Boldey schreef:Ik gebruik de Boss ODB3, maar nu heb ik een Peavey 410 TVX en vind ik het distortion geluid wat door de tweeter komt erg irritant, te veel fuzz achtig hoog zeg maar. Voor mijn cleane geluid heb ik de tweeter op een kwart staan ongeveer. Hoe doen jullie dit? Ik kan voor stukjes distortion in een nummer niet even de tweeter uit draaien natuurlijk.
Hey,
draai dit tweeter op die TVX gewoon dicht. Ik gebruik ook die cabinet en had ooit dezelfde amp en heb twee jaar geleden die tweeter dichtgedraaid... never looked back.
Pearce B2P. Amerikaans, maar het merk bestaat niet meer. Heeft twee aparte preamps met identieke uitgebreide equalizer. O.m. nog gebruikt door Jeff Ament van Pearl Jam.
De enige manier om hetzelfde effect te krijgen (dus een clean en een distortion over elkaar, waardoor je veel laag houdt) is twee preamps kopen. Ik heb nog nooit een andere bassamp gezien met twee aparte preamps.
uh zou het lukken met een overdrive van boss me-50b en een boss GEB- 7 eq ?
In de ME-50b zit een Hi-band drive, die dus je laag onaangetast laat, en er een rand distortion op gooit. Bovendien kun jij bij alle distortions op de me50b het cleane signaal mengen met distortion. Dan zou je ongeveer hetzelfde effect moeten krijgen.
Iemand al ervaring met de Bass distortion van Behringer? Ik zag op de site van Tonika dat ze ze hebben en voor 19 euro wil ik het best proberen... ik heb al een Boss odb3...
Ik heb dit topic gestart en ik heb nog steeds geen distortion pedaaltje hoewel ik er nog steeds graag één wil. Maarja, ben ook aan het sparen voor een stack en misschien een andere bas ofzo...
ik houd het bij mijn Zvex Woolly en ProCo Rat (en soms samen ). De WM is een beest! Je kunt er alle kanten mee op, als het maar hard is. Dit ding haalt iig geen bas weg, je krijgt er zelfs bij . En veel reacties na een optreden
DISTORTION EN BAS IS ALS RIJSTEPAP MET HARINGEN....
Een effect dat in mijn ogen/oren ABSOLUUT niet kan bij een bas.
Als mijn bas versterker een ingebouwde distortion had en ik wist dit niet.....zou ik 'm voor reparatie terug brengen, waarop de reparatieboer zou zeggen "knul....je hebt je distortionknop ingedrukt staan"....zo onsamenhangend is voor mij een distortion met een bas.
Wat is er nog lelijker dan een overstuurde bas of een effect dat je signaal vernaggelt zodat je groovesound naar de klote gaat.....brbrbrrrrr krijg het er koud van.
Neem het mij niet kwalijk voor deze uitspatting....maar had ik al gezegt dat ik een distortion niet vind kunnen op een bas?
johnbob schreef:Wat is er nog lelijker dan een overstuurde bas of een effect dat je signaal vernaggelt zodat je groovesound naar de klote gaat.....brbrbrrrrr krijg het er koud van.
Vergeet niet dat niet iedere bassist op elk moment een groovesound wil...
Ik gebruik in mn band bij veel nummers mn Big Muff, en ik en mn bandleden zijn het met elkaar eens dat dat gewoon precies de sound is die bij onze muziek past.
Verder kan ik me wel vinden in jouw standpunt. ik was er zelf ook nooit fan van, maar mn bandleden vonden dat ik perse distortion moest gaan gebruiken, en ik ben er zo ingegroeit. en ben nu wel met ze eens dat t in de band gewoon beter klinkt.
(een beetje net als het verhaal waarom ik in mn band veel met plectrum speel)
Dirty Bastards Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
johnbob schreef:Wat is er nog lelijker dan een overstuurde bas of een effect dat je signaal vernaggelt zodat je groovesound naar de klote gaat.....brbrbrrrrr krijg het er koud van.
Vergeet niet dat niet iedere bassist op elk moment een groovesound wil...
Ik gebruik in mn band bij veel nummers mn Big Muff, en ik en mn bandleden zijn het met elkaar eens dat dat gewoon precies de sound is die bij onze muziek past.
Verder kan ik me wel vinden in jouw standpunt. ik was er zelf ook nooit fan van, maar mn bandleden vonden dat ik perse distortion moest gaan gebruiken, en ik ben er zo ingegroeit. en ben nu wel met ze eens dat t in de band gewoon beter klinkt.
(een beetje net als het verhaal waarom ik in mn band veel met plectrum speel)
Hey absoluut no hard feelings
Wederom een kwestie van smaak.
In jouw band zal het waarschijnijk een meerwaarde hebben!
Als het maar rocket of grooved.....een van beiden is dik oke