Behringer of 2e hands?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
sasquatch
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jun 2005, 09:55

Behringer of 2e hands?

Bericht door sasquatch »

Als vervolg op mijn vorig topic:

Ik wil over een poosje wat meer dan mijn 30W oefenversterkertje als ik in een band zit :)
Maar nu zit ik te twijfelen:
Of ik doe een behringer 'stack': BX3000, BB210, BB115 (300W, 2x10+1x15) (+- 800 euri)
Of ik doe een vergelijkbaar 2e hands versterker+speakers.

Ik vindt een 2e hands set mischien wat te riskant, omdat je niet weet hoe ermee om is gegaan..., maar Behringer is ook belachelijk gedkoop, dus wat je daarvan kan verwachten weet ik niet.

Nu heb ik de Behringer nog niet gehoord, maar 'men' is er niet zo heel negatief over voor dat geld als je het zo leest.

Wat zouden jullie doen als je niet veel geld zou hebben?
LIGNUMdrummerke
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jun 2005, 04:21

Bericht door LIGNUMdrummerke »

als ik moet kiezen, 2dehands maar inderdaad ik zit ook met t probleem van niet weten hoe ermee om is gegaan.... maar over die top heb ik al gespeeld en daar is absoluut nix mis mee, de cabinets weet ik niet. ik ben zelf aan t twijfelen tussen de BX3000t + 210 en 4210A zoals misschien al hebt kunnen merken in een topic. is namelijk de combo versie van de BX3000t + 210
LIGNUM, PDP, FENDER en EPIPHONE, whats next?
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

niet zoveel geld? mijn 'halfstack' was in totaal ongeveer 700 euro, tweedehands trace elliot. 4x10 met een AH350SMX erop. heerlijk geluid, nooit problemen mee en ik heb er buiten voor 500 mensen zonder PA set mee gespeeld, ik bedoel maar.
ik zou absoluut voor tweedehands gaan, ik heb al heel wat tweedehands gekocht, en die spullen hebben me nog nooit in de steek gelaten. en als je er op uitgekeken bent kun je ze vaak voor hetzelfde bedrag weer verkopen, probeer dat maar eens met een nieuw setje behringers...
maargoed, ik heb nog nooit op behringer gespeeld, dus ik kan niet oordelen over de kwaliteit van dat spul. de reacties om me heen zijn alleen niet al te positief.
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Wat Urje zei.

Een gebruikte behringer (als je er op uitgekeken bent, en dat gaat gebeuren) raak je aan de straatstenen niet kwijt, of je moet 'm belachelijk afprijzen.
LIGNUMdrummerke
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jun 2005, 04:21

Bericht door LIGNUMdrummerke »

dat is inderdaad de mindere kant van behringer, maaar behringer maakt ook wel beter materiaal, alleen weten veel mensen dat niet echt..... de studio monitoren zijn echt wel te pruimen, zo ook vroegere MX-series mengtafels (nu vervangen door UB-series en heel wat minder in kwliteit). en zo ook de BX3000T, is ook 1 van die uitzonderingen. met een goeie cabinet eronder is t geen slechte versterker! maar inderdaad als je 2dehands iets vindt ben je natuurlijk beter af! maar soms ook slechter hoor! zo had ik een laney GC80, die in t begin naar behoren functioneerde maar na enkele maanden was t gedaan....
LIGNUM, PDP, FENDER en EPIPHONE, whats next?
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Ga alsjeblieft voor een tweedehands!

Ik heb bij Feedback iemand over die Behringer stack horen spelen, een hoop ruis, en zielloos laag. Ik zou hem nog niet gratis willen hebben.
Over die studioapparatuur hoor ik van insiders (waaronder een zeer gerenommeerde geluidstechnicus) niets dan slechte verhalen.
Bovendien is de duurzaamheid van Behringer artikelen vaak beroerd; mijn eigen Bass V-Amp sneuvelde bij normaal gebruik al na 5 maanden (viel nog onder de garantie van een jaar), maar exact na een jaar en een week is hij weer kuren gaan vertonen (o.a. een knop die lamgedraaid is). Ik heb dat kastje opengedraaid, veel electronica natuurlijk, maar alles zit zó onbeholpen vastgeschroefd en de schroefgaten zijn verder met ongeveer een hele tube lijm opgevuld. Prutswerk.

