"Nieuwe" Ampeg Fliptop

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Ja, maar ik vind dan dat wanneer je een model opnieuw uitbrengt, je dit ook zo getrouw mogelijk moet doen :D Tuurlijk is dit zwart ook prima en persoonlijk vind ik het ook nog mooier, maar toch..
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Rieno schreef:Ja, maar ik vind dan dat wanneer je een model opnieuw uitbrengt, je dit ook zo getrouw mogelijk moet doen :D Tuurlijk is dit zwart ook prima en persoonlijk vind ik het ook nog mooier, maar toch..
Ach het is een relatief klein dingetje en jij kan toch niet over je heupen kijken... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Maar van dit soort onvolkomenheden kan ik het aardig op mijn heupen krijgen ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Tips om vet rond je heupen kwijt te raken
Vet op of rond de heupen is een zogenaamde ‘probleemzone’. Helaas is er geen gouden tip die altijd leidt tot succes, maar je kunt er zeker iets aan doen. Het is belangrijk om te weten dat je vet rond je heupen niet plaatselijk kunt kwijtraken. Over het algemeen geldt de regel dat de plaatsen waar je al eerste dik wordt, de laatste plaatsen zijn waar je vet kwijt raakt...

Niet alleen minder eten
Tip 1: Focus je niet alleen op minder eten, want daar krijg je niet snel een strakke kont en slanke heupen van. Iets minder en gezonder eten is prima, maar overdrijf het niet. Je verliest dan namelijk spiermassa en vocht, wat leuk lijkt op de weegschaal, maar er niet voor zorgt dat je vet kwijt raakt.
Een goede regel om vet kwijt te raken – en niet spiermassa en vocht – is door niet meer dan 250 calorieën minder te eten dan je nodig hebt per dag.Veel cardio zorgt uiteindelijk voor minder vet rond je heupen
Tip 2: Als je echt iets wilt veranderen aan je heupen, doe dan minimaal vijf keer week aan cardio training. Je zult je misschien afvragen waarom zo vaak, maar het grootste probleem van cardio training is dat je weinig resultaten zult zien als je maar één of twee keer per week aan cardio training doet. Dit is dodelijk voor je motivatie, dus daarom ben ik een voorstander van een serieuze aanpak.
Een goede cardio oefening om een strakker lichaam te krijgen is de crosstrainer. Probeer het 30 minuten per dag te doen, en je zult zien dat de contouren van je lichaam snel mooier worden.

Krachttraining niet vergeten!
Tip 3: Doe aan krachttraining om het vet op je heupen kwijt te raken. Je krijgt hier niet snel dikke gespierde benen van zoals velen denken, maar je zorgt er juist voor dat je een beter figuur krijgt. Een strak lichaam is namelijk niet alleen minder vet, maar ook een betere definitie van vormen.
Door krachttraining te doen voorkom je onder andere een slappe huid en als je sterker bent kun je zwaardere basspullen tillen!.
Gebruikersavatar
Lifto
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 dec 2008, 11:34

Bericht door Lifto »

Mwah ben het niet helemaal met je eens. Zo is er op talkbass vreugde over de veranderde hengsels om de amp mee op te bergen. Bijna elke B15 die er nog is heeft wel een missend hengsel (zo ook degene die ik had). Ook op de veranderingen aan de dolly wordt positief gereageerd.
Naast de kleur is het grootste verschil nog dat de amp het uiterlijk heeft van een jaren 60 B15 maar de layout op de amp lijkt meer op een jaren 70 fliptop (2kanalen met elke 2 inputs). Ben benieuwd of de amp meer naar een jaren 70 of 60 fliptop leunt.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

MEER DETAILS!

Bericht door HNZ »

Deze foto staat inmiddels op Facebook:

Afbeelding

En via talkbass kwam ik op deze link waar een paar winkels al de nieuwe portaflex producten gelisted hebben:
https://www.buycheapr.com/us/ampeg+portaflex" onclick="window.open(this.href);return false;

Er schijnen dus een 350 en 500 watt versie te komen. Onbekend is of er buizen in de pre-amp zitten.
Verder een 1x15 en een 2x10 inch uitvoering - schijnt dat je head en speaker los koopt en naar eigen believen combineert...

