vraag

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

vraag

Bericht door Andreas »

yow, ik wil beginnen met basgitaar (rock) te spelen en ik heb een basgitaar nodig. Ik heb er absoluut geen verstand van.En ben een echte beginner , de bedoeling is wel om met die basgitaar mss nog in een bandje te spelen.
kan iemand mij zegge of het volgende een goede deal is?
Een Nieuwe Rock basGitaar Palmer HB-32 ZWART

Manufacturer: Palmer

Model: HB-32
Color: black
Body: Agathis
Neck: Nyatoh
Fingerboard: Rosewood
Pickups: 2 single coil
Controls: 2 Volume + 1 Tone
Machine Head: Die Cast
Bridge: BB-55 Chrome
Scale: 34" / 25 frets
Hardware: Chrome
Strings: D'Dario, USA

Afbeelding

Tegen de 120 euro ? (via internetverkoop)

Is dit zijn geld waard?Is dit een goeie bas voor een beginner? en nog een vraagje : werkt elke versterker hier op?
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Of het een goede bas is weet ik niet. Ik zou zelf liever een 2de handse iets duurdere bas kopen.... Je moet sowieso door spelen en luisteren bepalen wat jou favoriet soort basje is en iets in die richting kopen.

En ja, elke (bas)versterker werkt met die bas...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Versterkers zijn altijd universeel per bas tenzij je hele vreemde aansluitingen neemt (maar dan moet je er ook speciale bassen voor hebben)

En deze bas, tja het is 120 euro voor echt beginners materiaal. Verwacht dat je het hier op zult leren en daarna onmiddelijk wil gaan voor iets (veel) beters :)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112