Welke versterker moet ik neme?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Itsma
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2005, 17:59

Welke versterker moet ik neme?

Bericht door Itsma »

Ik speel sinds kort basgitaar kzit ook op les en had een tijdje een
versterker te leen die versterker gaat binnenkort weg duss
ga ik er zelf 1 kopen rond de 250 - 300 euro gewoon gewoon thuis om op te oefenen maar ook om te repeteren met een bandje
wat raden jullie me aan?
You don't care how I feel i don't feel it anymore.
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

ashdown five fifteen , 100 watt (tussen de 230- 270 euro)
redelijk veel en degelijk geluid voor niet al te veel geld..
1 nadeel --> 27 kilo.

ik vind hem lekker klinken , maar zoiets is subjectief, dus gewoon wat versterkers uitproberen! En vooral nooit overhaast iets kopen. :wink:
Ashdown Five Fifteen
Yamaha BB 415
jos zonder pet
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 feb 2005, 18:26

Bericht door jos zonder pet »

inderdaad niet overhaast kopen, naar een winkel gaan op 1 of meerdere spelen en je niet verplicht voelen van te kopen!!!
Ookal bevalt de versterker je wel, je kan beter naar huis gaan en er eens rustig over nadenken en dan de volgende dag gaan halen als je besloten hebt.
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

en kijk eens in verschillende winkels. De ene heeft al eens een ander merk binnen dan de andere.
da_witch
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 jun 2005, 13:41

Bericht door da_witch »

Wat men al zei, gewoon uitproberen! Zelfs met jou budget en als beginnersversterker, moet je letten op de kwaliteit natuurlijk, maar ook de tone! Wat vind jij het mooist?
......
Gebruikersavatar
Spectrious
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 mei 2005, 15:29

Bericht door Spectrious »

niet voor die fiftheen gaan. Die klinkt wel goed, maar na een tijdje klinkt ie als een kat onder een vrachtwagen. En alhoewel er 100 op staat is het slechts 75. Voor thuis te oefenen: prima, maar nooit hoger dan de helft zetten of er treed al DIRECT vervorming op. Als je in een band speelt dan zou ik iets anders gaan nemen.
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Spectrious schreef:En alhoewel er 100 op staat is het slechts 75.
ik ben reuze benieuwd hoe je daar achter bent gekomen...
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
Shinoda
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 mei 2005, 15:22

Bericht door Shinoda »

Ik denk dat hij dit bedoelt : https://www.ashdownamps.com/bass/panels/5fifteenf.gif (dit staat dus op de five fifteen)
iets met opnemen
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Shinoda schreef:Ik denk dat hij dit bedoelt : https://www.ashdownamps.com/bass/panels/5fifteenf.gif (dit staat dus op de five fifteen)
Neej, meneer denkt aan de geluidssterkte (door zijn oren gemeten) te kunnen afleiden hoeveel watt een versterker heeft, ondanks herhaaldelijke pogingen om hem uit te leggen dat dit niet mogelijk is gaat hij door met het verkondigen van zijn "bevindingen" .... :roll:



P.s Het lijkt misschien een beetje fel gereageerd, maar ik kan er niet tegen als mensen zo onwetend zijn dat ze hun 'wijsheden' anderen gaan opleggen waardoor de topicstarter misschien minder snel voor een five-fifteen zou gaan, terwijl dit nergens voor nodig is.......
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

Shinoda schreef:Ik denk dat hij dit bedoelt : https://www.ashdownamps.com/bass/panels/5fifteenf.gif (dit staat dus op de five fifteen)
dan bedoelde hij de vorige versie dus..
niet voor die fiftheen gaan. Die klinkt wel goed, maar na een tijdje klinkt ie als een kat onder een vrachtwagen.
eigen ervaring? of vanwaar heb je dat?
(het zou kunnen dat je gelijk hebt want ik heb de mijne nog maar een halfjaar, maar dat zou niet de bedoeling mogen zijn :? )
Ashdown Five Fifteen
Yamaha BB 415
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ik kan geen logische reden bedenken waarom een amp opeens na een half jaar anders zou gaan klinken, als er in de tussen tijd niets defect gaat.
Gebruikersavatar
Spectrious
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 mei 2005, 15:29

Bericht door Spectrious »

Euhm, heeft nog niemand van zo'n meter gehoord? In de winkel hebben ze het mij getoont. Er staat 100W maar als je het daadwerkelijk nagaat is het slechts 75W, wat ietsjes beter maar is dan de oudere 65W.

Tuurlijk hoor ik dat niet met men oren hoeveel watt dat is :D.

En ik heb hem daadwerkelijk een weekje getest en op volume 60% dacht ik dat hij al kapot was :? . Direct vervorming. en kijk ook es op internet naar reviews en vooral reviews va mensen die een gekocht hebbben, niet alleen naar die van de winkels. Veel mensne hebben met deze amp problemen gehad. En de "goedkopere" ashdowns zijn echt iets HELEMAAL anders dan de duurdere prijsklasse.

Koop hem je zult het zelf horen en zien dat de 5 15 niet iets voor jou is.
Gebruikersavatar
Spectrious
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 mei 2005, 15:29

Bericht door Spectrious »

Q. schreef:Ik kan geen logische reden bedenken waarom een amp opeens na een half jaar anders zou gaan klinken, als er in de tussen tijd niets defect gaat.
Dat is het nu ook juist. Zo stevig binnenin zijn ze blijkbaar niet. Het geluid is wel goed hoor maar over luid gaan moet je niet spreken want meer dan 50% zou ik zeker niet doen.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Spectrious schreef:Euhm, heeft nog niemand van zo'n meter gehoord? In de winkel hebben ze het mij getoont..
Wat voor een meter? Decibel meter? Stroom-meter? Weet niet waar je het over hebt eigenlijk.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Spectrious schreef: Dat is het nu ook juist. Zo stevig binnenin zijn ze blijkbaar niet.
en...
Spectrious schreef: Het geluid is wel goed hoor maar over luid gaan moet je niet spreken want meer dan 50% zou ik zeker niet doen.
Ik zie het verband even niet (maar ik ben dan ook lang niet zo technisch als veel andere bassisten hier, ik heb alleen maar 30 jaar praktijkervaring :wink: )
En heb je soms met extreme instellingen van je toonregeling de 5.15 geprobeerd? Anders kan ik me nauwelijks voorstellen dat het combootje (al is het beslist een budget-versterker) al met krap 50% over zijn nek gaat.
Maar vergeef me als ik iets belachelijks zeg :roll:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie