KvE gaat uiteindelijk ook voor de bijl

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

KvE gaat uiteindelijk ook voor de bijl

Bericht door KvE »

Jaren en jaren heb ik zonder effecten gespeeld. Ik kreeg ze nooit echt onder controle, en uitendelijk vond ik m'n "droge" geluid veel prettiger (al gebruik ik vaak wel wat compressie).

Nu ik vandaag wat tijd over had en vorige week uit noodzaak op de repetitie een octaver en een chorus had ingeschakeld (de gitarist had 't steeds over een "groot" geluid en er staat daar slechts een 150 watt combootje) leek het me een aardig idee mijn oude pedaaltjes weer eens uit de kast te halen...

De buren zijn er niet en in de huiskamer staat m'n ampeg-stack dus waarom niet?

Ik denk nu dat ik de ideale set-up voorlopig even gevonden heb:

Afbeelding

Hiermee kan ik dus altijd m'n droge signaal behouden en desgewenst mixen met overdrive en/of octaver, chorus en compressie... Klinkt heerlijk! :D

Enige wat ik nog moet oplossen is de voeding en de kabeltjes.

De twee onderste pedalen (od en eq) lopen nu op batterijen, de Trace compressor heeft een 18v voeding en de octaver en de chorus worden, via de TU-2 tuner, voorzien van stroom uit m'n onespot.

Affijn met een langere daisychain kan ik het voedingsprobleem wel oplossen. En een "surfplank" komt er ook wel als ik alles helemaal klaar heb.

Maar de kabels... Ik merk dat de klotz instrumentkabel toch wat te taai is hiervoor (vindt het niet prettig om scherp gebogen of gedraaid te worden), de Neutriks zijn nogal lomp voor dit doel en die goedkope chinese dunne chinese troep is kwetsbaar (kans op breuk binnen een jaar > 90%)...

Wat zijn nou handige, goedkope stekkertjes hiervoor en welke kabel soldeer ik er tussen?
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Jij speelde toch altijd al met een Bassdriver of heb ik het mis? Ziet er wel indrukwekkend uit.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Die Bassdrive heb ik na een paar maanden weer doorverkocht... Was wel een tof pedaal. Maar de Arion OD (voor gitaar) klinkt voor mij ook lekker. Op beide zit geen "clean blend" maar die heb ik door deze opstelling nu wel.

Wat ik nog zoek zijn van die compacte haakse jackpluggen en geschikte kabel (misschien wel met stof omwonden ipv rubber, lijkt me steviger hiervoor)...
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

Die bassdrive heb ik nu :) En ook hier ligt ie stof te happen. Maar ik zal 'm ooit nog wel eens gebruiken.

Ziet er goed uit die pedalen setup!
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Kaboemba
Berichten: 205
Lid geworden op: 01 feb 2008, 20:14

Bericht door Kaboemba »

Ik heb zelf ook de trace, maar vind hem voor bas echt heel weinig doen.
Kwam er wel achter dat hij voor gitaar echt erg goed zijn werk doet vreemd genoeg.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Het is een redelijk subtiele compressor, het kost wat experimenteren om de werking goed door te krijgen. Je moet de input goed afregelen en hoog en laag hebben hun eigen compressie-afstelling... Daarnaast heb je nog die rode knop die de klankkleur regelt... Ik vind het de beste die ik tot nu toe gehad heb.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

OK ik denk dat ik de goeie stekkers gevonden heb:

Afbeelding

De trekontlasting is niet geweldig, maar deze stekkers pak je niet automatisch aan de kabel vast. Ik heb er al 1 in de trace zitten (foto)...

10 stuks in het winkelmandje, nu nog een lekker stukje kabel...

En bij de TU-2 gaan deze bij de uitgangen, en bij de Trace bij de ingangen niet werken dus daar maar 5 van deze voor besteld:

Afbeelding

Oh ja en de stekkers voor de daisychain:

Afbeelding

Besteld... Alleen geschikte audiokabel kon ik niet vinden maar er hangt nog wel wat op zolder :facepalm:
Plaats reactie