vraag

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

vraag

Bericht door Andreas »

yow, ik wil beginnen met basgitaar (rock) te spelen en ik heb een basgitaar nodig. Ik heb er absoluut geen verstand van.En ben een echte beginner , de bedoeling is wel om met die basgitaar mss nog in een bandje te spelen.
kan iemand mij zegge of het volgende een goede deal is?
Een Nieuwe Rock basGitaar Palmer HB-32 ZWART

Manufacturer: Palmer

Model: HB-32
Color: black
Body: Agathis
Neck: Nyatoh
Fingerboard: Rosewood
Pickups: 2 single coil
Controls: 2 Volume + 1 Tone
Machine Head: Die Cast
Bridge: BB-55 Chrome
Scale: 34" / 25 frets
Hardware: Chrome
Strings: D'Dario, USA

Afbeelding

Tegen de 120 euro ? (via internetverkoop)

Is dit zijn geld waard?Is dit een goeie bas voor een beginner? en nog een vraagje : werkt elke versterker hier op?
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Of het een goede bas is weet ik niet. Ik zou zelf liever een 2de handse iets duurdere bas kopen.... Je moet sowieso door spelen en luisteren bepalen wat jou favoriet soort basje is en iets in die richting kopen.

En ja, elke (bas)versterker werkt met die bas...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Versterkers zijn altijd universeel per bas tenzij je hele vreemde aansluitingen neemt (maar dan moet je er ook speciale bassen voor hebben)

En deze bas, tja het is 120 euro voor echt beginners materiaal. Verwacht dat je het hier op zult leren en daarna onmiddelijk wil gaan voor iets (veel) beters :)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

ja...ik heb wel al is rond gekeken naar 2e handse maar..die prijzen zijn ook redelijk hoog he, mn budget is nie echt zo hoog :) En ben een absoluute beginner...Ben nog maar 13 8)
Een riem,draad enzo zal je zeker in een muziek winkel kunnen kopen?

Bedankt voor jullie reacties
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

strap, kabel enzo kun je allemaal in de winkel krijgen :)
(al zou ik je dan gelijk een squier pakket aanraden. Zit alles in wat je nodig hebt om het te leren van vrij redelijke kwaliteit en krijg je voor ik geloof rond de 250 euro er nog een versterkertje bij. Dat versterkertje is prut maar goed genoeg om het op te leren :))
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

Ik heb rondgekeken in 2 winkels...In de stad hier (leuven , belgie :) )
Alles héél duur, Alleen een beginnerspaket van Yamaha tegen 350 euro ofzo iets , maar ik geraak misschien nog aan een versterker dus lijkt het mij wel aantrekkelijk om die eene bas te kopen... :D
tnx
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

hoi,

Ik denk dat je moet proberen om ff door te sparen, misschien pa, ma opa en oma lief aankijken....wie weet.
Het leert niet echt prettig op een instrument met een belabberde kwaliteit.
De kans dat je de bas ergens in de hoek gooit omdat het niet lukt is groot.
Het zou toch jammer zijn als de oorzaak hiervan de kwaliteit zou zijn.
Investeer een paar 100 euro's meer als het lukt.
Hier zul je nooit spijt van krijgen.
Het is gewoon zo dat je op een betere bas ook prettiger leert.
De vesterker maakt in 1e instantie niet veel uit, tis maar voor thuis.
Maar het hout dat je in je handen hebt is van groot belang!

Als je 150 ~ 200 euro hebt, spaar dan nog ff door......bassen (net als elk ander goed instrument) kosten nou eenmaal geld.
De beslissing te willen gaan bassen is 1 en de mogelijkheid het te kunnen gaan doen is 2!!!
De wil is er, nu nog de middelen.
Je kunt beter met een goede 2e hands bas beginnen dan een nieuwe van matige kwaliteit.
Wanneer er geen gekke dingen mee gebeurd zijn gaat een goede bas 10-tallen jaren mee...misschien wel levenslang.

veel succes....
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ik ben zelf op een setje begonnen met 200 euro.

k was die wel snel zat, dus ging ik toen een duurde bas kopen na een paar maanden (ik dacht dat ik toen al kon bassen)

maakt niet uit, maar die beide bassen heb ik niet meer,
en ik vind dat je zo goedkoop mogelijk moet gaan beginnen,
want 120 euro ken je geen buil aan vallen...
die ken je tweedehands ook weer voor die prijs kwijt, als starters bas.

:roll: :lol:
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

120 eur is nog altijd 260 gulden.
In mijn ogen veel geld.
Tuurlijk valt het "bult" vallen wel mee.
Alleen echt goed verkopen 2e hands doen deze pijl en bogen echt niet omdat ze nieuw al spot goedkoop zijn!

Ik blijf erbij, investeer iets meer en koop een goede 2e hands.
Maar 't is mijn mening......

Je kunt op een gegeven moment natuurlijk wel veel willen.
Ik zou een garage kunnen binnen lopen met 500 eur.
De kans dat ik met een auto naar buiten kom waar ik plezier aan zal beleven is minimaal.
Ja....ik heb een auto....maar wat voor een.

Als je het geld niet hebt is het simpel en moet je gaan voor dit soort bassen.
Maar als je de mogelijkheid hebt om iets hoger de mikken...doe het dan!
Maar wel een goede gebruikte!

gr John
kuk
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 sep 2004, 18:44

Bericht door kuk »

Met een Squier P of Jazz bass kun je niet missen!
Gebruikersavatar
antilogicbass
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 dec 2003, 18:01

Bericht door antilogicbass »

hey,
die bass die je aan het begin aangeeft heeft in ieder geval geen 25 maar 24 fretten, en dat is best een grote bass voor een beginner van 13 met korte armpjes,
toen ik begon heb ik zelf een 2e hands gekocht, hier heb ik nooit spijt van gehad en ik speel hem nogsteeds. ik denk dat je beter een goeie 2e hands kunt kopen! en sowieso, nooit je eerste bass weg doen! krijg je spijt van.
suc6
mzzl wes
Insane in da brain


- Ibanez roadstar II
- Zelfbouw

- Hartke HA 3500
- Hartke VX 410
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

bedankt voor jullie advies...
Na de feesten (nieuwjaar & kerstmis) heb ik toch nog wat geld verzamelt :) en ben een keer naar muziek winkel gegaan (leo caerts).
Heb een goeie bass gevonden (in mijn oge een goeie) Het is een beginnersbas maar volgens mij toch van behoorlijke kwaliteit:
een stagg bc 300...Echt een mooie gitaar en hij klonk ook goe
Afbeelding
Wss ga ik hem wel int zwart halen..
Same met een versterker van ashdown 30 watt...
De verkoper zei dat ge daar al mee in een kleine band zou kunne spele..zou da waar zijn?

ahja en da van 2e hands...mja..kvind ni echt 2e hands hier , wel op ebay ofzo ma da valt toch ni helemaal te vertrouwe allemaal hebk gemerkt :roll:
Laatst gewijzigd door Andreas op 06 jan 2005, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Mooie bas! Ik vind die natural afwerking op de foto ook wel mooi. Ziet er wat luxer uit dan zwart. Smaken verschillen!

Ashdown is een topmerk, dus dat zit wel goed. Van 30 Watt moet je je niet teveel voorstellen in een band. Als je een drummer hebt die flink mept en een scheurende gitaar erbij, dan kom je er niet echt bovenuit. Maar als beginnersversterker zeker niet slecht.

Als je een oefenruimte huurt, dan is er meestal wel een grote basversterker aanwezig, dus da's dan geen probleem.
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

De kelder van een vriend vn mij wordt gebruikt als repetitie kot , ale daar ga ik wa oefene...De andere gitarist heeft een cube 60 denkik...
Maja kmoet et eerst nog lere nat. :D zorge voor later...
aloewel tzou wel handig zijn om nu een degelijke versteker kope dak ni binnekort weer zo'n toch voor mij een zware aankoop te doen :?
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

ik heb em gekocht 8)
en een versterker van 100 watt :D
Plaats reactie