Bass Distortion

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ja en Nee

Heb al contact gezocht!
Gebruikersavatar
Simon Zelluf
Berichten: 96
Lid geworden op: 29 okt 2006, 18:34

Bericht door Simon Zelluf »

Bernardduur schreef:
En nee, ik ben er niet over te spreken......

Te. Mooi woord om hier te gebruiken. Vond het eigenlijk een eenzijdig pedaal dat continu moest gaan onder hetzelfde geluid; geen veelzijdigheid. Een toon en daar moest je het mee doen.

Kan er niet veel van vinden :)
Wat vind je dan wel een mooi pedaal in dit prijs/kwaliteit segment wat veelzijdiger is/meer toonmogelijkheden...?
Ik baal namelijk van het 18V verhaal bij de blowtorch (reden waarom ik em niet heb gekocht)

Verder is mijn referentiekader op dit gebied niet erg groot, moet ik toegeven. Dit draagt er misschien aan bij waarom ik te spreken was over dit pedaal...

Grtz,

Simon
Cort Artisan B4
Ibanez ICB300EX
Ashdown MAG 300
Ashdown MAG 414t Deep Cabinet
Scheurbuik geluidjes
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Een mooi pedaal?? Hmmm..... Niets haalt t bij echte amp OD zoals mijn Ampeg V4 me kan geven.... maar anders:

- Tubescreamer voor bas gemod + cleane blend; heerlijk. De noten blijven open en natuurlijk klinken zonder modderig te worden, veel mids, veel "in-the-mix" blijven.

- EHX Hot Tubes (oude versie); dat is meer omdat ik van dit specifieke geluid hou. Tis een semi compressed lower mids OD / distortion die met mijn setup erg lekker klinkt. Tis alleen zo jammer dat deze unit een beetje erg bas afhankelijk is
Gebruikersavatar
Simon Zelluf
Berichten: 96
Lid geworden op: 29 okt 2006, 18:34

Bericht door Simon Zelluf »

Bernarduur, je hebt een PB...

Grtz,

Simon
Cort Artisan B4
Ibanez ICB300EX
Ashdown MAG 300
Ashdown MAG 414t Deep Cabinet
Scheurbuik geluidjes
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Simon Zelluf schreef:Bernarduur, je hebt een PB...

Grtz,

Simon
Jij ook :)
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Wellicht heb ik dit hier eerder getypt, maar je kan in principe uit heel veel distortion/overdrive bakjes (ook voor gitaar) een goede en variabele sound halen als je deze gebruikt in combinatie met een bas equalizer. Je kan dan de mids kleuren zoals je mooi vind en het wegzakkende laag compenseren.

Ik gebruik(te) vaak een Boss HM-2, Ibanez TS-9 of een 70ies Coron Distortion 15, allemaal gitaarpedaaltjes maar met een GE-7B was het prima spelen met die dingen, ik kreeg op die manier een lekkerdere sound dan met mijn Fulltone Bassdrive. Overigens is de combi van twee pedalen ook erg aan te raden, bijvoorbeeld een Ibanez TS-9 vóór een Ibanez/Maxon SD-9. De TS-9 zorgt voor een natuurlijke compressie en een tikje drive, met de SD-9 maak je het verder af...
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Ik krijg momenteel een zeer lekkere, goed-gedefinieerde distortion met devolgende set-up:
OKKO Basstard --> Boss CE-2B Chorus --> Elektro Harmonix English Muff'n :jam:
De Basstard zorgt voor de distortion, de CE-2B staat erachter als subtiele chorus omdat ik distortion alleen zo rechtdoor vind klinken op bas en de Muff'n haalt de mooie klank uit de distortion met zijn lampen (gain staat op 2).

Voor een lekkere fuzz vervang ik de Basstard door een ZVex Woolly Mammoth :dance: .

We spreken dan wel over een set-up van meer dan 400€ :nono: . Het zou al erg zijn als het dan nog niet goed klinkt.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
MrPatatzonder
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 dec 2010, 17:50

Bericht door MrPatatzonder »

Zelf heb ik een Boss ODB-3. Klinkt goed (mits je hem goed instelt)
Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass
Ashdown Perfect Ten combo
Eden Nemesis EN400
Gebruikersavatar
((MARK))
Berichten: 352
Lid geworden op: 02 jan 2011, 13:51

Bericht door ((MARK)) »

Ik ben het meest fan van een ProCo RAT Distortion... Je moet alleen wel een oude nemen (gemaakt in de USA) met een LM308 chip. Je kunt ook een nieuwere nemen (heb ik gedaan) en daar een LM308 in solderen. Vergelijk Het circuit wel even met de oude orginele RAT. Ik heb er nu 3 uit elkaar gehad en ze waren allen verschillend. Bij eentje ontbrak zelfs een weerstandje...
Plaats reactie