Hot Wire Audio

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Hot Wire Audio

Bericht door Wilbert »

Dames ende mijne heren, het is mij een eer ende genoegen u aan te mogen kondigen: (ahem...) (tromgeroffel...)

De True Bypass van Hot Wire Audio!
Afbeelding

Hij doet wattie moet doen: bypassen. RUIS IS VOOR MIETJES!!!!!

Yeah.

Interesse? Klik hier voor foto's van de pedaaltjes van Hot Wire Audio of mail naar rls_speeddemon@hotmail.com (de directeur van Hot Wire Audio :D) Het ultrageile roze LED'je kan ook in blauw, groen, rood, of wit worden uitgevoerd (en nog wat kleuren geloof ik, net als de verf).
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

cool! wat moeten die dingen ongeveer kosten? ze zien goed uit.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

TB mini: 32,50
TB normal: 35
geverfd en gelakt: rood, ivoor, geel of zwart= + 5 euro.
hammerite blue of diamond green= + 7,50
batterij-mogelijkheid (alleen mogelijk bij 'Normal' model)= +2,50
rubber voetjes= + 1 euro
antislipmatje = +1 euro (voor Tiny) en +2 euro (voor normal).
Mogelijke LED-kleuren:
diffuus: rood, geel en groen (zowel 5 als 3mm)
en blauw 3mm (de laatste voor een 2 euro meerprijs).
clearlense (transparant van kleur als ie uit is):
blauw, rose, pure green(=stoplicht-groen), ocean green (meer gelig groen), oranje, amber/geel, UV/Violet en wit.
De laatste 2 tegen een 2 euro meerprijs.
Verzendkosten: 7,50

Ik heb niet extra hoeven betalen voor m'n roze ledje, dan kom je op 54,50. (Ik heb een TB normal hammerite blue met batterij-mogelijkheid, anti-slipmatje en roze led).

Wat die boosters, switches etc. allemaal kosten weet ik verder niet.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Drob
Berichten: 230
Lid geworden op: 21 jan 2005, 11:34

Bericht door Drob »

Maar Wat doet dat ding nu precies?

Je complete effecten bypassen ofzo. want wat als je nu meerdere efecten hebt.?
If Left is Right, than Right would be Wrong.

www.togglehead.com
myspace.com/toggleheadnl
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

tis net wat je wilt. 't Ding heeft 2 standen. In de ene stand (bypass: ledje uit) stuurtie z'n ingang rechtstreeks naar z'n uitgang. In z'n andere stand (effect aan, ledje aan) stuurtie in naar send en return naar uit. Alle effecten die je dus tussen send en return hebt hangen worden nu ingeschakeld. Ale je meerdere effecten hebt is het dus handig om alle effecten die van zichzelf true bypass zijn gewoon "normaal" aan te sluiten en alle ruisende dan wel toonzuigende effecten in de send-return-loop van een bypass-pedaal te hangen. Inderdaad bypassed het pedaal dan de complete loop. het is ook mogelijk om een bypass-strip te maken. Je kunt dan elk effect afzonderlijk een true bypass meegeven. Dit is echter een vrij prijzige grap.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Drob
Berichten: 230
Lid geworden op: 21 jan 2005, 11:34

Bericht door Drob »

Thanks, nu snap ik het!
If Left is Right, than Right would be Wrong.

www.togglehead.com
myspace.com/toggleheadnl
Gebruikersavatar
konijntjeluuk
Berichten: 707
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:41

Bericht door konijntjeluuk »

vet handig ding idd.
maar waarom zie je er niet veel mensen mee? ik neem aan dat veel effecten niet true bypass zijn.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ik denk dat je er zo weinig mensen mee ziet omdat geen van de bekende effectenproducenten zo'n pedaaltje maakt. (Ik zou niet weten wie er wel één maakt.)
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Geen idee of dit ding van Boss "True Bypass" heeft maar misschien..
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

ik zal niet zeggen dat ik zeker weet dat het niet zo is, maar als het niet expliciet bij de specificaties staat (en dat staat het niet op de Boss site) dan is het meestal niet zo.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik ga binnenkort ook zo'n A/B boxje van Hotwire bestellen, denk ik. Voor vier tientjes heb je een hardstikke mooi ding, why not zou ik zeggen. Nu nog ff opmeten ivm m'n pedalboard... :)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

ik heb gisteren een tb/tm besteld. da's een true bypass / tuner mute. hij doet hetzelfde als die van wilbert, plus een extra uitgang waar ik een tuner aanhang met een schakelaartje waar de rest mee gemute wordt.
inclusief batterij, blauwe en groene led, vloerdopjes, en ongeverfd maar wel met tekst en lak, en verzendkosten: 63,50.
hiermee bespaar ik 100 euro op een stagetuner die ik eigenlijk wilde gaan kopen, en ik win met minder ruis/meer tone, en jaloerse blikken van medebassisten :)
die a/b kastjes kosten voor tiny, mini of normal respectievelijk 30, 32,50 of 35 euro onbewerkt. tekst en lakken en niet verfen kost trouwens 2,50, en dan ziet het er zo uit: https://community.webshots.com/photo/201 ... 4968sNKcHG
die cheapolook spreekt mij wel aan :)
kan bijna niet wachten tot hij er is, maar het duurt nog een dikke week :(
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Mijn idee ook ja, ze zien er goed uit! ...

Nu mijn pedaaltjes toch wat handiger geschakeld zouden kunnen worden ga ik ook voor zo'n bakje. Maar dan in't rood..hehe.. het oog wil ook wat.. nu ooit nog een Akai Headrush erbij en ik ben gigantisch compleet. ;)

Maar dat voor later.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

De Teng schreef:Maar dan in't rood..hehe.. het oog wil ook wat..
Haha, het oog wil zeker wat, maar daarom voor mij juist zonder verf, want hoe vaak zie je nu een blank aluminium stampkastje? Hoewel, die bowlingball look vond ik ook wel sterk. en ik heb nog wel overwogen om hem te vragen of ie hem zwartwitgeblokt wou verfen, gelijk m'n slagplaat, maar ik speel helemaal geen ska tegenwoordig, dus da's ook een beetje raar.
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

Zeg, is er ook een website van Hot Wire Audio? Heb al geprobeerd te googlen, veel recensies maar geen website.

Bijvoorbeeld die MiGBoost roept wat vragen op maar er is helaas weinig uitleg op de foto website!
Status-Graphite Electro 5-string
Status-Graphite Energy 5-string
Reverend Rumblefish 5L
Radial Bassbone
SWR 350X & Triad
Plaats reactie