Roland Cube 100 bass voor €90

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjonniex
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 dec 2006, 01:57

Roland Cube 100 bass voor €90

Bericht door sjonniex »

Hee Allemaal

Vandaag heb ik een Roland cube 100 gekocht voor de onwaarschijnlijk lage prijs van 90 euro op marktplaats. De verkoopster was een oudere mevrouw die aan het opruimen was geweest bij haar zoon, en deze versterker eerst bij de vuilnis wilde zetten, maar na wat gegoogle er toch achter was gekomen dat hij nog wel iets waard moest zijn, dus zette zij hem voor 90 euro op marktplaats in een verkeerde rubriek. Ik kwam hem daar toevallig tegen en was de beroerdste niet om een bod van 90 euro te doen, waarna ik hem op mocht halen.
Alles bleek perfect te werken, en het lijkt me dan ook een goede vervanging voor mijn Ashdown Five fifteen (ook 100 Watt) die ik gebruik in mijn tweede band. (En die nu trouwens te koop is, en waar nog garantie op zit tot 12-12-2009, zo nieuw is die nog).

Heeft iemand ervaring met de Roland 100 cube?
Put some bass in this place!!

Peavey Milestone
Warwick LWA 500
Harley Benton PB-20
EBS Neo 112
Zoom R16
Warwick Gnome
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

't Viel me op dat Gerard Ammerlaan deze gebruikte tijdens z'n eigen gecomponeerde Backyard Visions op Noorderzon vorig jaar:

Vanaf 2.35 min. duidelijk te horen:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dynIbmjzU2Q[/youtube]
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 jul 2007, 02:02

Bericht door Ernst »

geluksvogel! veel plezier ermee!
"Every Beggar is Christ" - Stiltskin
Gebruikersavatar
Kloffie
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:01

Bericht door Kloffie »

mooie vondst hoor, een vriend van me speelt er thuis over, erg leuk ding. Ik heb er ook wel eens op geprutst en ik vond vooral de amp modeling behoorlijk ok. Qua effecten vond ik het niet zo vreselijk handig, als je wil wisselen moet je aan knopjes draaien enz., maar leuk voor thuis denk ik. Voor dat geld echt een superkoop.

Tss... het zal je moeder maar zijn zeg... kijk je even niet, zet ze je spullen op MP!! Heeft die zoon nog meer leuks op zolder staan misschien... ??? :twisted:
Age quod agis
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Ik heb een dergelijk combo zelf een jaartje gehad, maar ik kon mijn geluid er niet uit krijgen. Ik heb hem daarom doorverkocht aan forumgenoot Kolkjes, die specifiek op zoek was naar deze versterker.
Voor de rest is het een geweldig handelbaar en stevig combo. Roland maakt i.m.o. erg goede versterkers, wordt alleen over het algemeen niet zo gewaardeerd. 90 euro is een mooie prijs, gefeliciteerd met je aankoop! :cheer:
Haico

Bericht door Haico »

Ik heb een old-skool SuperCube 60 uit de jaren '80. Blits hoor... 8)
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1919
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Ik heb de Cube100 (versie jaren '80) die ik enkel thuis gebruik. Doet het na 21 jaar nog perfect.
De nieuwere modellen zijn niet echt mijn ding qua sound.
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (26/03/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Ik heb nu ongeveer een jaar de Roland Cube 100!
Erg fijn ding! Je kan er heel veel geluiden uithalen vanwege o.a. de 'versterker (merk) switch).
Ik had eerst de oude Cube 60 van m'n pa, nog uit de 80s. Maar daar zat een enorme ruis in, dus toen ingeruild voor een Cube 100.
Een hele mooie deal! Ze zijn in NL zo'n 450 euro nieuw!
Plaats reactie