Ibanez GSR 200 vs. Ibanez GSR 190 Pack

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
coenbo
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2004, 01:52

Ibanez GSR 200 vs. Ibanez GSR 190 Pack

Bericht door coenbo »

Geachte bassisten,

Binnenkort wil ik beginnen met bassen. Ik heb al een aantal jaar gitaarervaring, maar wil beginnen met bassen om met een paar vrienden een bandje te beginnen. Nu viel mijn oog op 2 aanbiedingen.
De eerste betreft een Ibanez GSR 200 van 239 euro, de ander betreft een starterspakket, bestaande uit een Ibanez GSR 190 en een kleine versterker voor 259 euro.
Mijn vraag is nu wat beter zou zijn om aan te schaffen? Zal ik 20 euro extra betalen voor een kwalitatief mindere bas, maar inclusief versterker of is het verstandiger om 20 euro minder te betalen en een aparte versterker aan te schaffen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Coen Borgman
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Welke je ook neemt de versterker die erbij zit red het toch niet in bandverband dus je zult sowieso aan een krachtiger versterkertje moeten. :)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
spëkman
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jul 2004, 21:22

Bericht door spëkman »

ik heb dus da gsr 190 pack
de bas is zeer goed en zal op een basboost na, zeker niet slechter zijn
nek,... is hetzelfde
persoonlijk denk ik dat de gsr 200 niet echt veel beter is en als je tochh meer wil geven dan dat het pack kost, kun je beter ineens het dubbele geven, want anders zal het verschil in kwaliteit ook zeer klein zijn

let wel de bas is het enige dat deugt van het pack, de versterker is zeer slecht :? (ik waarschuw je, ik heb uit mijn ervaring en fout geleerd :lol: ) de riem zal na een maand scheure enz..., maarj voor zen prijs kan het er mee door, je moet zeker niet verwachte een kwalitatief zeer hoge uitrusting ion huis te hale, je krijgt waar voor je geld maar niet meer of niet minder...
conclusie: de bas is goed, zal niet veel verschille van de gsr200 MAAR de verstrerker is slecht (zelfs voor thuis :) ) misschien kan je vrage het pakket te nemen met een andere iets degelijkere versterker ofzo.., hangt van je budget af.
je moet er ook bij stilstaan dat je maar een paar honderd euros geeft en dus geen superspul in huis haalt, mischien moet je er maar over denken om wat meer te geven voor beter spul,...
ik hoop dat ik kon helpe :D
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ik vind de gsr200 een slechte bas die gemaakt is van brandhout, ik wil niet eens weten wat de gsr190 dan wel niet is.
De nek is dun wat prettig kan spelen vooral voor een gitarist, maar doordat de nek ook van slecht hout is trekt deze makkelijk krom. Ook oogt de bas goedkoop (slechte brug, slechte topkam, stemmechanieken).
Ik zou veel eerder voor bijvoorbeeld een vintage ejm 96 gaan (rond de 240 euro) wat in mijn ogen een veel en veel betere bas is.
En in band verband heb je idd wel een veel grotere versterker nodig, maar voor thuisgebruik heb je niet veel nodig en is vrijwel alles wat voor een bas gebouwd is en waar geluid uitkomt wel oke.
spëkman
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jul 2004, 21:22

Bericht door spëkman »

Q. schreef:Ik vind de gsr200 een slechte bas die gemaakt is van brandhout, ik wil niet eens weten wat de gsr190 dan wel niet is.
De nek is dun wat prettig kan spelen vooral voor een gitarist, maar doordat de nek ook van slecht hout is trekt deze makkelijk krom. Ook oogt de bas goedkoop (slechte brug, slechte topkam, stemmechanieken).
Ik zou veel eerder voor bijvoorbeeld een vintage ejm 96 gaan (rond de 240 euro) wat in mijn ogen een veel en veel betere bas is.
En in band verband heb je idd wel een veel grotere versterker nodig, maar voor thuisgebruik heb je niet veel nodig en is vrijwel alles wat voor een bas gebouwd is en waar geluid uitkomt wel oke.
Hij is niet eens van hout :D

maar persoonlijk heb ik er niet echt slechte ervaringen mee, maar ik ben ook wel gewaarschuwd dat er modelle bij zijn die slechter zijn en waarmee de hals kromtrekt (omdat hij zo dun is)
maarja mijn ervaring is allesinds zeker niet slecht, kvind hem zelfs veel beter als bijv stagg...
uitteste zal maar weer eens de oplosiing zijn :D
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

K heb m ook (grs200)... een half jaar nu ongeveer... 2e hands gekocht voor 100 euries ofzo....
Voordelen vond ik:
- Geen lelijk ding.
- Snelle hals.
- K heb geen problemen met kromme hals gehad, ding is kaarsrecht, en gebleven.
- lekker om te beginnen, vooral inderdaad door die smalle hals... ik was ook een gitaar gewend namelijk.

Nadelen vond ik:
- Lelijke afwerking.
- Zeer brak en iel geluid. Tis niet vol, t knort niet...
- Stemmechanieken zijn bij mij grondig verrot... ding ontstemd ontzettend snel.

Mijn oordeel... niet slecht om te beginnen... En met die versterker begin je helemaal niks trouwens... kun je beter 2e hands 1 zoeken, of anders zo'n budgetmodel Ibanez of Behringer amp, met wat meer power.

Tja.. k speel er nu ff-tjes op, en mijn mening, na spelen op andere bassen... is toch wel dat ibanez meer ibanez gitaren maakt met langere halsen en andere elementen, en t dan bassen noemt, dan dat ze ECHT een bas maken.... Vooral de goedkope dan...
coenbo
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2004, 01:52

Bericht door coenbo »

Als ik dit zo lees lijkt het mij het meest verstandig om geheel af te zien van beide modellen..

Wel kan ik andere versies voor een schappelijke prijs op de kop tikken (occasion). Momenteel denk ik dan aan:

Ibanez SR 400 voor E. 349
Ibanez SR 300 DX BK voor E. 269
Ibanez SR 855 voor E. 450

Zoals jullie zien ben ik wat vastgeroest in de gedacht aan een Ibanez. Dit komt denk ik doordat ik toen ik gitaar speelde er graag een wilde aanschaffen.

Ik zit inmiddels ook te denken aan een OLP by MM. Helaas is de informatie daarover op internet nog wat beperkt.
Ik wil graag funk/rock spelen en mijn budget ligt rond de 500 euro ex. versterker. (Ik heb namelijk nog het een en ander in te ruilen op gitaargebied).

Hopelijk willen jullie mij nog wat op weg helpen.

Bedankt, Coen.
hiewie
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2006, 17:48

Bericht door hiewie »

ik koop bus binnenkort die jumpstart pakket want ik was naar dijkmans gegaan(breda) en die bassist zij dat het gezeik was dat de hals krom trekt want dat gebeurt alleen als je hem een half jaar tege de verwarming aan zet. en ibanez kan het zich denk ik ook niet permiteren dat zij slechte basgitaren verkopen waar de hals snel van krom trekt.

maar goed iedereen heeft zijn eigen mening.

groeten pascal
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

wie is 'die bassist'? de verkoper? bwah :P als ze het maar verkocht krijgen
BOOMER
Berichten: 357
Lid geworden op: 12 mei 2005, 17:20

Bericht door BOOMER »

blijf vooral ver weg van die gsr190
het was m'n eerste bas, die ik welgeteld 3maanden in huis gehouden heb
het enige wat deugd in dat pak waren de plectrums en het stemapparaat(gebruik ik trouwens nog steeds)
spendeer die 259€ meteen aan een degelijke beginnersbas en je zal er nog zoveel plezier aan beleven
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Wat is de nut van het omhoog schoppen van zo'n oude topic? :shock:
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Afbeelding
Wasn't me :o

ik reageer gewoon altijd als er een topic is waar ik nog niet geantwoord heb :P
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

hiewie schreef:ik koop bus binnenkort die jumpstart pakket want ik was naar dijkmans gegaan(breda) en die bassist zij dat het gezeik was dat de hals krom trekt want dat gebeurt alleen als je hem een half jaar tege de verwarming aan zet. en ibanez kan het zich denk ik ook niet permiteren dat zij slechte basgitaren verkopen waar de hals snel van krom trekt.

maar goed iedereen heeft zijn eigen mening.
dan koop je eigenwijs die bas, het zijn geen meningen maar feiten, als je graag wat multiplex in huis wil halen, niemand houd je tegen maar dan niet achteraf zeiken dat het zuigt
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

hiewie schreef:ik koop bus binnenkort die jumpstart pakket want ik was naar dijkmans gegaan(breda) en die bassist zij dat het gezeik was dat de hals krom trekt want dat gebeurt alleen als je hem een half jaar tege de verwarming aan zet. en ibanez kan het zich denk ik ook niet permiteren dat zij slechte basgitaren verkopen waar de hals snel van krom trekt.

maar goed iedereen heeft zijn eigen mening.

groeten pascal
Kleine kans dat de verkoper iets zou zeggen als: "Ja, de hals zou wel eens krom kunnen trekken want het hout is jong en erg dun. Verder is er voor het geld dat dit hele starterspakket kost ook echt wel wat beters te krijgen."
And Button is not yet a zebra
kadee
Berichten: 336
Lid geworden op: 06 nov 2005, 13:43

Bericht door kadee »

Q. schreef: Kleine kans dat de verkoper iets zou zeggen als: "Ja, de hals zou wel eens krom kunnen trekken want het hout is jong en erg dun. Verder is er voor het geld dat dit hele starterspakket kost ook echt wel wat beters te krijgen."
verkoper schreef:en hier is men ontslag brief geef jij hem af aan men baas?"
:lol:
Plaats reactie