Als je een tweedehands set riskant vindt, dan zou ik een occasion kopen bij de (betere) plaatselijke muziekzaak; daar geven ze vaak nog garantie, en als het goed is hebben ze dat ding nagelopen.
Mijn eigen tweedehands Trace Elliot combo (iets van 500 euri) komt van de plaatselijke muziekboer, had een jaar garantie, en er was een gloednieuwe speaker ingezet. Na een ruis/brom probleem zijn alle contacten losgemaakt en opnieuw gesoldeerd, en hij klink sindsdien als een klok.
Dit is natuurlijk een persoonlijke ervaring, maar ik zou niet te huiverig zijn om een occasion aan te schaffen bij de plaatselijke muziekzaak. Meer kwaliteit, minder geld, toch nog garantie.
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

Enfantterrible schreef: Ik zou hem nog niet gratis willen hebben.
:offtopic: zow dus jij bent g1 nederlander ??:|
watn alles dat gratis is is toch goed ??:P :offtopic:
Gebruikersavatar
Da Ben-E's
Berichten: 158
Lid geworden op: 08 feb 2005, 20:49

Bericht door Da Ben-E's »

Absoluut zoeken naar een goede 2e hands. Behringer stack is echt bagger... Heb hem uitgeprobeerd... ziet er mooi uit, maar klinkt shit :twisted:
-------------------------------------------------
SWR SM400
Bag End Q10BX-D
Lakland 55-02
Fender JB reissue '75
Stingray5
HK5 (Basslines PU en elektonica)
LIGNUMdrummerke
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jun 2005, 04:21

Bericht door LIGNUMdrummerke »

hmmm dan heb ik geluj gehad bij die van een kameraad want die klonk beter dan de fender bassman van iemand die kwam soliciteren voor de band.... dus afwel kon die man zijn versterker niet afstellen, ofwel mensen die niet gewend zijn aan de behringer die hun gerief niet kunnen afstellen... is maar in mijn opzicht natuurlijk, normaal ben ik ook helemaal niet voor behringer materiaal, heb er al genoeg miserie mee gehad maar die amp verbaasde me in de goede zin!
LIGNUM, PDP, FENDER en EPIPHONE, whats next?
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Vaak is het probleem niet de versterker maar het mannetje (of vrouwtje!) voor de versterker.
LIGNUMdrummerke
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jun 2005, 04:21

Bericht door LIGNUMdrummerke »

+1
LIGNUM, PDP, FENDER en EPIPHONE, whats next?
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

je kan ook voor een hartke versterker+top gaan
gewoon een hartke 3500 en een hartke vx410 eronder
of ipv die vx410 2x een hartke 210(tp) veel makkelijker te vervoeren en het is nog goedkoper dan de behringer stack ook
(moet je wel via die winkel van https://www.basgitaarles.nl kopen eh ? ;))
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

andy schreef:je kan ook voor een hartke versterker+top gaan
gewoon een hartke 3500 en een hartke vx410 eronder
of ipv die vx410 2x een hartke 210(tp) veel makkelijker te vervoeren en het is nog goedkoper dan de behringer stack ook
(moet je wel via die winkel van https://www.basgitaarles.nl kopen eh ? ;))
:D juist
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
phlebiac
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 apr 2005, 14:58

Bericht door phlebiac »

Squire schreef:
andy schreef:je kan ook voor een hartke versterker+top gaan
gewoon een hartke 3500 en een hartke vx410 eronder
of ipv die vx410 2x een hartke 210(tp) veel makkelijker te vervoeren en het is nog goedkoper dan de behringer stack ook
(moet je wel via die winkel van https://www.basgitaarles.nl kopen eh ? ;))
:D juist
hmm... die prijzen in van die winkel zijn wel erg prettig geprijsd. Zit er een addertje onder het gras, oid?

anders wil ik er wel een setje halen :)
LIGNUMdrummerke
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jun 2005, 04:21

Bericht door LIGNUMdrummerke »

van den boot/camion gevallen? :twisted: :P
LIGNUM, PDP, FENDER en EPIPHONE, whats next?
Plaats reactie