combo of losse speaker met top????

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
antilogicbass
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 dec 2003, 18:01

combo of losse speaker met top????

Bericht door antilogicbass »

hey, ik heb besloten om een hartke 3500 top te gaan halen met een 410 speaker kast, nu is deze ook als combo te koop. heeft iemand een idee of dit makkelijker is of juist niet?
de prijs verschilt maar minimaal.
kan ik bij die 3500 in de combo nog een kast bij pluggen?

alvast bedankt
Insane in da brain


- Ibanez roadstar II
- Zelfbouw

- Hartke HA 3500
- Hartke VX 410
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Als die combo aan de achterkant nog een zgn "ext spkr" (of hoe ze het ook vaak neerzetten) uitgang heeft, dan kun je er nog een 4 ohm kast op aansluiten. Deze samenstelling komt vaker voor, en dan komt de versterker aan zijn maximale vermogen van 350 watt wanneer je die extra kast ook daadwerkelijk aansluit. Zonder komt-ie aan circa 240 watt.
Als er tot 4 ohm aan interne speakers inzit, zal het duidelijk zijn dat de versterker met die set 10-inchers zijn maximale vermogen levert.
Of het makkelijker is, is een kwestie van smaak, gemak, vervoerbaarheid, hoeveel wil je in 1 keer tillen, en past-ie zo in de auto. Kortom: zeer persoonlijk.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
antilogicbass
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 dec 2003, 18:01

Bericht door antilogicbass »

oki thnx :)
Insane in da brain


- Ibanez roadstar II
- Zelfbouw

- Hartke HA 3500
- Hartke VX 410
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ik zou dan persoonlijk 100% voor de losse top en box gaan. Geen twijfel over.
Een combo is een stukje zwaarder en een stukje groter. Ik loop liever 2x (wat ook niet voorkomt omdat er altijd wel iemand helpt), dan dat ik iets zwaars in 1x moet tillen. Een 4x10" combo is echt groot en zwaar, onderschat dat niet.
Ander voordeel is dat reparatie makkelijker is.
Maar het meest belangrijke is dat je veel flexibeler bent wat upgraden betreft. Als je opeens een mooie david eden top ziet staan voor weinig geld, dan kan je makkelijk je hartke top 2ehands verkopen en de eden ervoor in de plaats doen bijvoorbeeld. Terwijl je de kast houdt. Hetzelfde geldt uiteraard ook andersom. Grote combo's zijn 2ehands ook moeilijker te slijten dan een losse top of box.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

op de combo is geen 2e kast meer aan te sluiten, de interne 4x10 is 4 ohm en de versteker levert het maximale vermogen aan de interne kast. Verder zou ik altijd voor de losse combinatie gaan omdat deze inderdaad bijna niks in prijs verschilt en veeeeel flexibeler is op bijna alle punten.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
bove027
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2005, 18:11

Bericht door bove027 »

Ik zou zelf ook voor de losse versterker gaan...

Enige goede reden die ik kan bedenken is dat je met optreden meestal wel de cabinet van een/de andere bassist kan gebruiken. Dan is alleen een versterker natuurlijk ideaal...
Finally after 2 years a working website:
www.cenotaph.nl
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Dit lezende (combo heeft 4 ohm aan speakers) sluit ik me van harte bij de voorgaande collega's aan.
Met losse top en losse kasten ben je veel flexibeler, en je kunt als een van de componenten je niet bevalt, makkelijk iets anders inpassen. (Bv een Hartke top met andere speakerkasten). Het blijft een individuele keuze...
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
antilogicbass
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 dec 2003, 18:01

Bericht door antilogicbass »

oki, en hebben jullie ook nog een idee over welke 410 van hartke? ik wil iig een papercone
Insane in da brain


- Ibanez roadstar II
- Zelfbouw

- Hartke HA 3500
- Hartke VX 410
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

De vx410 is heel goedkoop. Ik heb hem nieuw kunnen kopen voor 259 euro bij musicstore koeln.
Ik vind het voor dat geld een heel goede cab! Enigste nadeel eraan is dat je de tweeter niet kunt regelen.
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

antilogicbass schreef:oki, en hebben jullie ook nog een idee over welke 410 van hartke? ik wil iig een papercone
hartke is toch juist heel bekend met z'n aluminium speakers? als je dan toch voor papercones gaat zou ik me juist niet vastpinnen op een kast van hartke, maar gewoon gaan rondkijken (of eigenlijk rondluisteren) naar wat je een fijn cabinet vindt.
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

Ashdown MAG serie niks voor je? Schijnen erg goeie kasten te zijn voor het geld. www.ashdownmusic.co.uk
Zeer betaalbare kasten, de 410 haal je voor 329 euro bij musdik produktiv.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ashdown maakt inderdaad erg fijne kasten (heb ze zelf), maar ik prefereer zelf voor de kasten wel de ABM's boven de MAG's. versterker heb ik wel van de MAGseries en die bevalt me uitstekend.
Aanvankelijk had ik bij mijn ABM 210 een kleine MAG 115, maar die viel na 1 of 2x spelen toch een beetje door de mand. Met de 410 van de MAGseries heb ik eerlijk gezegd geen ervaring, en ik zou er gewoon een keer een proberen.
Ze zijn wel een stuk beter betaalbaar dan een paar jaar geleden (al zit de ABM 410 volgens mij nog wel op 800 euri of zo?).
Op zich is de combi van een Hartke 3500 met Ashdowns zeer smakelijk 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

nou ik heb maar een zielige 20 wat versterkertje van samick ofzo :oops: :cry:
Gebruikersavatar
gcb
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 dec 2004, 19:20

Hoohoo

Bericht door gcb »

Ik heb de VX3500 combo van Hartke. Het is waar wat jullie zeggen hij is een stuk zwaarder zo, maar dat weegt absoluut niet op tegen het grote kwaliteitsverschil tegen een losse top met 4 * 10 inch-kast. Het geluid is zo veel beter en zoveel rustiger dan de 8 ohm versie, dat merk je echt. Het geluid van de hartke vx410 met de HA3500 (dus 8 ohm) vond ik droog en goedkoop, uit de VX3500 kan ik een ECHT basgeluid halen. Bij hartke hebben ze gewoon extra aandacht aan dat ding gegeven.
Niet dan?
Gebruikersavatar
antilogicbass
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 dec 2003, 18:01

Bericht door antilogicbass »

maar je kunt er dus niet bijv later nog een 15" bijpluggen?
Insane in da brain


- Ibanez roadstar II
- Zelfbouw

- Hartke HA 3500
- Hartke VX 410
Plaats reactie