stem apparaatjes

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
arcees
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2005, 20:26

stem apparaatjes

Bericht door arcees »

iemand ervaring met de boss tu-70 en/of tu-80?

qua prijs zijn ze geschikt alleen wil graag eens gebruikservaring horen.

effectenbak met stemmer is nog geen optie voor mij.
tnx ARCEES
Gebruikersavatar
Zubbie
Berichten: 300
Lid geworden op: 11 jul 2004, 00:00

Bericht door Zubbie »

ach jo.. aan die dingen kun je geen buil vallen... en ze zijn allemaal (redelijk ovb.) accuraat
Fender JB75-105US/L CIJ
Yamaha BBN5L II
Ibanez GSR200L
ND Customized Cyclone
BCB Bass of Spades

Ashdown MAG115-300
arcees
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2005, 20:26

Bericht door arcees »

ik had dus al de GT-3 van KORG gekocht. maar deze is dus niet chromatisch. Nu kan ik weer 50 km rijden om een andere...daarom deze topic om te kijken of er iemand of 100den zijn die zeggen nooit doen of goed kastje...
iig bedankt voor de snelle reaktie

ARCEES
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

koop ééntje die automatisch de noten selecteerd. Als je op een optreden snel moet stemmen dan hoef je niet te prutsen met de knopjes om de volgende noot te nemen. snapie :wink:
Klein detail, maar sneller gestemd.
bazzz
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2003, 10:23

Bericht door bazzz »

als je dan toch tijdens een optreden wil stemmen kan je net zo goed de TU-2 van Boss nemen, het stempedaal. is helemaal handig (wel wat duurder btw)

met de TU-80 heb ik geen ervaring, maar zal wel ok zijn. ik ben iig erg tevreden over de TU-2
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Ik heb een GT-3 hier naast me liggen en ik kan me niet voorstellen waarom die niet zou voldoen? Je kan alle noten (ja, ook de halve) er prima mee stemmen.

Enne.. 50 km rijden voor een stemkastje? Voor het benzinegeld + prijs van het geval kun je bijna een Korg DT-10 thuis laten bezorgen! Zit je helemaal goed ;)
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Ik heb de beste ervaring met mijn 2 oortjes, voor of tijdens het spelen.
Nog nooit heb ik een stemap. gebruikt.
:wink: :wink:
Gebruikersavatar
Maverick
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 jan 2005, 12:14

Bericht door Maverick »

Ik heb de Boss TU-80 en ik ben er zeer tevreden over. Geen gezeur met lampjes, maar een "digitale" naald die exact aangeeft hoe je gitaar gestemd is. Als hij goed gestemd is, hoor je vanzelf een pieptoon. Het apparaat is heel secuur en makkelijk in gebruik. Hij geeft ook automatisch de noot aan: lage b, e, a, d, g, hoge c, lage d enzovoorts.
Ik ben er zeer tevreden over.
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

johnbob schreef:Ik heb de beste ervaring met mijn 2 oortjes, voor of tijdens het spelen.
Nog nooit heb ik een stemap. gebruikt.
:wink: :wink:
Ik kan (nog) geen van de snaren puur uit de losse pols goed stemmen dus ik stem altijd 1 snaar en doe de rest op gehoor vanaf die ene snaar :)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
gorre
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jan 2005, 09:52

Bericht door gorre »

zorg dat je een degelijk stemapparaat hebt (op zijn minst chromatisch), dit heb je absoluut nodig om je bas te intoneren (octaaf vrij te maken) iets dat je in principe elke keer moet doen of controleren na het opleggen van nieuwe snaren (zeker als je van merk of type verandert)
Gebruikersavatar
RetepV
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:59

Bericht door RetepV »

gorre schreef:zorg dat je een degelijk stemapparaat hebt (op zijn minst chromatisch), dit heb je absoluut nodig om je bas te intoneren (octaaf vrij
Dat intoneren is eigenlijk heel gek. Ik heb 3 verschillende bassen gehad, 2 goedkope en 1 dure. Bij mijn dure bas deed ik het in het begin nog, maar na 4 of 5 keer niets hoeven doen ben ik er maar mee gekapt :). Hier merk je dus veel van kwaliteitsverschil.
Music Man Sabre ROCKS. They should bring it back.
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

RetepV schreef:
gorre schreef:zorg dat je een degelijk stemapparaat hebt (op zijn minst chromatisch), dit heb je absoluut nodig om je bas te intoneren (octaaf vrij
Dat intoneren is eigenlijk heel gek. Ik heb 3 verschillende bassen gehad, 2 goedkope en 1 dure. Bij mijn dure bas deed ik het in het begin nog, maar na 4 of 5 keer niets hoeven doen ben ik er maar mee gekapt :). Hier merk je dus veel van kwaliteitsverschil.
Als je altijd dezelfde soort snaren op dezelfde dikte neemt zal er ook niet zo enorm veel veranderen dunkt mij :)
Maar mijn oude basgitaar (waarbij ik de nek als tremolo kan gebruiken zo ongeveer) moet zelfs bij iedere fijnstemming al eventjes gecontrolleerd worden op intonatie :D
(valt me op hoevaak ik dat ding tegenwoordig begin af te kraken terwijl ik eigenlijk nog altijd reteblij ermee ben. Eerste basje he :D)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
vaneijka
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2004, 20:32

Re: stem apparaatjes

Bericht door vaneijka »

arcees schreef:iemand ervaring met de boss tu-70 en/of tu-80?

qua prijs zijn ze geschikt alleen wil graag eens gebruikservaring horen.

effectenbak met stemmer is nog geen optie voor mij.
tnx ARCEES
Wel ervaring met stem apparaatjes, conclussie: koop een stemvork!!!!!

Phil
boer9509
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2005, 10:50

Bericht door boer9509 »

met de TU-80 heb ik geen ervaring, maar zal wel ok zijn. ik ben iig erg tevreden over de TU-2[/quote]

Helemaal mee eens. Na enkele miskopen blijkt die TU-2 volmaakt qua mogelijkheden, stabiliteit, gebruiksgemak.

Voor akoestisch is de Seiko ST757 goed, maar dat is voor electrobass weer een rotding.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Stemvork is goedkoper. En dan via flageoletten de rest stemmen.
Plaats reactie