Vette overdrive vinden...

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Hij's binnen en hij's fijn.
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Haico

Bericht door Haico »

BassAgent schreef:Hij's binnen en hij's fijn.
<bass screamer>
Mooi man! Volume, gain, tone en blend? Heb je geen comp cut switch?
Thunder schreef:Op zich een mooie sound maar ook voor mij net iets te schel. Het is echter een uitstekend pedaal voor de hedendaagse metal vormen, waar de gitaar de bas heeft verdrongen en de bas dus er 'boven' moet gaan zitten in plaats van er 'onder' te liggen.
Voor de meer old skool sound bestaat de Vintage Microtubes. Van wat ik gehoord heb, is het gebaseerd op hetzelfde circuit, maar dan met een minder scherpe attack.

Joost van Laake schreef:Mooie omschrijving! Deze opname lijkt me niet heel erg representatief want er zit bijna geen laag in. Kan me niet voorstellen dat dat in die ruimte ook zo klonk. ;)
Och! Dat verzin je er maar bij, zeurpiet. :) :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

hahaha, nee een cheapo gopro gaat dat beukende laag idd niet echt goed oppikken. Maar dit is met de EQ op 12 uur, klein beetje het (mid) hoog wegdraaien en je komt al een heel eind.

Ik hou wel een beetje van een "klangy" sound, maar met die precision in B beuk ik er nog behoorlijk onderdoor hoor ;)
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Je hoort gelukkig wel het karakter van de Darkglass pedalen, de inverter overdrive zit goed in de mix!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Haico schreef:
BassAgent schreef:Hij's binnen en hij's fijn.
<bass screamer>
Mooi man! Volume, gain, tone en blend? Heb je geen comp cut switch?
Clean vol, OD vol, tone en gain. Comp cut zit er niet op nee, en dat komt grotendeels omdat die op de Fulltone die ik van Niels heb geleend wel zit en ik dat niet echt een fijne stand vond.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Bernardduur schreef:Je hoort gelukkig wel het karakter van de Darkglass pedalen, de inverter overdrive zit goed in de mix!
yup, zoals een maat van me laatst zei na een show: tijdens je sound check vond ik de bassound iets te gritty en fel, maar toen de rest er bij kwam vulde het de mix perfect op, strak laag om het te dragen, genoeg mids om er doorheen te knallen.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Harm190
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 jun 2011, 21:13

Bericht door Harm190 »

Menatone Red Snapper overdrive ooit eens geprobeerd? Heb deze een jaar of 10 en nooit meer behoefte gehad aan een andere. Destijds een middag alles wat er in 2 muziekzaken maar voorhanden was aan overdrive / distortion getest op mijn stack en dit was de beste qua smerigheid en laagbehoud. Maar ook een randje smerig is geen probleem of ff lekker boosten......
Fender Precision USA (1977)
Fender Precision Classic 50s MiM (2019)
Marshall VBA 400
GR One 800
GR One 212 slim
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

BassKees schreef:Heb je de EBS ValveDrive al eens geprobeerd? Ik vind m geweldig!
+1. De enige blijverd op mijn bord. De Aguilar Agro heeft er nu wel een vast plekje naast.
Gebruikersavatar
arn
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 nov 2006, 01:37

Bericht door arn »

Ik heb echt al heeeeel veel drives gehad (o.a. sansamp, fulltone, Xotic BB, EBS bassdrive, Solid Gold Beta, Wampler ecstasy, Fenderblender, Wooly Mammoth, Tonehammer etc...) Op dit moment gebruik ik de Wren and Cuff Phat Phuk B voor mijn eerste randje en dan de Vintage Microtubes voor de tweede.
Ik heb net de fantastische (maar veel te complexe) Chunck Systems Octavius squeezer verkocht omdat ik die alleen nog maar als gated fuzz gebruikte.

