Welke snaren?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Niemand blijkbaar. :shock:
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10848
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Nope!

Wel net zelf een setje GHS Big Cores op mijn ZON gelegd.
Deze bas heeft een Schaller 3d brug, en deze snaren zijn taperwound zodat ze toch net wat mooier over die roller-zadels lopen.

Klinken ook niet slecht!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

Iemand tips voor flatwounds voor een short scale?
En hoe verhouden GHS brite flats zich tov gewone flats?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Deze Chromes bevallen mij goed.
Let wel even op: ik had ze gekocht voor mijn niet geheel originele Eastwood Classic 4. Op mijn exemplaar zit een kopie van een Höfner vioolbas brug + staartstuk. De gaten in het staartstuk bleken te krap voor de dikke gewonden stukken aan het baleind. Ik heb ze daarna op mijn Aria A-200 gezet.
Op een gewone brug moet dat goed gaan.
Ze spelen erg soepel en klinken lekker dik maar toch gedefinieerd.

Met de GHS brite flats heb ik geen ervaring, maar volgens mij is de set die op LOTS staat geen shortscale setje.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

Ik denk wel dat ik eens voor die Chromes ga gaan, is ook mijn enige keuze hier in de dichtsbijzijnde winkel (Keymusic).
Op LOTS is er ook bitter weinig keuze aan short scale flats vind ik.. Chromes en Tomastik, en zijn die Tomastik snaren altijd zo duur geweest? Ik kan me herinneren dat ik een jaar of 7 geleden wel eens Tomastik flats heb gehad, maar niet dat ik €45 voor een setje heb betaald :?

Maar dus binnenkort een setje Chromes gaan halen, die zijn overiges nog goedkoper bij Keymusic als bij LOTS

Brug mag geen probleem zijn, ze zijn voor mijn Epiphone en op een 3-punts brug moet het wel lukken.

Toch had ik graag eens GHS flats of brite flats geprobeerd, maar die zijn hier amper te verkrijgen.. Ik weet alleen bij Thomann
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

Daarnet toch die Chromes gaan halen en op mijn Epiphone gelegd. Had eerst wat bang voor flats want vorige keer vond ik het toch wat beperkend (Tomastiks op een jazzbas).
Maareuh.. WOW echt vet, had dit veel eerder moeten doen. Ik weet niet of het die Chromes zijn, of dat die bas gewoon gemaakt is voor flats. Echt verassend veelzijdig en een bom van een geluid. Om het kort te houden, ik ben content! :D
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

:thumbsup: Mooi zo.
Ik heb inmiddels op vrijwel al mijn bassen flatwounds liggen en de toon bevalt me veel beter.
Ook op mijn oudgediende '79 Precision met maple neck heb ik recent de roundwounds door flats vervangen en nu komt-ie weer uit het rek.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10848
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Heeft hier iemand ervaring met de Balanced Tension snaren van D'addario?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

heb die Fender steels geprobeerd maar die vallen echt in dezelfde liga en klank kleur als de Warwick reds.
ben er niet tevreden mee.

volgende keer maar die D'addario's proberen.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Hans58 schreef::thumbsup: Mooi zo.
Ik heb inmiddels op vrijwel al mijn bassen flatwounds liggen en de toon bevalt me veel beter.
Ook op mijn oudgediende '79 Precision met maple neck heb ik recent de roundwounds door flats vervangen en nu komt-ie weer uit het rek.
Welk verschil in geluid heeft het gemaakt dat je nu tevredener bent?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik ben geloof ik klaar met de "twang" van roundwounds op mijn P's. Die '79 klinkt nu dikker en warmer en ik voel me veel comfortabeler bij dat geluid op een of andere manier. Lastig uit te leggen, maar sinds ik mijn beide PeterBuilt P's met flatwounds gebruikte, en ik af en toe die trouwe walnut P weer inprikte, was ik er telkens heel snel weer mee klaar. Kennelijk is de zoektocht nu ten einde en ik heb ook niet het idee dat ik zo nodig nog 1 Precision met rounds moet hebben hangen "voor het geval dat". Samen met mijn versterking (âhwe Bassman 135 met eveneens âhwe 412 pyramidekast - wel met verse Eminences erin) ben ik GAS-loos en dat is al een tijdje zo. 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Fijn Hans, dat is een fijne constatering! Ik denk ook dat ik zover ben; 1 map en 2 geweldige bassen beide met Elixirs.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Lekker toch? Er is genoeg leuk spul dat ik mooi vind maar de drang om nog iets erbij te kopen is er gelukkig niet. Ja, binnenkort een ander elementje in de OTM-P omdat die toch wel een beetje boel aan de brave kant is, maar dat is dan ook alles. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Heb zojuist een setje Labella rounds op m'n jazz gelegd. 1e indruk is erg goed - lekkere spanning, stemt goed naar C indien nodig, goede 'feel'. Vanavond meenemen naar een repetitie dan maar, want m'n 10w oefenampje klinkt nooit echt goed :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Snaren.... Pffff Ik ben er klaar mee. Ik denk dat ik het maar een poosje zonder ga proberen of zo...

Reden; Ik verslijt mijn snaren zó snel, meestal na twee of drie optredens klinken ze alweer dood. Nou gaat mijn voorkeur dan ook uit naar splinternieuwe, kakelverse snaren. Ik heb al bijna alle soorten snaren de revue laten passeren, van dure Elixers tot goedkope DDR's. Ik vreet ze allemaal op. Netjes schoonvegen na het spelen helpt wel een klein beetje, en ik heb ook al een poosje Fast-fret erop gesmeerd enzo, maar die krengen blijven verslijten!

Ik ben dure snaren dus beu. Puur vanwege de hoge kosten -als je ze om de paar optredens moet vervangen- ben ik op zoek naar een bulk supergoedkope snaren. Als ik groot inkoop kan ik wellicht korting krijgen (of misschien willen anderen wel mee doen). Ik speel op 5-snarige setjes. Iemand ideeen?
Plaats reactie