Ashdown Perfect Ten MiniRig of Behringer ULTRABASS BXL1800

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Ashdown Perfect Ten MiniRig of Behringer ULTRABASS BXL1800

Bericht door 4$ »

Geachte collega's,

ik heb na een rustperiode het bassen weer opgepakt en ben bezig om uit te zoeken welke gear ik wil kopen. Ik heb inmiddels de Ibanez BTB555MP gekocht maar een versterker (combo of stack) heb ik nog niet. Hiervoor heb ik slechts 300 euro te besteden.

Aan de volgende eisen moet hij voldoen;
AuX of cd INgang
Headphones aansluiting
Line out
Fratsen zijn overbodig.

Ik ga er wel mee optreden (via line OUT) maar hij hoeft niet heel hard (vermogen is dus niet het belangrijkste....WEL het geluid) te kunnen daar ik geen stagegeluid nodig heb. (monitormix is genoeg)

Na het lezen van vele revieuws en fora zijn er nog 2 gegadigden overgebleven die binnen mijn budget passen en waarvan ik weet dat ze voldoen aan mijn eisen.

De Behringer heeft van deze twee veel meer vermogen en heeft wat dat aangaat een groot voordeel.
De Ashdown kan ik jammer genoeg niet veel over vinden. Ik lees wel veel dat iedereen tevreden is over het merk maar niets te vinden over dit specefieke model.

Aan jullie de volgende vragen:
Noem van beide voordelen?
Noem van beide nadelen?
Heeft iemand meer info over de MiniRig (specs)
Heeft iemand van jullie de MiniRig? (of ervaringen)
Heeft iemand van jullie de ULTRABASS BXL1800 (of ervaringen)
Weten jullie GOEDE alternatieven?
Verder zijn alle opmerkingen en tips welkom.

Bij voorbaat dank.

De links:
BEHERINGER
https://www.behringer.com//BXL1800/index.cfm?lang=ENG
Ashdown
https://www.ashdownmusic.co.uk/bass/detail.asp?ID=144

Owja linkje naar foto van mijn mooie bas.
https://www.ibanez.co.jp/world/products/ ... _1A_01.jpg
Laatst gewijzigd door 4$ op 05 okt 2009, 09:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

off-topic
wedde dat iedereen die ashdown aan raad en die behringer afraad :P
btw ervaringen met die behringer kan je niet hebben volpgens mij hij is nl nog niet uit :P ;)
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

andy schreef:off-topic
wedde dat iedereen die ashdown aan raad en die behringer afraad :P
btw ervaringen met die behringer kan je niet hebben volpgens mij hij is nl nog niet uit :P ;)
Ashdown heeft inderdaad een betere reputatie dan behringer.
Ik ben heel tevreden over mijn ashdown (een five fifteen) maar heb geen ervaring met het specifieke model en met behringer. Kan je dus niet echt verder helpen, sorry.
Ashdown Five Fifteen
Yamaha BB 415
Gebruikersavatar
antilogicbass
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 dec 2003, 18:01

Bericht door antilogicbass »

bij behringer moet je gewoon geluk hebben met de productie, niet alle producten zijn evengoed.
Insane in da brain


- Ibanez roadstar II
- Zelfbouw

- Hartke HA 3500
- Hartke VX 410
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05

Bericht door Bart »

Ik heb zelf kortgeleden mijn Behringer BX600 'ingelruild' voor een Ashdown After Eight. Met name omdat ik een kleiner volume zocht ivm mijn flatje. 60w zacht klinkt minder dan 15w wat harder.. imo
Een behringer klinkt veel dieper (bijna 'gemaakt' diep) dan de ashdown, maar die geeft een veel beter geluid en overal prestatie voor waar ik hem voor gebruik.
"It's a long way to the top, if you wanna Rock 'n Roll"
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Nja behringer heeft ultrabass octaver he
en voor minder dan 300eurie heb je een ashdown five fifteen, 100wattjes lekker geluid
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

Sorry maar zover ik weet heeft de five fifteen geen line out en ook geen mogelijkheid om een andere geluidsbron (cd of mp3-speler aan te sluiten). Vandaar dat deze ook niet in mijn verlanglijstje voorkomt.

Jammer dat ik moeilijk aan specs kan komen van de MiniRig....hij ziet er iig geweldig uit. Maar weet niets over gewicht en afmetingen.

Wat is een ultrabass octaver?
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

4$ schreef:Sorry maar zover ik weet heeft de five fifteen geen line out en ook geen mogelijkheid om een andere geluidsbron (cd of mp3-speler aan te sluiten). Vandaar dat deze ook niet in mijn verlanglijstje voorkomt.

Jammer dat ik moeilijk aan specs kan komen van de MiniRig....hij ziet er iig geweldig uit. Maar weet niets over gewicht en afmetingen.

Wat is een ultrabass octaver?
ultra bas is dat die er nog wat extra "laag" aan toe voegt (je krijgt zeg maar een soort van dubbele toon 1 lage en 1 die je op dat moment speelt)
maar octaver ?? :? die zie ik nergens staan ? :?
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik zou echt absoluut geen Behringer kopen. Valt al uit elkaar als je de bas inprikt.

Op www.talkbass.com/forum staat vast en zeker wel iets over de mini Rig, je moet dan even zoeken. Ik kan me herinneren dat bij de introductie er zeker over gesproken is en dat het spul ook nog voor een 'habbekrats' te krijgen is.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Bericht door soapwater »

De Teng schreef:Ik zou echt absoluut geen Behringer kopen. Valt al uit elkaar als je de bas inprikt.
Enorm flauw hoor Teng... Heb je de betreffende Behringer combo dan al eens getest?
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

Op www.talkbass.com/forum staat vast en zeker wel iets over de mini Rig, je moet dan even zoeken. Ik kan me herinneren dat bij de introductie er zeker over gesproken is en dat het spul ook nog voor een 'habbekrats' te krijgen is.
Nee ik heb heel dat forum ook al afgezocht. Er wordt over gesproken maar niemand heeft er een review over. Ook over de specs weet niemand meer als dat wat op de site van Ashdown te lezen valt.

Ik stel die vraag hier omdat op internet nergens iets te vinden is.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Was maar een tip hoor.

Ik ben een beetje bevooroordeeld over Behringer inderdaad. Volgens mij is dat niet zo gek. Je bent bij voorbaat over een Kia ook niet lyrisch.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

Ik zie dat toch al veel mensen dit topic gelezen hebben. Weet echt niemand iets meer over de MiniRig (ben verliefd aan het worden op het uiterlijk en het merk is normaliter goed) of kan een van mijn andere vragen beantwoorden? Bijv; goede alternatieven.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

al naar de roland cubes gekeken ?
hebben ook een cd in en phone out
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

Mmmmmm.

Roland Bass Cube 30 is slechts slechts 30 watt voor nog iets meer geld. Klein voordeel tov de Ashdown is effecten maar die hoef ik niet. Gezien de vele positieve reacties over Ashdown verwacht ik niet dat de kleine MiniRig (65 watt) een slecht geluid produceert...zeker niet tov de Roland Bass Cube 30

Daarbij is de Ashdown MiniRig een schatje om te zien en de Behringer een regelrechtmonster tov deze Roland.

Bedankt voor de tip maar ook deze optie had ik al eens voorbij zien komen.

Kommaar, Kommaar, Kommaar.
Laatst gewijzigd door 4$ op 24 jan 2006, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Plaats reactie