Een goede bas moet teringduur zijn.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.

Een goede bas hoeft niet meer dan 1000 euro te kosten!

JA! Belachelijk, zo hoog als de prijzen van Alembics en Laklands zijn. En zó geweldig zijn ze niet.
70
74%
NEEN! Voor échte kwaliteit zul je moeten dokken. Anders neem je maar genoegen met minder.
25
26%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Olaf Reijnders schreef:Hij is wel goed gebouwd enzo (de Alembic) en heeft mooie & chique houtsoorten, maar de model staat mij niet aan. Bovendien denk ik dat als ik hem door de plaatselijke bouwer laat bouwen, hij gelijk 40000 Euri goedkoper zou zijn. Hij rekent de droogtijd namelijk niet mee.
In dit geval heeft de klant speciaal verzocht om een bijzonder droogproces. Een speciaal voor dit doel afgerichte adelaar heeft met de bas een paar dagen boven de Californische kust rondgevlogen. De adelaar zat bij de prijs inbegrepen, net als een Coco Bolo buitenkooi trouwens...
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Ja, probeer je er maar uit te lullen. :wink:
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Olaf Reijnders schreef:Ja, probeer je er maar uit te lullen. :wink:
Ik ben bloedserieus, de slogan van Alembic is niet voor niets 'beyond custom' :?

[url=https://www.hijheefteffenietmeegekregendatheteenphotoshopjewasomdathijzoenormoverrikkersaanhetuitwijdenwas.com]link naar het complete verhaal[/url]
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

:finger:

up yours! hehe. ;)

+1 voor de creativiteit.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

@ Robert Homan: Hoe meet je of de ene bas 5 keer zo goed is als de andere? Is er een soort maat om de kwaliteit van bassen in uit te drukken? En dat is meteen het grote probleem bij het bepalen van de prijs/kwaliteit verhouding. De prijs is simpel in €€, maar waar deel je die door? Kwaliteit wordt voor veel meer dan de helft bepaald door je smaak. En daardoor heeft dit topic dus bestaansrecht. Kunnen we lekker in rondjes blijven lullen.
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

FF Ontopic :wink: een goede bas hoeft niet teringduur te zijn. Voor mij is een goede bas een bas die je op (semi)professioneel niveau kunt gebruiken en er zijn zat voorbeelden van bassen en bassisten die ze gebruiken die niet vreselijk duur hoeven te zijn. Ik heb bijv net de nieuwe cd van Jamiroquai gekocht en volgens mij hoor je daar vrij veel een stingray en zo zie je maar dat zo' n fabrieksbas in de handen van een pro moddervet klinkt. Net als one hot minute, daar is een alembic voor gebruikt, maar de vetste sound op die plaat vind ik toch echt aeroplane (=stingray), en dat is helemaal geen dis naar alembic, daarmee bedoel ik alleen dat hij net zo goed op de stingray de cd had kunnen inspelen. Net als een jazzbas daar kun je ook overal mee aankomen.
Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 okt 2005, 21:52

Bericht door Matthijs »

The Mule schreef:On-topic, het bewijs dat topkwaliteit nu eenmaal geld kost.
Wederom een nieuw kunstwerk van Alembic, schijnt ongeveer 45.000 dollar gekost te hebben... :shock:

Afbeelding
Ey, niet mijn mooie photoshop plaatje gebruiken zonder bronvermelding he! :P
Fotograaf (https://www.moodphoto.eu), Redacteur (https://www.debassist.nl)

(\__/) Gear:
(='.'=) Fender Jazz V Mex (Fralin elementen, Audere preamp), Fender HM Bass 5
(")_(") Hartke, Eden, Boss,Tech21, Stageclix, Nikon, Sigma
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Matthijs schreef:Ey, niet mijn mooie photoshop plaatje gebruiken zonder bronvermelding he! :P
Hoi Matthijs, ik was op de Alembic Club, en zag in een flits een goeie grap voor me, juist voor in dit topic. Kon natuurlijk niet met een bronvermelding komen zolang de grap nog bezig was, maar nu de aap helemaal uit de mouw is (hopelijk ook bij Olaf :wink:):

Ere wie ere toekomt, een diepe buiging voor dit prachtige stukje huisvlijt van iemand die Photoshop eigenlijk alleen maar gebruikt voor resizing (m'n vriendin is de huisgraficus) en die dit dus NOOIT zelf zou kunnen doen. Bedankt dat ik hem even mocht (?) gebruiken!

