Welke bass?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Elvis
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2005, 14:43

Welke bass?

Bericht door Elvis »

Hallo iedereen

Ik ben Davy en ben nieuw op dit forum. Ik speel al bijna 3jaar gitaar en zo'n 5jaar drums. Niet zo lang geleden heb ik beslist om eens te beginnen met bassen.

Maar ik weet niet echt welke bass ik moet kiezen. Er zijn tegenwoordig zoveel modellen... Ik zit ook een beetje met een dilemma:

- Ofwel koop ik nu een bass van max 300€
- Ofwel wacht ik tot na de zomer en koop dan een bass van rond de 600€

Het tweede lijkt me wel verstandiger, maar dat is dan nog zo lang wachten...

En zijn er specifieke modellen die jullie me aanraden omdat ze in prijs/kwaliteitsverhouding heel goed zijn? Liefst geen te moderne modellen zoals die Ibanezzen enzo. Ik heb niet echt een vaste muziekstijl, dus liefst iets all-round.

Bedankt op voorhand voor jullie advies!!

Groetjes
Davy
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

t lijkt me verstandiger om eerst een "budget" bass te kopen, straks vind je bassen niks aan, of bas je bijna nooit.... heb je een bas van > 600,- die stof staat te happen.

Voor < 300,- heb je best goede bassen, ik ben laatst op zoek geweest naar een beetje bas voor mn broertje.... en bij musikproduktiv in Duitsland (www.musik-produktiv.de) heb je een Cort GB34A voor 199,-
4-snarige bas, MM-J opstelling, actieve electronica (low en high-control).... lijkt mij geen slechte koop voor een beginner
Elvis
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2005, 14:43

Bericht door Elvis »

Het bassen ligt me echt wel goed, beter zelfs dan het gitaarspelen :oops: Als we repeteren met de band, neem ik tijdens de break altijd de bassist zijn bass, en jam ik er wat op los. En ik vind van mezelf dat dat best wel goed lukte...
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »