Speciaalzaken

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Speciaalzaken

Bericht door Niels »

Nu naast het muziekwinkels topic even een ander topic met een iets andere strekking. Zoals de meesten van jullie wel weten beheer ik naast dit forum ook bassist.pagina.nl. Op deze pagina is een blok dat 'Speciaalzaken' heet. Op moment staan daar alleen Bassmatters en Bassconnection in.

Regelmatig krijg ik aanmeldingen daarvoor van 'gewone' muziekwinkels. Deze mail ik standaard terug dat ik er niet aan kan beginnen om die ook te plaatsen omdat als ik er 1 plaats, iedereen erop wil ("ja, maar zij staan er ook op!"). Gister kreeg ik bijvoorbeeld een aanmelding van Dirk Witte.

Nu zijn 2 winkels in zo'n blokje wel een beetje mager, dus wil ik dit uitbreiden naar maximaal 10. Welke winkels zouden volgens jullie thuishoren in dit blok en waarom? Criteria voor plaatsing zijn dat ze of een grote basafdeling hebben of een hoop bijzonder spul hebben staan. Dat je er direct koffie krijgt als je binnenkomt, het personeel verstand van zaken heeft en dat ze een goede service hebben is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Brand maar los! :D
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Degene die je iig niet moet toelaten:

Feedback
Dijkman Amsterdam
Intermusica Lelystad :roll:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Westerhaven misschien? https://www.basgitaar.nl
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Lize
Berichten: 1578
Lid geworden op: 09 nov 2005, 16:17

Bericht door Lize »

Tja Niels, ik ben toch bang dat je dan inderdaad gezeik krijgt in de trant van 'waarom zij wel en ik niet'. Er zijn namelijk maar 2 basspeciaalzaken in Nederland, het is niet anders. Als ik jou was zou ik toch een apart kopje maken iets van 'verdere aanraders voor bassisten', maar het blijft natuurlijk een beetje subjectieve bende op deze manier..
Gebruikersavatar
Yvette
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jul 2004, 10:56

Bericht door Yvette »

Ik zou Dirk Witte ook geen geweldig idee vinden.

De koffie kun je zeker vergeten en het assortiment is beperkt.
Slechts een paar merken, (standaard types) en hooguit 10 versterkers (waarvan hooguit vier losse toppen en evenzoveel cabs).

Ik zou nog eerder Mupo in Hoorn voordragen, daar is de koffie goed en het aanbod nauwelijks kleiner en misschien wel veelzijdiger.

Ik vrees dat dit niet helpt (want het is zeer subjectief), maar ik wilde het toch ff kwijt.

Yvette
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Lize schreef:Tja Niels, ik ben toch bang dat je dan inderdaad gezeik krijgt in de trant van 'waarom zij wel en ik niet'. Er zijn namelijk maar 2 basspeciaalzaken in Nederland, het is niet anders. Als ik jou was zou ik toch een apart kopje maken iets van 'verdere aanraders voor bassisten', maar het blijft natuurlijk een beetje subjectieve bende op deze manier..
+1

Ik kan hier weinig aan toevoegen...
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Het is misschien zo dat weinig zaken onder het kopje basspeciaalzaken vallen, maar het is nou eenmaal zo. Het moet niet zo zijn dat je meer zaken onder die categorie MOET hebben, er zijn genoeg zaken met een prima aanbod die geen speciaalzaken zijn.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Nouja, als er meer in komen te staan dan blijven Bassmatters en Bassconnection natuurlijk bovenaan staan met een "(tip)" erachter.

De reden dat ik er meer wil hebben is dat ik eigenlijk een overzichtje wil hebben van winkels die voor bassisten de moeite waard zijn om eens te bezoeken. Het is tenslotte niet meer dan een pagina met handige links voor bassisten en ik wil graag meer opties geven dan de 2 die er nu staan.

Dat het een beetje een "subjectieve bende" wordt is wat mij betreft niet zo'n probleem. Aan de andere kant is het ook wel makkelijk om de categorie dicht te gooien zodat niemand er meer links voor aan kan melden.. ben ik meteen van dat gezeik af :mrgreen:
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Naja, dan zou wat mij betreft mag TAGS er dan wel in:

- Wel een beetje klein, maar wel goed spul. (Oke Monolith, je moet dan wel van Fender-klonen houden.......)
- Verkoper met verstand van zaken!
- Wederzijds vertrouwen, mag zonder problemen een EBS 15" kast een keer mee naar huis nemen om hem te testen icm mijn versterker....zolang ik er maar voorzichtig mee doe!
- Verkoper nooit te beroerd voor een praatje van 3 kwartier! 8) :yes:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Vreemd, misschien een speciale uitvoering? Want die Boerjes is dan wel weer netjes qua prijs, en de rest ook wel voor zover ik kan zien......
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05

Bericht door Bart »

Veel verder dan Eindhoven ben ik niet geweest, qua winkels dan...

Conijn heeft hun 'collectie' bassen terug gebracht naar flut. Met een beetje geluk hangt er ooit iets. Tenzij je Stagg geil bent (lijkt me niet).

EMI heeft een redelijke voorraad bassesn aan de muur. Zowieso alle types Fender/Squier. Verder redelijk wat Ibanez, OLP, Musicman en Epiphone/gibson.

Beide alles behalve een bas speciaalzaak...
"It's a long way to the top, if you wanna Rock 'n Roll"
Gebruikersavatar
konijntjeluuk
Berichten: 707
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:41

Bericht door konijntjeluuk »

Surferboy schreef:Naja, dan zou wat mij betreft mag TAGS er dan wel in:

- Wel een beetje klein, maar wel goed spul. (Oke Monolith, je moet dan wel van Fender-klonen houden.......)
- Verkoper met verstand van zaken!
- Wederzijds vertrouwen, mag zonder problemen een EBS 15" kast een keer mee naar huis nemen om hem te testen icm mijn versterker....zolang ik er maar voorzichtig mee doe!
- Verkoper nooit te beroerd voor een praatje van 3 kwartier! 8) :yes:
vergeleken met bassconnection en bassmatters is tags echt veel kleiner. hierdoor is het voor bassisten minder leuk om daar heen te gaan, want je kunt maar een 20 tal bassen en een 10tal versterkers uitkiezen. daar ben je gauw op uitgekeken. ik neem toch aan dat er in nl meer baszaken zitten die toch iets meer inbreng hebben?
gear: bas + versterker + snoer + draadloos + bladiebla
Deadbeat niet meer...
TreaTmenT niet meer...
The Black Fall
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

konijntjeluuk schreef:neem toch aan dat er in nl meer baszaken zitten die toch iets meer inbreng hebben?
Ben bang van niet. Speciaalzaken zijn er echt maar twee, en heel strikt genomen is BassConnection zelfs een beetje een twijfelgeval omdat daar ook veel ander spul (gitaar, drums) staat. Zelfs muziekzaken met een bovengemiddelde basafdeling, die het de moeite waard maakt om zo nodig een flinke trip voor te maken, kan ik echt niet noemen.
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
konijntjeluuk
Berichten: 707
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:41

Bericht door konijntjeluuk »

waar ik nog wel eens kom is musik-produktiv. bassgitaren en versterkers proberen is het enige wat je daar kunt, klantvriendelijkheid krijgt een 3.
het aanbod is behoorlijk groot al zijn het wel veel dezelfde soorten bassen en versterkers. en het assortiment wijzigt vrijwel niet.
daarentegen is de prijs zeer aangenaam.
gear: bas + versterker + snoer + draadloos + bladiebla
Deadbeat niet meer...
TreaTmenT niet meer...
The Black Fall
Plaats reactie