Behringer vs Peavey vs Randall vs ...?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Behringer vs Peavey vs Randall vs ...?

Bericht door Enfantterrible »

Mederockers!

Ik speel met het idee om binnen afzienbare tijd nieuwe versterking voor mijn bas (5-snaar) aan te schaffen. Maar ik zit (zoals het een goed student betaamt :wink: ) vast aan een (mager) budget (600 euro ongeveer max). Ik moet ermee vooruit kunnen in de band (grunge/metal), dwz zowel in oefenruimte als op kleine podia en café's. Kortom, ik ben op zoek naar een 1ehands versterker met lekker vermogen, behoorlijke kwaliteit en duurzaamheid (ik wil er best nog wat jaartjes van genieten).
Na rondgesnuffeld te hebben op dit forum en andere fora (o.a. talkbass) heb ik een aantal kandidaten: de Peavey TNT 115, Behringer BX 3000 T gecombineerd met Behringer BA 210 of BA 410, of zelfs de Randall RB-200X. De Peavey staat bekend als onverwoestbaar en kwalitatief heel behoorlijk, de nieuwe generatie Behringerapparatuur wordt door de één de hemel ingeprezen (zie https://www.talkbass.com/reviews/showpro ... /25/page/1), maar een ander laat er geen spaan van heel, en de Randall wordt geroemd en verafschuwd door zijn 'eigen' geluid (metal? ...?).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een (deskundig) oordeel, pro's en anti's, en als je iets afkraakt, wel onderbouwen graag! Ook tips over andere versterkers zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt!
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Waarom wil je persé een nieuwe?
Ik zou ff marktplaats en 2dehands.nl in de gaten houden en kijken of er iets leuks opstaat wat binnen je budget past, misschien heb je wel geluk...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Op internet heb ik al veel slechte en beroerde verhalen gevonden over 2ehands versterkers, en bovendien hebben ze vaak géén garantie (of slechts enkele maanden als je bij de occasions van een winkel gaat kijken).
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Dugie
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 aug 2004, 22:51

Bericht door Dugie »

Dirk schreef:Waarom wil je persé een nieuwe?
Ik zou ff marktplaats en 2dehands.nl in de gaten houden en kijken of er iets leuks opstaat wat binnen je budget past, misschien heb je wel geluk...
Omdat de interessante 2de hands artikelen in het goedkopere range ofwel verkocht zijn voor ze er op staan of ze gaan tegen belachelijk hoge prijzen. Ik volg ze al lang, en hoewel ik nog niet zo lang weet wat ik echt wil heb ik gezien dat de Behringer vaak bijna 2OO € gaat terwijl deze nieuw voor 229 te krijgen zijn.
Cabinets kan je wel regelmatig vinden voor een redelijke prijs.
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Ikzelf vind de behringer prijs kwaliteit verhouding zeker niet slecht.

En anders zou ik voor Peavey gaan. (als ik het geld had en het geduld om te zoeken zou ik een Peavey Century opzoeken. Zo eentje staat er in ons oefenhok ook en die pompt toch wel een lekker stukkie mee)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

die behringer amp is ok.

maar wat over de cabs?? ik heb 'r nog nooit eentje gezien, laat staan op gespeeld en ik heb er ook nooit iets over gehoord van iemand... wat vindt men van die cabs?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Die cabs zijn inderdaad erg nieuw (eind 2004 geloof ik), er zijn nauwelijks reviews van te vinden (2 op harmony-central over de BA410 - waar die redelijk positief wordt ontvangen - , geen over BA210, ook niks op talkbass). Dus als er iemand is die deze beestjes beter kent, dan hoor ik het graag.
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
Phyrexian
Berichten: 761
Lid geworden op: 17 dec 2004, 17:12

Bericht door Phyrexian »

Peavey TNT 150 is aan te raden als eerste amp. Ze zijn idd onverwoestbaar maar echter loodzwaar. Maar daar zijn roadies voor nietwaar.

In onze repetitieruimte staat er al 5 jaar ééntje (heel erg oud model) en die pompt nog wekelijks serieus luid. De klank is ook goed en je kan er dankzij de flexibele EQ alle kanten mee uit. Ik heb ooit eens de speaker laten vervangen omdat die gesprongen was...
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Ik vond zelf de BA410 van Behringer (cab) wel redelijk lekker klinken. Heel erg strak en clean. (veel punch)
Alleen gaf de tweeter wat ruis maar die heb je eigenlijk ook niet heel erg nodig.
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
sniekie
Berichten: 57
Lid geworden op: 13 aug 2004, 17:38

Bericht door sniekie »

ik heb nog wel een h&k 2x12 box, is eigneljik deel van een combo, van een bass base 400 maar die top hou ik wel. goeie kast lekker diep laag en komt ene hele bak geluid uit, eventueel voor 350 mag je hem hebben heb je 2e hands zeker nog geld over om ene topje te scoren, misschien wel zon berhinger top ofzo nieuw
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Bedankt voor het aanbod, maar ik doe echt niet aan 2dehands. Sorry :oops:
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Enfantterrible schreef:Bedankt voor het aanbod, maar ik doe echt niet aan 2dehands. Sorry :oops:
Jij doet zo ruig met je spullen dat je de garantie nodig hebt? :P
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Jij doet zo ruig met je spullen dat je de garantie nodig hebt? :P
Tja, als je de buren goed wilt pesten... :wink: [/b]
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Wel zonde, want 2ehands kom je soms echt super goede deals tegen. Plus dat een garantie lang niet alles dekt en ik bijvoorbeeld een 2ehands peavey meer zou vertrouwen dan een 1ehands behringer...
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

ik doe alleen maar aan tweedehands. Stomweg omdat ik nieuw niet kan betalen......
de grote storthoop heeft gesproken
Plaats reactie