bas op gitaarversterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

bas op gitaarversterker

Bericht door andy »

er is al een topic over met een gitaar op een basversterker spelen maar ik ga morgen een elec gitaar erbij halen met versterker en mijn vraag is kan je "veilig" met een bas op een gitaarversterker spelen en gaat zo'n versterker dan aan gort als ik er met een bas op speel ??
alvast bedankt andy
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

De versterker kan het wel aan.... het zijn de speakers waar je je zorgen over moet maken. (die zijn niet gemaakt voor de enorme uitslag nodig voor bastonen en dus kunnen hogere volumes je speakers volledig verrot spelen en zelfs op lagere volumes zal het lang niet zo klinken als dat het moet)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

ow ok
maar ik bedoel bas met overdrive dan aan enzo
enne sorry voor het verraad jongens (van bas naar gitaar)
maar ik blijf bas op nr1 spele en gitaar komt op nr 2 :)
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Het is niet aan te raden om met je bas via een gitaarversterker te spelen. De speakers kunnen er niet tegen.
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Rivera TBR serie (heel soms heeft er eentje op mp gestaan) is er een beetje bekend om dat deze voor bas ook veel gebruikt werd. Het ding was echter niet te tillen. :)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie