Laney Nexus en Markbass Classis 300

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
drahkan
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 apr 2007, 20:04

Laney Nexus en Markbass Classis 300

Bericht door drahkan »

Laney Nexus en Markbass Classis 300

Afgelopen woensdag ben ik bij Bass Matters geweest om iets op te halen. Toch daar aanwezig heb ik toch nog even twee buizen bakken uitgeprobeerd (meer had Paul er niet).
Ik heb een Lakland Duck Dunn een een Mike Lull M4V in de amps geprikt. Allebei de tops heb ik over een Aguilar 410 gespeeld

Aller eerst de Laney Nexus.

Afbeelding

400 watt
3x 12AX7, 1x 12BH7 pre amp
Of
Fet pre-amp

8x KT88 power amp tubes


Deze amp heeft erg veel knoppen, zeker voor een buizen amp.
Bass, Treble, 2x Hi mid, 2x Lo mid, Fet Gain, Tube pre en post gain, Compressor, 7 bands eq, Presence, Deep. Ik word echt horrendol van alle knopjes.
Met de Lakland is het lastig de amp niet te laten clippen. Met de M4V is het echter geen probleem. Daarom heb ik de test maar afgemaakt met de M4V.

Na een flinke tijd dingen wegdrukken en uit draaien staat alles neutral of uit. De Fet pre-amp heeft geen echte meerwaarde.
Maar dan kom ik uit bij de buizen pre-amp en dus volledig buizen eind versterker. Oftewel FULL TUBE. En dan is het echt een heerlijke amp. Ik kan niks anders zeggen dan dat hij doet wat hij beloofd. Ik vind de sound wel wat ongecontroleerd maar het gromt echt als een tierelier.

Ik heb geen behoefte om iets aan de controls doen. Hij klinkt gewoon goed.

Conclusie:
Met minder dan een 4e van de knopjes is het een te gekke amp. Natuurlijk kun je ervoor kiezen ze gewoon niet te gebruiken, maar je zult al deze functies er wel bij moeten kopen.

Ten Tweede de Markbass Classic 300.

https://www.markbass.it/prodotto_dett/foto_80.jpg

two ECC83 preamp tubes, JJ Electronics
two ECC99 tubes, JJ Electronics
six KT88 power tubes JJ Electronics.


Weinig controls.
GAIN
-60 dB to +35 dB range
MASTER VOLUME
GROUND LIFT
switch on rear panel
LOW
center frequency: 80 Hz; level: ±12 dB
LOW MID
center frequency: 400 Hz, level: ±12 dB
HIGH MID
center frequency: 800 Hz, level: ±12 dB
HIGH
center frequency: 3 kHz, level: ±12 dB

Ik kan hier kort en bondig over zijn. Dit heeft werkelijk niks met buizen amps te maken. De meeste hybride versterkers die ik bespeeld heb, klinken meer als een full tube dan deze amp. Daar ga ik het extra gewicht niet voor tillen. Duizendmaal zonde.
'Ik twijfel dus ik ben' uit de wijsheden van Droombolus

Have a Go Heroes Mijnplek
Persoonlijk Topic
Gebruikersavatar
Phyrexian
Berichten: 761
Lid geworden op: 17 dec 2004, 17:12

Bericht door Phyrexian »

Leuke review. Bedankt.

Ik had al gelezen dat die Markbass een héél erg cleane versterker was... ook niks voor mij.
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
Gebruikersavatar
robwiersma
Berichten: 116
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:42

Laney Nexus

Bericht door robwiersma »

Heb de desbetreffende laney sinds vrijdag ( geruild )
En heb er een svt 210 he en svt410 he beide oude us series onder hangen en dat is echt een super
Combi!

Nooit zo,n super stack gehad
Vrijdag meteen gebruikt op Altersonic/Eurosonic :jam: :idea: :dance:
Maruszczyk pandorra 4x10
Maruszczyk basstank 400 w head 2 channel
Custombuild bongo bass antiqua
precision bas (jap squir) 93' semi fretless
SX jb Standard
Warwic cube 60
https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=49580" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22944
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Haha, dan heeft Geert twee jaar geleden niet voor niets deze test gedaan. Succes ermee!
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
drahkan
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 apr 2007, 20:04

Bericht door drahkan »

Ik vind het wel erg grappig dat er twee testen an mij uit 2009 weer opduiken op de eerste pagina (ook al is er een lichtelijk gehigh-jacked door peter om meer lakland pups in de lagelandjes te krijgen :P).

Mischien toch binnen kort maar weer eens wat dingen gaan testen en kijken of er over twee jaar weer wat van terug komt :cheer:
'Ik twijfel dus ik ben' uit de wijsheden van Droombolus

Have a Go Heroes Mijnplek
Persoonlijk Topic
Plaats reactie