Ashdown setje, is het wat?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
onZ
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 apr 2004, 07:58

Ashdown setje, is het wat?

Bericht door onZ »

Ik ben aan het kijken voor een Ashdown setje, maar jullie mening is van harte welkom. Ik heb weing verstand van versterkers :(
Ashdown MAG 300H 300W
Ashdown MAG 210T-200 200W
Ashdown MAG 115-200 150W
Euro 904,= bij Musik Produktiv
Is dit genoeg voor oefenruimte doeleinde? We spelen redelijk hard, kan de combinatie samen met ohmages en wattages (geen kaas van gegeten nm.).
spëkman
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jul 2004, 21:22

Bericht door spëkman »

wow
daar denk ik dus ook al een tijdje aan
(nog wachte tot kerstmis :( )laat wete wat je der van vindt as je em koopt
grtz
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

Ja, die Ashdowns heb ik ook wel interesse in, heb er ook erg goeie dingen over gelezen. Laat zeker weten als je die MAG koopt.
Gebruikersavatar
rendering_rebel
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 aug 2004, 12:27

Bericht door rendering_rebel »

Dat lijkt me zeker een chille rig moet ik zeggen :wink:
Trespassers in Stereo
If video games influenced us, the Pacman generation will be running in dark rooms, eating pills and listening to repetitive music...
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Je moet eens bij www.guitar24.de kijken die heeft heel wat Ashdown MAG staan!
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

ik heb zeker goeie dingen gehoord over ashdown. alleen als jullie hard spelen denk ik niet dat 300 watt genoeg is. ik heb met 400 watt net aan genoeg.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Die amp kan minimaal 4 Ohm aan en de cabs zijn beide 8 Ohm, dus samen 4 Ohm. Dat zit dus goed. Qua vermogen passen ze ook goed bij elkaar. Deze combinatie is echt voor elkaar gemaakt.

Ik denk dat 300W met een 2x10 en een 1x15 echt wel genoeg is voor een oefenruimte. Als dat niet genoeg is, dan doen jullie iets verkeerd!

Ook voor optredens zou het genoeg moeten zijn, zeker als je via de PA uitversterkt wordt. Ik speel zelf met een 250W Trace Elliot met 2x10 en 1x15.

Als ik iets nieuws uit mocht zoeken zou ik waarschijnlijk ook deze Ashdown-rig kopen.
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
onZ
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 apr 2004, 07:58

Bericht door onZ »

roberto schreef:ik heb zeker goeie dingen gehoord over ashdown. alleen als jullie hard spelen denk ik niet dat 300 watt genoeg is. ik heb met 400 watt net aan genoeg.
Maar hard gnoeg waarvoor, oefenruimte of optredens? Het nadeel is dat als je met Ashdown naar meer vermogen wil, je gelijk 2x zo duur uit bent :cry: Btw, dit setje moet voor het popkoor zijn. Daar wordt niet zo hard gespeeld, dus dat is wel oké denk ik? Voor mijn andere band heb ik een Carvin 600W combo
RL6815
Cyclops 600W 1x15, 2x8 Bass Combo Amp
We've created a bi-amped monster! Carvin combined the Series III R600 bass head, a heavy duty 15 inch woofer, and two 8 inch mid-range drivers, as well as the "RedEye" compression horn driver into a custom tuned, bi-amped enclosure to create the finest "combo" bass amp ever made! The R600 amp head uses the same high-powered technology found in Carvin's highly acclaimed DCM Series power amplifiers. The 600 watt RMS power rating is very conservative. The cabinet is computer-tuned to its drivers for a perfectly matched system. The "Cyclops" will pound out club-filling bass all night, every night, and still fit in the trunk or back seat with ease. The optional heavy duty CTS4 removable casters make it a breeze to move around. 21.75"W x 15.25"D x 31.25"H. Wt. 103 lbs.

AfbeeldingDaarmee fohn ik de hele band mee de deur uit, maar bij subtiel gebruik geeft het een dynamische range waar je heel stil van wordt. Nadeel van de Carvin: het is een combo, niet te tillen.Dus die wil tzt vervangen.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

voor in de oefenruimte is het net aan genoeg, ik sta 3/4 open. ik heb er 1 keer zonder PA mee opgetreden in een kroegie en dat was ook net voldoende.

ik heb een eden set van 400 watt. prachtig geluid maar je levert wel wat volume/wattage in voor de headroom. ik sta tegenover een mesa f50 en een 80 watt marshall en als zij open gaan hoor je mij niet meer. ik weet niet hoe dat zit met ashdown maar ik zou zeggen qua volume beter teveel dan te weinig.

ik had trace hiervoor, prachtig hifi geluidje maar je offert gewoon outputpower op hiervoor.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Roberto, ik denk dat jullie op een ongezond volume oefenen. Ik stond met mijn 250W + 2x10 + 1x15 tegenover twee gitaren, een stapel keyboards en een luide drummer, en ik had maar 2/10 tot 3/10 van mijn vermogen nodig om mezelf te kunnen horen. (En vanalles te laten rammelen :wink: )
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

shit, helemaal vergeten te zeggen. ik heb een actieve bas waardoor je je -/-12db knop activeert. passief sta ik op half, maar dat speel ik bijna nooit dus vandaar.

sorry, mijn fout.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Terug van weg geweest, thijzema is back....

Ik ben ook van plan deze combinatie te gaan kopen (MAG300H,MAG115, en tzt ook de MAG210), ik hoor ook hele goeie dingen en de prijs is best aantrekkelijk.
Heb jij hem ondertussen al gekocht Onz? en wat is je conclusie over de prijs/kwaliteit verhouding?
Gebruikersavatar
onZ
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 apr 2004, 07:58

Bericht door onZ »

roberto schreef:shit, helemaal vergeten te zeggen. ik heb een actieve bas waardoor je je -/-12db knop activeert. passief sta ik op half, maar dat speel ik bijna nooit dus vandaar.

sorry, mijn fout.
:?: Dus :?: :shock: :?: Wel genoeg vermogen met een Ash down setje?
Btw als het bestuur van het popkoor accoord gaat, kan ik e.e.a. aanschaffen.
Maar nog steeds, als iemand ervaringen en suggesties heeft en wil toevoegen, graag....
Ik heb begrepen dat de MAG lijn een budget lijn uit China is? (Lijkt mij geen probleem overigens, want ik heb een Chinese Warwick bas.)
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

onZ schreef:Ik heb begrepen dat de MAG lijn een budget lijn uit China is? (Lijkt mij geen probleem overigens, want ik heb een Chinese Warwick bas.)
Kunnen ze elkaar tenminste verstaan! :wink:
(sorry, de vrijdagmiddagstemming heeft toegeslagen...)
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

ik weet het dan eerlijk gezegd niet precies onz. 200 watt max van die kasten is niet erg veel. met een actieve bas al helemaal niet.

misschien moet je er een andere kast bij kopen. 2e hands eden of ampeg 4*10 ofzo. ik denk dat je die ashdown kasten behoorlijk gaat pushen zo (als de rating die jij opgeeft juist is :? ).

die mix die jij in gedachten hebt zit mij niet helemaal lekker iig. maar dat is mijn mening.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Plaats reactie