Stroomvoorziening en andere zaken

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

Heb wel gekeken voor de 'betere' voedingen en vanwege de kosten via MP een DC brick op de kop getikt. Mss technisch niet de mooiste of beste, maar ik ben er super happy mee. Minder ruis dan eerst, voldoende 18V aansluitingen en alles op een centraal punt. Doel bereikt!

Het ding maakt trouwens een zoemend geluidje als je hem op de stroom zet zonder er iets op aan te sluiten.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik heb al jaren een Brick...... ik heb niets extra nodig, het doet zijn werk goed!

Mijne zoemt trouwens niet.........
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

is echt zo'n trafo-brom. Zodra er iets aanhangt is het weg. Wel vaag. Mgoed, voorlopig doet ie het.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
Dolf_M
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 okt 2012, 15:39

Bericht door Dolf_M »

Ik heb een Harley Benton powerplant aangeschaft voor mn Pedaltrain JR.
Heeft iemand een handige tip hoe ik dat ding op een makkelijke manier aan de onderkant vastmaak?
Klitteband werkt niet goed omdat er relatief weinig oppervlak is op het pedalboard vanwege de gaten tussen de balkjes (en omdat ie continu op de kop hangt).
Het zit nu met tape vast, maar dat is een wat lompe oplossing.

Heeft iemand toevallig een creatieve oplossing bedacht?
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Bij mijn pedaltrain zaten een paar metalen hoekjes waarmee sommige voedingen bevestigd kunnen worden. Passen niet overal op.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10858
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Heeft iemand hier wel eens een Boss PSM-5 gebruikt?
Lijkt me net iets handiger voor mijn kleine pedalboard dan een brick...
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

PSM5 is geen power supply maar een on / off switch voor meerdere pedalen en een doorgaveluik voor bijvoorbeeld een daisychain. Ik zie geen voordeel ten opzichte van gewoon een one spot daisychainen. Een brick heeft dan nog enige filtering tussen de uitgangen
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

BOSS Chorus CE-3 ACA

Bericht door Yabbadehut »

Hoi,

IK heb een BOSS Chorus pedaal CE-3, made in Japan, ( use BOSS ACA adapter only) ik las dat je deze kan ombouwen naar PSA ( 9 volt) zouden jullie dit doen om te gebruiken met andere boss pedaal samen, delay, Flanger, ect of is het zonde van het pedaal om zijn originele voltage om te bouwen? maakt het klankmatig uit dit te doen en is zo'n ding nog iets waard origineel? sommige van die dingen zijn zeldzaam/gewild, of deze dat is weet ik dus niet...THX Marc
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Bericht door ThaRoadWarrior »

Klopt het dat de PSM-5 ook geschikt is om ACA pedalen (zoals de CE-3) van stroom te voorzien ?
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Yabbadehut schreef:Hoi,

IK heb een BOSS Chorus pedaal CE-3, made in Japan, ( use BOSS ACA adapter only) ik las dat je deze kan ombouwen naar PSA ( 9 volt) zouden jullie dit doen om te gebruiken met andere boss pedaal samen, delay, Flanger, ect of is het zonde van het pedaal om zijn originele voltage om te bouwen? maakt het klankmatig uit dit te doen en is zo'n ding nog iets waard origineel? sommige van die dingen zijn zeldzaam/gewild, of deze dat is weet ik dus niet...THX Marc
Ik zou het pedaal zeker ombouwen of om laten bouwen. Het idee van de ACA was toen Boss zijn eerste adapters maakte dat deze niet precies 9V konden leveren waardoor de wel te leveren 12V DC omgezet werd naar 9V DC in het pedaal met behulp van een weerstand en een diode. Later werden de 9V adapters betaaldbaar waardoor de PSA de nieuwe standaard werd.

Om het pedaal correct te laten gewoon PSA ervan maken. Ik verwacht niet dat iemand als een verzamelaar daarover gaat klagen...... maar goed, als dat wel het geval is zou je ervoor kunnen kiezen om de diode en weerstand kort te sluiten met een draadbrug of draadje waardoor originele componenten blijven bestaan maar waardoor ze simpelweg hun werking missen. Haal dat draadje weg en voila, origineel :)
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

ThaRoadWarrior schreef:Klopt het dat de PSM-5 ook geschikt is om ACA pedalen (zoals de CE-3) van stroom te voorzien ?
Ligt aan de adapter die je erop aansluit! Ik zou gewoon alles PSA maken. ACA heeft geen meerwaarde!
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

re

Bericht door Yabbadehut »

Dank voor je reactie Bernardduur, ik ga hem laten ombouwen :-)

Groetjes Marc
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Bericht door ThaRoadWarrior »

Bernardduur schreef:
ThaRoadWarrior schreef:Klopt het dat de PSM-5 ook geschikt is om ACA pedalen (zoals de CE-3) van stroom te voorzien ?
Ligt aan de adapter die je erop aansluit! Ik zou gewoon alles PSA maken. ACA heeft geen meerwaarde!

Thanks ! Omzetten is dus het advies :-)
Maarrrrrr, Als ze in een daisy chain worden gebruikt, tesamen met PSA pedalen (op een one spot adapter met de PSM-5) zou het moeten werken, toch ?
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Ja:
Q.I'm using a parallel DC cable (PCS-20A) and a PSA-series adaptor to supply power to multiple PSA-type compact effect units. I'd like to power an ACA-type compact effect as well. Is this possible?

A.When using a PSA-series AC adaptor - or an LS-2/NS-2/TU-2/PSM-5 unit along with a PSA-series adaptor - to supply power to multiple compact effect units via a parallel DC cable (PCS-20A), either PSA-type or ACA-type units can be used.
Deze quote komt van hier: https://www.roland.com/support/article/i ... id=1832636" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me dus wel aardig betrouwbaar.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Bericht door ThaRoadWarrior »

Green Goblin schreef:Ja:



Deze quote komt van hier: https://www.roland.com/support/article/i ... id=1832636" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me dus wel aardig betrouwbaar.
Thanks !
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Plaats reactie