bas afstellen en herfretten

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
jamie stewart
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 aug 2006, 14:41

bas afstellen en herfretten

Bericht door jamie stewart »

HOI basgiganten,

Ik wil mijn Fender USA Jazz graag een goede afstelbeurt geven inclusief herfretten (frets zijn te vlak en niet meer gelijk, vandaar dat hij overal ratelt....heel irritant. Snaren staan verder OK qua brugzadels)

Weet iemand een goed adresje in Brabant ? Of waar ik naartoe móet. (Wie is goed, wie niet ?).

Doen ze bij Bassmatters Nijmegen trouwens ook herfretten en compleet als nieuw maken ? Laat me tevens even weten wat een afstelbeurt plus herfretten in jullie ogen kost.

Mijn bas klinkt super en ik wil deze gewoon weer helemaal goed maken, vandaar.

THNX
Gebruikersavatar
drahkan
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 apr 2007, 20:04

Bericht door drahkan »

https://www.gitaarservice.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Goirle bij Tilburg
'Ik twijfel dus ik ben' uit de wijsheden van Droombolus

Have a Go Heroes Mijnplek
Persoonlijk Topic
sickpunk

Bericht door sickpunk »

zou gewoon vlakken van de frets niet voldoende zijn?
geen idee hoe oud je bass is en hoe erg het is natuurlijk, maar je kan je frets 3 keer vlakken ofzo voordat je een herfret nodig hebt,wellicht al voldoende dus?

herfretten is best prijzig... afstelbeurt zit er al wel bij inbegrepen, maar een maatje van mij was rond de 200 kwijt, en hij had bij zowel de gier als bij stijlvorm gekeken(weet niet het precieze bedrag... maar rond de 200)
Gebruikersavatar
SlowKarma
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:39

Bericht door SlowKarma »

https://www.pkguitars.com" onclick="window.open(this.href);return false;, vlakbij Nijmegen.
Yo no soy tonto!
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Doe eerst de afstelbeurt (zelf?) en kijk daarna of herfretten echt nodig is. Er is een redelijke kans dat het afstellen van de hals en de brug er toe leidt dat je bas ineens weer in optima forma is.

Er is ook niets op tegen om zelf een stukje schuurpapier te pakken en de frets te vlakken, gaat het mis kun je altijd nog kiezen voor nieuwe Fredjes toch?
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Niet in brabant, maar wel de beste (vind ik)
Sander de Gier
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Bericht door rvdbrand »

In Den bosch heb je Finnguitars.nl
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Inderdaad, ik zou eerst eens proberen de hele set up van je bas opnieuw af te stellen, hals, topkam, brug en dan zien in hoeverre het nog een probleem is. Als je frets tot nu toe nog nooit gevlakt zijn zou dat eventueel een optie zijn alvorens over te gaan tot her-fretten.
Afstellen is niet zo moeilijk, met de juiste instructies kun je dat prima zelf doen en je leert er een hele hoop van.
Succes.
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie