Lomenzo Ashdown HyperDrive?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Chris P
Berichten: 2254
Lid geworden op: 28 mei 2007, 22:57

Bericht door Chris P »

Klopt. De importeur mailde me net voor het drukken van De Bassist dat de prijzen zwaar verlaagd zijn.

Rogier heeft hem getest, dus ik heb hem niet zelf geprobeerd. Op de Messe gaf de zoon van Mark Gooday ons een korte demo en dat klonk indrukwekkend.
Cpt. Noco
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 apr 2008, 12:04

Bericht door Cpt. Noco »

Net ook mail gehad, ze verdelen hem blijkbaar ook bij KeyMusic of ThomaOkaze in België... wss wel op bestelling, es gevraagd wat zij vragen qua prijs.

Online zie ik'm enkel op https://www.musicstore.de" onclick="window.open(this.href);return false;, voor 79 euro.
Gebruikersavatar
dissonantie
Berichten: 756
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:54

Bericht door dissonantie »

Ik heb 'm sinds vandaag binnen, en kon vanavond eindelijk even testen. Het was even wat draaien, maar heb toch al heel wat fijne bruikbare tonen gevonden. Net een lekker randje, precies wat ik wilde :). LeftyJ was hier met z'n ric en die klonk er ook errug lekker (lees: nóg lekkerder, miljaars wat een mooi ding!) mee. Zoals al werd opgemerkt, die frequentie knop en de cleane blend zijn ideaal!

Het zou eigenlijk wel gaaf zijn om 'm te modden met een LFO op de freq knop, voor een wah-wah-drive :D
Drawing the circle
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Indeed, een fijn ding! Mijn favoriete geluid tot nu toe (na kort wat te hebben geëxperimenteerd bij Reinier thuis) was ook een klein randje, waarbij ik vooral het hoge middengebied accentueerde met de drive en de mix op ongeveer 50% zette. Klonk erg aangenaam met de Ric door de Ashdown MAG van Reinier, en ik heb er alle vertrouwen in dat het over mijn Ashdown ABM ook lekker gaat klinken :mrgreen:
Gebruikersavatar
B4SSi3
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 jan 2007, 08:21

Lomenzo Ashdown HyperDrive?

Bericht door B4SSi3 »

hier te koop dus..

https://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Ashd ... 003530-000" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand of deze in Nederland gewoon in de winkel te halen / uit te proberen is? Feedback heeft um niet..
Gebruikersavatar
gerritfisk
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2009, 11:55

Bericht door gerritfisk »

B4SSi3 schreef:hier te koop dus..

https://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Ashd ... 003530-000" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand of deze in Nederland gewoon in de winkel te halen / uit te proberen is? Feedback heeft um niet..
Ik heb 'm ook via de Musicstore gekocht, was binnen drie dagen binnen!
Heb 'm gekocht nadat ik de recensie van Bernardduur had gelezen in De Bassist. Ik moet zeggen, wat een fijn pedaal!!! :jam:
It's better to get old than wanting to stay young
Gebruikersavatar
B4SSi3
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 jan 2007, 08:21

Bericht door B4SSi3 »

Ik heb um net besteld bij musicstore.de..

ben heel benieuwd :)
tja ....

Fender Geddy Lee Jazz , EBMM Stingray IV, Gallien-Krueger 1001RBII - 410 SBX
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

gerritfisk schreef:
B4SSi3 schreef:hier te koop dus..

https://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Ashd ... 003530-000" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand of deze in Nederland gewoon in de winkel te halen / uit te proberen is? Feedback heeft um niet..
Ik heb 'm ook via de Musicstore gekocht, was binnen drie dagen binnen!
Heb 'm gekocht nadat ik de recensie van Bernardduur had gelezen in De Bassist. Ik moet zeggen, wat een fijn pedaal!!! :jam:

Wow, dat voelt goed....... mensen lezen mn recenties :D
Gebruikersavatar
B4SSi3
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 jan 2007, 08:21

Bericht door B4SSi3 »

niet alleen gelezen maar ook nog gewaardeerd :)
tja ....

Fender Geddy Lee Jazz , EBMM Stingray IV, Gallien-Krueger 1001RBII - 410 SBX
Gebruikersavatar
Revenge on society
Berichten: 159
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:03

Bericht door Revenge on society »

Bernardduur schreef:Ik heb em gereviewed voor de bassist!

gaaf pedaal!
Aangezien je over beide pedalen een review hebt geschreven.... ben ik beniewd of dit pedaal te vergelijken is met aguilar's ''tone hammer''? Of kun je met dit pedaal weer een totaal andere sound krijgen?
Rock bottom is a sweet fucking dream, a myth made up by a liar!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Revenge on society schreef:
Bernardduur schreef:Ik heb em gereviewed voor de bassist!

gaaf pedaal!
Aangezien je over beide pedalen een review hebt geschreven.... ben ik beniewd of dit pedaal te vergelijken is met aguilar's ''tone hammer''? Of kun je met dit pedaal weer een totaal andere sound krijgen?

Totaal ander pedaal dus ook andere sounds! De Aguilar is meer een preamp (met alle controls) + een soortgelijk OD circuit. Maar de toon wordt bij de Aquilar grotendeels bepaald door de veelzijdigheid van de preamp.
Gebruikersavatar
Dominee
Berichten: 2543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:16

Bericht door Dominee »

k'enumook!!! Bernardduur wordt goeg gevolgt.
Wat is jullie favoriete instelling??? :jam: :jam:
herintreder,55 jaar
Classic-Rock band met gelijkgestemde oudere jongeren.
Fender Precision-bass '79, Squier JV Precision, Peterbuilt CS-P, Epiphone Thunderbird Classic
Darkglass Microtubes 900 Amp, TecAmp 210 600W
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 103
Lid geworden op: 27 jan 2004, 22:12

Bericht door Mark »

Hebben jullie ook al reviews? Mij lijkt het ook een gaaf ding. Ik ben vooral op zoek naar wat meer grid in mijn geluid en daar lijkt deze heel geschikt voor.
Mayones Comodous Fretless 6 string
Mayones Comodous 6 string
Mayones Victorious 6 string
Eden WT1205
Eden D210XLT
Eden D210XST
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Hebben jullie dat settingsdocumentje op de Ashdownsite bekeken? Staan echt dingen in als:

"This one will not only melt your amp but may likely cure you of slap-&-pop-itis forever."

en

"WWIII Full-bore mid-drive setting:
***Caution, This setting wiil get you fired from your band!"

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Heb er ook na gekeken en klinkt lekker. Tot voor kort wilde ik eigenlijk geen effect hebben, maar zoek nu toch 1 pedaal om net die variatie te geven. Wil een pedaal hebben voor Muse- Time is running out, Cardigans- Favorite game, dat soort nummers. Wil geen exacte kopie maar wel een pedaaltje die ne dat extra randje geeft. Is dit een optie??
Plaats reactie