De prijzen! :shock:
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ik had verwacht dat het schoftig duur zou zijn...
Maar dit is hele andere koek! Die head vind ik overigens wel detoneren met de cabs, maar volgens jouw link zou je dus een mooie 500 watt Ampeg stack hebben voor een kleine 1200 dollar; ik had verwacht dat het drie keer dat zou zijn...
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Dat is niet alleen andere koek. Het is ook nog eens foute boel!
Dit is never nooit een buizenbak. Hoostwaarschijnlijk een klasse D eindtrap. Ampeg goes lightweight?
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Het lijkt erop.. Ze zijn ook veel te goedkoop voor luxe buizenbakjes.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Basvarken schreef:Dat is niet alleen andere koek. Het is ook nog eens foute boel!
Dit is never nooit een buizenbak. Hoostwaarschijnlijk een klasse D eindtrap. Ampeg goes lightweight?
Hoezo nou weer "foute boel"? Niet alleen de buizenbakken van Ampeg zijn goede versterkers.
Er zijn zat mensen op deze wereld die de niet-buizen-eindtrap-versterkers van Ampeg hogelijk weten te waarderen.
En als je per sé een buizen fliptop wilt moet je je even inschrijven voor 1 van die 50 Heritage dingen, of op zoek naar een oudje.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Nou voor mij is het wel foute boel. Als Ampeg dit ding Portaflex noemt, dan verwacht ik ook een Portaflex en niet een of ander digitaal namaak-apparaat. 8)
Ik denk dat er velen zijn die zeer enthousiast werden toen ze de aankondiging van een nieuwe Portaflex /Fliptop hoorden. Maar dat er veel zuchten van teleurstelling geslaakt zullen worden als blijkt dat het geen full tube is.

Ik heb in mijn leven nog nooit een non-tube Ampeg gehoord die me kon bekoren.
Maar smaken verschillen; Ze zijn zeker niet slecht. Ik vind ze alleen niet mooi.
Laatst gewijzigd door Basvarken op 18 dec 2010, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Lifto
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 dec 2008, 11:34

Bericht door Lifto »

Volgens mij bestaat de portaflex serie al een stuk langer volgens dit concept en is dit gewoon de nieuwe versie......
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

HNZ schreef: En via talkbass kwam ik op deze link waar een paar winkels al de nieuwe portaflex producten gelisted hebben:
https://www.buycheapr.com/us/ampeg+portaflex" onclick="window.open(this.href);return false;

Er schijnen dus een 350 en 500 watt versie te komen. Onbekend is of er buizen in de pre-amp zitten.
Verder een 1x15 en een 2x10 inch uitvoering - schijnt dat je head en speaker los koopt en naar eigen believen combineert...
:facepalm: :nono: :no: :thumbsdown: :wall:
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

In de jaren 70 had je ook een transistor Fliptop/Portaflex. Ik snap best dat ze hiermee op de proppen komen, maar wel een beetje cola light natuurlijk.

Die échte Fliptop daarentegen: vette shit man.

Ik kan iedereen die van een mooie dikke basssound houdt trouwens adviseren gewoon een oude Fliptop te kopen. Een B15 dus. Mooiste sound ever wat mij betreft.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

De originele B15's zijn natuurlijk erg toffe versterkers, maar gaan veel te zacht voor de gemiddelde band van tegenwoordig. Ze zijn eigenlijk vooral handig voor in de studio, daar waren ze volgens mij ook voor bedoeld oorspronkelijk, weet ik echter niet zeker.
Eigenlijk zouden ze die dingen gewoon exact na moeten maken maar dan met veel meer vermogen, dat zou dan volgens mij echt een kaskraker worden.
Waarom weer een RI die niks met het origineel te maken heeft? zoals veel basgitaar merken dat ook doen. Ze maken dan een RI maar gaan er van alles aan veranderen. Als je dan een RI maakt doe het dan ook zo precies mogelijk, dat is wat de mensen willen lijkt mij.
Zo lijkt het meer op een marketing truc door gebruik te maken van de naam Portaflex.
Plaats reactie