En natuurlijk welkom op het forum, wat Alembic betreft is alle hulp meegenomen! Hoewel het meestal wel in gemoedelijke sfeer gebeurt...8)
Laatst gewijzigd door The Mule op 28 okt 2005, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 okt 2005, 21:52

Bericht door Matthijs »

Ik vond het erg cool om ineens mijn plaatje hier te zien :) En die bronvermelding was een grapje natuurlijk he.

ALEMBIC rules! Uhuh!
Fotograaf (https://www.moodphoto.eu), Redacteur (https://www.debassist.nl)

(\__/) Gear:
(='.'=) Fender Jazz V Mex (Fralin elementen, Audere preamp), Fender HM Bass 5
(")_(") Hartke, Eden, Boss,Tech21, Stageclix, Nikon, Sigma
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Ik zag het echt niet, hoor. Goed gedaan, Matthijs. En welkom. :thumbsup:
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Olaf Reijnders schreef:Ik zag het echt niet, hoor. Goed gedaan, Matthijs. En welkom. :thumbsup:
En Olaf, sorry hoor, er waren verzachtende omstandigheden zullen we maar zeggen. Ik dacht serieus even dat je mij juist zat te neten door net te doen alsof je het niet doorhad. Daarom nog die hint in de link... :mrgreen:

https://www.hijheefteffenietmeegekregendatheteenphotoshopjewasomdathijzoenormoverrikkersaanhetuitwijdenwas.com/
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

De hint/link verlichtte mij. :wink:
Gebruikersavatar
WillyG
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 okt 2005, 19:16

Bericht door WillyG »

mmm, Zeker gebouwd door Alembic omdat door de houding van Alembic eigenaren geen hond met ze in een band wil spelen.
Zit er ook nog ergens een drumstel op??? :lol: :lol: :lol:

Ik heb me er even in verdiept en ik heb DE oplossing.
Verhoog het bedrag in de vraag van deze topic naar 1250 euro.
Namelijk, op Marktplaats 2x een Alembic Spoiler, vraagprijs 1500 euro.
Bied 1250 en je hebt m.
Kun je dus voor 1250 euro een goede bas kopen. JAAAA, een gebruikte Alembic Spoiler uit 1991. ( kreeg laatst nog een bod van 1350 op mn MM uit 89, maar dit was zeker een gestoorde gek ofzo )
Zo is iedereen weer blij. 8)
Tenzij het hier alleen om een onderdeel gaat, een spoiler voor je Alembic.
Lang leve de Drag-queen onder de basgitaren. :D :D

Will
667, the neighbour of the beast
Gebruikersavatar
WillyG
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 okt 2005, 19:16

Bericht door WillyG »

Herstel: 1 op Marktplaats en 1 tje op Speurders.
Die op Speurders moet de deur uit vanwege een Lakland.

Heb ook een soort van Gibsoncloon gevonden van de grote A.
De Alembird, ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden.

Schoot me te binnen dat ik er eens op 1 gespeeld heb een paar dagen in 1987, heb m terug gegeven, brak namelijk steeds mn nek over die transformator, als ik het goed heb was dat ook een A.
667, the neighbour of the beast
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Ach ja, de duurste bassen die wereldwijd op eBay te vinden zijn, zijn consequent vintage Fenders, en de duurste muziekinstrumenten blijven Steinway vleugels van meer dan een ton, dus waar hebben we het over. Misschien een goed idee om gewoon weer on-topic te gaan?
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Plaats reactie