5-snaar?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Zó anders is 't nu ook weer niet hoor. Ik speel zowel 4- als 5-snarig en maak de overstap zonder moeite. Laat je niet gek maken. Het speelt hooguit iets 'zwaarder' omdat je hals natuurlijk breder is.

Waarom wil je eigenlijk overstappen?
emielow

Bericht door emielow »

de vraag of je het nodig hebt? (of nodig denkt te hebben) ik vin een 4 snaar iig veel fijner spelen enzo. en die 5 hebbik niet nodig
Doavid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 feb 2005, 12:06

5-snaar?

Bericht door Doavid »

Ik speel nu al geruime tijd (2 jaar) op een 4-snaar Fender Mexico, en ik ben van plan om de overstap te maken naar een 5je. Uiteraard is dit nogal anders qua spelen, dus ik vroeg me af of hier (ver)gevorderde spelers zitten die mij het erg kunnen aan- of afraden? :roll:
Gebruikersavatar
IvanHo
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2004, 00:50

Bericht door IvanHo »

Ik heb ook de overstap gemaakt van een 4 snarige naar 5 snarige basgitaar. Dit was wel omdat ik het nodig vond, aangezien ik veel muziek speel waarin de lage B-Snaar zit (KoRn, Slipknot, eigen band) De overstap is niet moeilijk. Het is wel even wennen, maar dat heb je zo door.
Later

IvanHo!!!

www.systemflatline.com
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Ik heb ook de overstap gemaakt naar een 5 snaar. De hals is iets breder, dus als je kleine handjes hebt, is het misschien niet zo fijn. Bij mij was de stringspacing ook wat smaller, dus dat was ook even wennen met slappen, maar na een weekje was ik er aan gewend.
De overstap is helemaal niet zo groot zoals Lazy B. zegt.
Als ik nu op een vier snaar speel is het wel altijd een raar gevoel, raar gezicht..
Maarja, ik zou zeggen, probeer het even uit.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass