Beginnende basser

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
daantje
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:32

Beginnende basser

Bericht door daantje »

Hoi, ik heb nu een paar lessen op school op de basgitaar (van Squier) gespeeld, en ik ben helemaal verliefd op bassen geworden. Nu wil ik wel basgitaar gaan spelen.
Ik zou alleen niet weten wat voor bas ik moet kopen. Sommige zeggen wel een Fender, Squier, Ibanez, Yamaha e.d. maar ik weet niet of ik het wel leuk vind, en daarom wil ik nog niet teveel geld uitgeven aan een bas.
Nu wil ik jullie vragen of jullie misschien weten wat voor gitaar ik moet kopen (en versterker, kabels, strap, tas, plectra) of dat ik gewoon zo'n basspak moet kopen.
Zouden jullie mij kunnen helpen?
/Daan
Wat It Dit?
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Als basgitaar adviseer ik een goedkope Yamaha of Ibanez (een 4 snaar, laat die 5 snaar nog maar even liggen)... En als versterker schijnt de basscube van Roland helemaal geweldig te zijn, maar ik ben zelf "opgegroeit" met een 30 watter van Laney en die doet nog steeds perfect zijn werk!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Essy
Berichten: 491
Lid geworden op: 12 mei 2005, 22:55

Bericht door Essy »

Met de zoekfunctie kom je een heel eind. :P

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... 919facba7e

Deze link bijvoorbeeld (ik weet niet of hij werkt)
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

surf dit forum even door m.b.v. de zoekfunctie daantje
ik denk dat er ongeveer 198 draadjes zijn met ditzelfde onderwerp :wink:
Gebruikersavatar
daantje
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:32

Bericht door daantje »

Ja srry, ben nog niet echt gewend aan dit forum, ook meteen ff om te kijken welke leden willen antwoorden, en hoe snel ze dat doen!
Wat It Dit?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05

Bericht door Bart »

Wat je kan doen is via marktplaats een goedkope(re) gotaar aanschaffen, wellicht zelfs met een kleine oefen versterker.

Een nadeel is wel dat je iemand bij de hand moet hebben die je kan helpen hiermee. Ik gok dat je op dit moment nl nog geen enkel idee hebt waar je op moet letten (ik ook bijna niet).

iig, welkom op het forum en veel succes!
"It's a long way to the top, if you wanna Rock 'n Roll"
Gebruikersavatar
daantje
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:32

Bericht door daantje »

ik weet inderdaad niet waar ik op moet letten :(
Ik woon in friesland, dus als iemand nog een muziekzaak in de buurt weet (in zwolle zit er 1 gloofik) zou diegene dat dan ff kunne zegge?
thn-q
Wat It Dit?
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

je kunt even kijken op de volgende site, daar staan per provincie een aantal muziekzaken genoemd:

https://muziek-winkels.pagina.nl/

Succes d'rmee!!
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
Spectrious
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 mei 2005, 15:29

Bericht door Spectrious »

leer van in het begin zonder plectrum spelen. Later kun je dat er nog altijd bij leren om sommige geluiden et evenaren.
Gebruikersavatar
Liannenadia
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2005, 10:28

Bericht door Liannenadia »

daantje schreef:ik weet inderdaad niet waar ik op moet letten :(
Ik woon in friesland, dus als iemand nog een muziekzaak in de buurt weet (in zwolle zit er 1 gloofik) zou diegene dat dan ff kunne zegge?
thn-q
In grote plekken als Leeuwarden (Heerenveen?) lijkt 't me wel dat er muziekwinkels zijn; lijkt me niet moeilijk te vinden in Google ofzo.
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

weet je bassleraar toevallig geen andere leerling die toevallig z'n bass verkoopt? Misschien heeft ie wel een vergevorderde leerling die van z'n beginnersbass af wil voor een prijsje.
Als je dan een type hebt of zo kan je natuurlijk steeds op dit forum nog even vragen of er iemand tevreden over is alvorens ze te kopen.

grts en welkom
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Wat die 5snaar opmerking betreft wil ik even toevoegen:

Wil je veel (nu-)metal gaan spelen? Denk dan toch maar WEL aan een 5snaar. Of je moet van veel downtunen houden :)
Ik was namelijk na anderhalve maand die 4 snaar al beu omdat ik mezelf beperkt voelde tot dingen buiten het genre dat ik wilde spelen :o
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Als je wilt NuMetal-en (God mag weten waarom) dan 'moet' je gewoon BEAD stemmen.
E. Monotone
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 dec 2004, 17:58

Bericht door E. Monotone »

de muziekwinkel in leeuwarden is Musicstore www.mstore.nl Wel wat duurder maar wel erg aardig en hulpvaardig.
De andere is Bob de Jong www.bobdejong.nl is iets goedkoper en kan je veel onderdelen enzo kopen.
# Drive your caterpillar into my chevy #
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Rhinus schreef:Als je wilt NuMetal-en (God mag weten waarom) dan 'moet' je gewoon BEAD stemmen.
Flapper, flubber, klepper :wink:
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Plaats reactie