Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
JPJ
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 sep 2009, 02:29

Bericht door JPJ »

Het is een DC8 en ja die past er perfect onder. Bijgeleverd zit een plaatje waarmee je die kan bevestigen.
Zo: https://cioks.com/media/CIOKS%208%20-%20 ... ltrain.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Haha, ja die Harley, daar had ik zelf mee gelachen enkele maanden geleden. Ik heb ondertussen al vele overdrive pedalen en distortion's versleten (fulltone, ebs, B7K,...) en ik was nooit 100% overtuigd. De vintage is voorlopig de pedaal die het het langst uitzingt en ik kan je
zeggen dat die Ultimate Drive er naast mag. Echt, prijs/(geluids)kwaliteit een winner!! Ik weet natuurlijk niet hoe lang hij zal meegaan, dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Nuja, voor 29 euro mag je er al eens enkele verslijten :-)

Pedaaltje zonder artwork is een Woolly Mammoth kopie.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

viersnaar schreef:Nee, sorry. Ik heb geen opnames van de Line 6.
Dit ding is gewoon perfect om als kleine 'alleskunner' erbij te hebben.
Auto-Swell, Tremolo, Reverb, Delay doet ie gewoon goed. 'Mooie' overdrives en distortions moet je hier niet uit willen halen. Maar een vieze, ongedefinieerde fuzz kan nog nét wel.
Klein en handig in gebruik. Heb ook de Zoom B3 gehad, ook een fijn ding, met prima geluidjes, maar qua gebruik en afmeting toch niet iets wat je als 'erbij' pedaal op je pedalboard zet.
Ik geloof dat ik je al een keer zag vragen naar de Zoom MS60B. Die bestond nog niet toen je de Line6 aanschafte ipv de Zoom B3? Of was 't een bewuste keuze?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Die zoom ga ik ook zeker nog een keer aanschaffen. Pedalen kopen en testen is hobby; de meeste worden gekocht met het idee om er even mee te spelen en dan weer verder te verkopen of te ruilen.
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Ik ben ook weer begonnen om een pedalboard op te zetten. Ik gebruik de overbekende Pedaltrain Mini en sinds kort een pedaltrain Volto voor de powersupply. Als je (zoals ik) geen fancy pedalen gebruikt werkt die perfect, kan makkelijk een 5/6 uur durende repetitie doorstaan zonder dat ik m in de pauzes uitzet (MXR pre-amp altijd aan, tuner mute aan tussen de nummers en in de pauzes etc). Was een gokje of t zou werken, maar ben er tot nog toe blij mee, vind het namelijk heerlijk dat ik niet afhankelijk ben van een stroompunt met of zonder aarde waar we dan ook spelen.

Afbeelding
Afbeelding

Zou alleen nog graag een goede octaver en als t past een compressor willen.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Dat is inderdaad een leuk ding van Pedaltrain. Erg slim bedacht.
Hoe bevalt die BBMuff Nano? Klinkt ie hetzelfde als de ietwat grotere broer?
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Ik ben er blij mee. Ik gebruik niet echt heel erg heftige fuzz of distortion, ik gebruik die muff vooral voor een minimaal randje en beetje boost tijdens "rock" achtige refreintjes enzo. Door de cleanblend werkt dat ideaal en ik was eigenlijk verbaasd over hoe subtiel je die kan instellen. Voor een eventueel heftiger distortion of meer moderne sound gebruik ik die MXR. Die gebruikte ik in eerste instantie alleen, maar ik vind een fuzz voor een enveloppe filter wel relaxt voor de bite.

Enige nadeel van de nano tot nu toe is dat de in/ouput zo laag zit op t pedaal, want ik gebruik liever male/male pluggen dan snoertjes tegen de spagetti (OCD :mrgreen: ) Maar ik heb een plankje eronder geklitteband dus dat is ook opgelost :roll:
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10846
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Ziet er echt goed uit!
Ik hoop dat ze nog eens een 'normale' voeding maken voor onder zo'n pedaltrain, daar zouden ze veel mensen een plezier mee doen. (waaronder ik)
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

zoiets?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door viersnaar op 23 okt 2014, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Die past niet (conventioneel) onder een Pedaltrain Mini, pas vanaf een JR.

En bedankt Joey!
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10846
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Rupert schreef:Die past niet (conventioneel) onder een Pedaltrain Mini, pas vanaf een JR.

En bedankt Joey!
Dat wist ik toevallig nog net, dus vandaag dat ik hoop op een versie die daar wel onder past!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Joey schreef:
Rupert schreef:Die past niet (conventioneel) onder een Pedaltrain Mini, pas vanaf een JR.

En bedankt Joey!
Dat wist ik toevallig nog net, dus vandaag dat ik hoop op een versie die daar wel onder past!
Deze past er wel onder:
https://www.thomann.de/nl/cioks_adam_lin ... a5bcde51b4" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Weer een en ander veranderd....
Bijlagen
image.jpg
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1463
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Rupert schreef:Ik ben ook weer begonnen om een pedalboard op te zetten. Ik gebruik de overbekende Pedaltrain Mini en sinds kort een pedaltrain Volto voor de powersupply. Als je (zoals ik) geen fancy pedalen gebruikt werkt die perfect, kan makkelijk een 5/6 uur durende repetitie doorstaan zonder dat ik m in de pauzes uitzet (MXR pre-amp altijd aan, tuner mute aan tussen de nummers en in de pauzes etc). Was een gokje of t zou werken, maar ben er tot nog toe blij mee, vind het namelijk heerlijk dat ik niet afhankelijk ben van een stroompunt met of zonder aarde waar we dan ook spelen.
...Kan je die Volto , als hij leeg is, ook aan een stopcontact hangen en dan gebruiken om te spelen?

Edit; Ja, dat kan (thanx ome Google).
Laatst gewijzigd door koen van soelen op 31 okt 2014, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Sjtevel 1984 schreef:Weer een en ander veranderd....
Mooi.
Die MXR Bass Overdrive heb ik ook sinds kort; een van de 'ontdekkingen' van de laatste tijd [voor mij dan]. Erg fijn pedaal!
Die Muff Deluxe heb ik ook [heel kort] gehad, vond ik tegenvallen.
Wat is het pedaal rechts boven? Zie ik het goed dat daar géén knopjes op zitten?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Erg mooi geworden!!
Plaats reactie