Ik heb nu deze besteld (vooral voor de fuzz dingen): https://johnkvintageguitars.homestead.com/SAOFD.html" onclick="window.open(this.href);return false; Ik ben heel benieuwd of dit digitale pedaal mij kan overtuigen..... ;-) Ik laat het nog wel weten.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik heb dat digitale ding gehad maar kon er te weinig mee. Eerste indrukken waren OK, maar daarna merkte ik al snel dat ik wat karakter miste / dat het teveel als elkaar begon te klinken. Een echte toevoeging vond ik het niet hebben.

De Phat Phunk B heb ik ook ooit eens langsgehad. Toen nog een fors argument gehad met de bouwer 'dat ie niet gebaseerd was op een ander effect'...... nou, echt niet he.... Pure reclame praat dus vanaf die tijd was Wren en Cuff (die ik eigenlijk alleen kende van de muff klonen) wel wat gedaald op mn ladder. Op zich een leuk concept / principe van een boostende FET preamp die in een germanium transistor loopt (die dus kan worden overstuurd door het teveel aan signaal). De Earthquaker versie heeft wat meer aanpassingen (Crimson drive volgens mij) en is gebasseerd op het zelfde concept (dat weer uit de DIY community komt).

Ik ben de laatste tijd erg veel aan het stoeien met een oude fOXX Tone Machine (origineel, met een bontjas) die te gek klinkt op bas en een Voodoolabs Superfuzz (jordan Bosstone kloon) die genoeg laag heeft om huizen mee te verplaatsen (maar me soms te dynamisch werkt........)
Gebruikersavatar
arn
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 nov 2006, 01:37

Bericht door arn »

Bernardduur schreef:Ik heb dat digitale ding gehad maar kon er te weinig mee. Eerste indrukken waren OK, maar daarna merkte ik al snel dat ik wat karakter miste / dat het teveel als elkaar begon te klinken. Een echte toevoeging vond ik het niet hebben.
Hè..... Rogier blijkt toch weer gelijk te hebben... balen ;-) Het retourformulier voor de Source Audio spulletjes is al weer ingevuld.
Als je de originele pedalen niet kent, is de OFD best wel een gaaf pedaal. Veel sounds met veel tweak mogelijkheden voor relatief weinig geld. Als je echter de originele pedalen een beetje kent, dan merk je dat de OFD de diepte / breedte van de analoge broeders mist.

Mijn gitarist verwoorde het als volgt toen we de OFD vergeleken met een Wooly Mammoth (kloon): "Bij de Wooly Mammoth hoor je de hele wereld inclusief alle mooie en vieze dingen. De OFD is meer als een theaterdecor. Het lijkt op de echte wereld maar van dichtbij zie je dat het nep is...."

Exit OFD. Ik heb net via Marktplaats een Empress Multidrive gekocht! Ik ben benieuwd.... the quest continues ;-)
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

:)

De empress is leuk! Wel een beetje wennen (en de sound was niet precies wat ik wilde) maar qua standaard gewoon leuk. Ik vond hem op bass alleen wat beperkt, je merkte gewoon goed dat het een gitaar pedaal is (mid frequenties en zo)
Alban
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 feb 2015, 23:45

Bericht door Alban »

Ik ben erg gecharmeerd van de Bearfoot Blueberry op dit moment. Is een lichte tot medium drive, dus als je iets heftigs zoekt is het wellicht niet ideaal. Maar voor een echt buizenachtig randje met meer dan genoeg laag (indien gewenst) is het absoluut top. Laat zich ook goed voor andere pedalen stacken, bijvoorbeeld voor een Darkglass VMT.
Fender CS '59 Precision - Sandberg Forty Eight - Vanderkley Aurora - Vanderkley 210MNT - Vanderkley 212MNT
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

weet iemand toevallig uit zijn hoofd waarop de Line6 Overdrive gebaseerd is? Die prikt hier heerlijk schandalig hard door de mix heen...lijk echt op het middengebied te zitten. Geen modder of schel hoog..echt een vette scheur die de gitarist angst aanjaagt.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Welke line 6 OD?

Pedaal / amp / etc
Plaats reactie