Ik vond het ook heel lastig om een distortion/overdrive op een goede manier in de bandsound te laten passen. Hoe goed je pedaal ook is (ik had de multidrive), je bent altijd afhankelijk van de som der totalen.
Als je gitaristen al een vrij vet geluid hebben en distortion gebruiken, dan ben je vrijwnel onhoorbaar met je basdistortion. De definitie is weg, je bent dan meer een 'gevoel' dan een hoorbare bassist. Je wordt pas gemist als je stopt met spelen. Heel leuk en aardig, maar ik wil mezelf wel graag duidelijk terughoren. En vaak werkt een vette bas zonder effecten eronder juist beter.
Voor een lichte crunch in je geluid is een overdrivepedaal wel te gek, maar daar was het me toch iets te duur voor.
Maar goed, sommige bands gebruiken het wel goed. Chris Wolstenholme van Muse bijvoorbeeld. (en een hele hoop anderen gebruiken het in mijn ogen weer niet goed, maar goed)
Q. schreef: De definitie is weg, je bent dan meer een 'gevoel' dan een hoorbare bassist. Je wordt pas gemist als je stopt met spelen. Heel leuk en aardig, maar ik wil mezelf wel graag duidelijk terughoren.
Dat is ook precies de reden waarom ik er in het begin gemengde gevoelens over had.
Later kwam ik tot de conclusie dat het totaal geluid van de band belangrijkers is dan een geluid vinden waarmee jouw baspartijen het beste tot zijn recht komen/hoorbaar zijn.
Dirty Bastards Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Ik gebruik het ook zelden, een aantal passages in een paar nummers... en ik heb het niet over overdrive, maar over smerige gore distortion In mijn geval om dat smerige ouderwetse grindcore geluid te hebben... ik vind het juist wel lekker extreem, er komt dan zo'n schreeuwerige snerpende krijs over het geluid, wat lekker door de gitaar heensnijd...
Je moet ook wel van deathmetal/ grindcore (zoals ouwe Carcass, Skinless, enz) houden om het te kunen waarderen denk ik, net als grunts....
IK heb een behringer overdrive/distortion OD100 (zo'n goedkope) gehaald. Maar hoe gaat soms heel erg piepen en hele rare geluiden maken. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
Hij bevalt trouwens wel goed, kan niet zeggen dat het bijv. veel slechter is dan een boss distortion. Natuurlijk wel minder goed maarja met veel distortion hoor je tog weining verschil he.
Ik gebruik er trouwens een adapter bij (als dat er wat mee te maken heeft) Ik gebruik zo'n adapter die je in verschillende voltages kan instellen. Ik heb hem op 9v staan omdat dat achter op het pedaal staat dat dat zo hoort. Wel grappig opzich. De adapter was even duur als het pedaal zelf, haha.
Oja en ik was nog iets vergeten. Der staat dat het overdrive en distortion in 1 is. Maar hoe kan ik het zeg maar instellen dat het overdrive is en hoe dat het distortion is. Er zitten vier knopjes op. LEVEL/TONE/DRIVE/MODE.
Ik dacht zelf aan dat je misschien met LEVEL dat kan doen? Dat tot midden nog overdrive is en daarna distortion? Maar ik hoor het straks wel denk ik.
bassplayerr schreef:Oja en ik was nog iets vergeten. Der staat dat het overdrive en distortion in 1 is. Maar hoe kan ik het zeg maar instellen dat het overdrive is en hoe dat het distortion is. Er zitten vier knopjes op. LEVEL/TONE/DRIVE/MODE.
Ik dacht zelf aan dat je misschien met LEVEL dat kan doen? Dat tot midden nog overdrive is en daarna distortion? Maar ik hoor het straks wel denk ik.
Mm...nee daar ligt het niet aan? Kan het misschien aan de snoeren liggen want als je daar aan draai gaat het over. Ik heb nl. van die hele goedekope. Het is trouwens ook gezoem en geen gepiep.