oefenversterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

ja, ik speel ook bas over een gitaaramp bij mijn leraar. Het kan dus wel, alleen het geluid is echt bagger en als je het volume te hard zet kun je je versterker opblazen (speaker kan die trillingen niet aan). Ik zou het dus niet doen, maar gewoon oven op marktplaats naar een leuk klein versterkertje kijken!
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

ok mijn bericht moet dus onder die van Andreas staan :?
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

oefenversterker

Bericht door Andreas »

Ik heb nu een ashdown 5 15 , redelijk zwaar om elke keer te vervoeren daarom zou ik hem in het repetitiekot laten staan en (hier komt de domme vraag) mss de de fender frontman 15 (gitaarversterktje van vriend vn mij) overkopen om daar dan bas op te spelen.
Het basgeluid zal wel helemaal niet optimaal zijn natuurlijk.. maar is het mogelijk? of beter gezegd .. kan het kwaad , beschadig ik er iets mee? want als ik een nieuwe versterker moet kopen kost dat direct weer véél geld.

Of spaar ik beter door voor een microbascube ofzo? wat zijn de beste kleine basversterkers?

Mijn basleraar speelt in de les ook op een gitaarversterker , een vox. Om dat er in dat lokaal niks anders staat.
Ashdown Five Fifteen
Yamaha BB 415
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

Offtopic : mm.. ik denk dat mijn tijd niet goed is ingesteld
Ashdown Five Fifteen
Yamaha BB 415
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

ik heb met les al vaak over een fender versterker gespeeld (vraag me niet om het type), en dat ding klonk ongelofelijk lekker! je kan prima over een gitaarversterker spelen met een bas, zet de versterker alleen niet vol opne. zolang het geluid nog goed is (geen gekraak oid) is er niets aan de hand.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik heb thuis om die reden een klein versterkertje gekocht, Ashdown After Eight.

8" speakertje, 15W en de bas klinkt zoals ie klinken moet. Niks ingewikkelds qua toonregeling, headphones out, external speaker out (right... met 15W) maar voor 130 euro is dit een serieus goede aankoop geweest. Gaat nog best luid als je het over de huiskamercontext hebt.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

^^Koop dan dat behringer firebird versterkertje. Ook een leuk ding voor het geld en als we dan toch wat 'hoger' gaan en als het niet hard hoeft: een roland basscube!
none.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Zelf gebruik ik thuis een Bogey Acoustic combo, leuk voor bas akoestische gitaar, clean electrische gitaar. Mic input, line out, CD input, chorus, reverb. 2 kanalen, kan je met z'n 2en spelen of met backingtrack.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Kilian. schreef:^^Koop dan dat behringer firebird versterkertje.
Volgens velen is dit echt rotzooi, Paul Sips raadt ze ook sterk af.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Voor velen die veel geld hebben inderdaad ;)
Maar de mensen die niet al teveel te spenderen hebben kunnen bij behringer toch leuke dingen vinden. Ik was 'gewoon' tevreden over het behringer versterkertje en vond het best een leuk dingetje voor prijs/kwaliteit.
none.
Yeti
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 feb 2004, 12:39

Bericht door Yeti »

De Peavey Micro Bass is een erg lekker versterkertje! Ook niet al te duur.(wél een aanradertje van Paul Sips) :wink:
Boekholt Thunderbass
Fender Custom Classic Jazz
Fender '57 Precision
Ampeg SVT '75 + Ampeg 810
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Kilian, het verschil is vijftig euro. Het is misschien wel veel voor iemand die amper iets verdient, maar naar verluidt het verschil wel de moeite waard. Zolang we beiden maar blij zijn. :)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ik heb hier thuis een ibanez 10 wattertje met een 6 inch speakertje. niet te doen man! als ik een B speel knalt zowat de speaker eruit. dus meestal sluit ik gewoon mijn set aan als ik wil bassen :D
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Mijn 1e versterkertje was een 25 watt Crate. Dat ding was fantastisch! Echt bijna nooit zo'n lekker geluid uit zo'n goedkoop ding gehoord. Aanrader!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

BassAgent schreef:Mijn 1e versterkertje was een 25 watt Crate. Dat ding was fantastisch! Echt bijna nooit zo'n lekker geluid uit zo'n goedkoop ding gehoord. Aanrader!
Ja, die Crate dingen zijn zwaar geweldig :). Het meest lekkere slapgeluid wat ik ooit gehoord heb kwam uit een 50w Crate versterkertje, beter dan mijn Eden, daar stond ik toch wel met mijn oren van te klapperen.
Plaats reactie