Fulltone Bassdrive valt tegen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duder
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:38

Fulltone Bassdrive valt tegen

Bericht door Duder »

Niet heel lang geleden heb ik een Fulltone Bassdrive gekocht aangezien ik op zoek was naar een dergelijk effect en deze werd aangeraden op het net. Omdat het ding behoorlijk duur is, heb ik hem vanuit Amerika gekocht wat natuurlijk een stuk scheelde.

Het punt is alleen dat ik niet echt enthousiast ben van het geluid. Alleen de instelling "compcut", geeft een lekker dik geluid. De andere 2 instellingen "vintage" en "FM", die voor veel meer overdrive zorgen (waar ik een beetje naar op zoek was), maken de sound heel ielig. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring? Daarom zit ik er nu aan te denken om deze weg te doen en op zoek te gaan naar een andere overdrive pedaal...
The dude abides

https://www.facebook.com/sparktofire" onclick="window.open(this.href);return false;
Haico

Bericht door Haico »

Ik combineerde mijn Fulltone altijd met een blend pedaal. Nu heb ik er een blend knop in laten zetten... Nice... :D
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Ow?
Nee, die mening deel ik helemaal niet.
Enige overdrive pedaal [welke ik tot nu toe heb gehad] waar ik echt tevreden over ben; bij mij staat ie wel altijd op 'vintage' en 'mosfet'.
Gebruikersavatar
LANnerd
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:18

Bericht door LANnerd »

Nee, dat ervaar ik ook totaal niet.

Heb van de week net een gekocht, en vanavond de eerste jams gemaakt ermee en dat ging echt geweldig. Alsof ik op een chill oversturende buizen amp speel. Echt geweldig voor dikke stoner rock e.d. of wat in getogener voor wat relaxte oldschool rock zoals hendrix en cream e.d.

De kunst is alleen om em niet te veel open te schroeven en in mijn geval mogelijk vanwege een hartke amp met alluminum speakers en een tweeter is het ook geen slechte zaak om de tone knop niet al te ver open te draaien.
Het schijnt dat wanneer het pedaal op 18v gebruikt word(wat ie standaard ook aankan) hij een stuk meer overhead heeft, dus hij overstuurd wat minder hevig wanneer je em op max zet(wat ik persoonlijk toch nooit doe) maar schijnt wel een stuk meer dynamiek te hebben en kunt em wat makkelijker regelen door harder en zachter te spelen of met je volume knop/pedaal te spelen.

Dat is ook allemaal maar wat ik gehoord heb, maar wil het binnenkort wel eens uitproberen :dance: :rock2: :dance:
Please consume alcoholic beverages before reading this post. Side effects from post may include nausea, drowsiness, or flame wars. If reading this post causes bean sprouts to grow out of your ear, immediately consult a physician.
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Duder schreef: De andere 2 instellingen "vintage" en "FM", die voor veel meer overdrive zorgen (waar ik een beetje naar op zoek was), maken de sound heel ielig.
LANnerd schreef:Alsof ik op een chill oversturende buizen amp speel.
Zie daar. De duder zoekt gewoon iets extremers?
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
LANnerd
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:18

Bericht door LANnerd »

Ja, maar "iets extremers" daar heb je toch de boost functie voor? Die heeft gewoon zijn eigen gain knop en die kun je wel lekker open draaien als je echt extreem wil.
Dan klinkt het meer als een buizen amp met de master op max en de gain op max en eventueel nog een gain booster ervoor ^^

Ook vind ik dat de fulltone erg veel bas in je geluid laat(zoals het hoord) wat juist voorkomt dat je een "iel" geluid krijgt(in mijn geval dan).

Ik krijg dan ook haast het idee dat er mogelijk iets niet goed is met je bassdriver, want dat ding klinkt in mijn geval iig alles behalve "iel"
Please consume alcoholic beverages before reading this post. Side effects from post may include nausea, drowsiness, or flame wars. If reading this post causes bean sprouts to grow out of your ear, immediately consult a physician.
Haico

Bericht door Haico »

LANnerd schreef:Ook vind ik dat de fulltone erg veel bas in je geluid laat(zoals het hoord) wat juist voorkomt dat je een "iel" geluid krijgt(in mijn geval dan).
Er zijn ook overdrives die mids eruit halen... zodat het lijkt dat er meer bas in het geluid komt. Voorbeeld: Ibanez PD7. Heftag en vetjes...
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Beetje offtopic, maar een Fulltone OCD, hoe bruikbaar is die voor bas?
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
Duder
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:38

Bericht door Duder »

Laatst heb ik de Big Muff van onze gitarist aangesloten en moet zeggen dat die zeker extremer is qua overdrive en het laag er ook minder uithaald naar mijn idee. Op Harmony Central staan ook reviews waarin lui vinden dat de pedaal de low-end eruit haalt. Misschien is het een kunst van instellen (ik heb zelf flink zitten draaien) of een kwestie van een "matchende" amp... Of misschien wil de dude gewoon wat extremers idd... :rock2: Als iemand nog een goede ruil in gedachten heeft, ben ik misschien wel oor... Beetje uitproberen is natuurlijk immer toll!

Beetje off-topic hoor, maar weet iemand welke effecten Les Claypool gebruikt? Zijn sound op eerste nummer van Oysterhead is bv erg lekker.
The dude abides

https://www.facebook.com/sparktofire" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
LANnerd
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:18

Bericht door LANnerd »

Nou, dan heb ik wel heel sterk het vermoeden dat er ergens wat mis is, want ik heb ook een bigmuff die ik voorheen gebruikte als OD maar om dan nog een beetje laag te houden moest ik over 2 amps spelen. eentje clean en eentje met bigmuff.
Daarom heb ik juist die fulltone gekocht, zodat ik een mooie overdrive had die gewoon het laag behield zonder dat ik daarvoor op 2 amps hoefde te spelen.
Verder ook voor de extra dynamiek natuurlijk maar als je gaat voor extreem is dat toch al niet meer van belang want die raak je dan altijd kwijt.
Please consume alcoholic beverages before reading this post. Side effects from post may include nausea, drowsiness, or flame wars. If reading this post causes bean sprouts to grow out of your ear, immediately consult a physician.
Plaats reactie