Poll: welke andere instrumenten spelen jullie nog ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

Welke intrument bespeel je nog, naast basgitaar

Ik speel enkel basgitaar.
21
13%
Contrabas.
17
10%
Gitaar.
52
31%
Ukelele.
8
5%
Ander snaarinstrument.
4
2%
Piano/keyboard.
23
14%
Drums/percussie.
21
13%
Koperblaasinstrument.
1
1%
Houtblaasinstrument.
4
2%
Nog iets anders ... (wat dan ?).
15
9%
 
Totaal aantal stemmen: 166

Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Poll: welke andere instrumenten spelen jullie nog ?

Bericht door padawatje »

Ik heb de indruk dat de basgitaar voor velen niet hun enige instrument is. Daarom, gewoon uit interesse, ben ik benieuwd wat de meest bespeelde "alternatieve instrumenten" zijn onder bassisten.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

naast basgitaar speel ik nog viool, een klein beetje keyboard en ik krijg nog wel een melodietje uit m'n oude blokfluit ..... en zang.
Laatst gewijzigd door phoerd op 20 sep 2011, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Naast bas pak ik af en toe mijn klassieke gitaar of mijn elektrische gitaar op. Ook heb ik ooit wel een half jaar viool gespeeld en lukken zowel vader jacob als het wilhelmus nog heel aardig. Op de wensenlijst staan cello, sitar en 12snarige gitaar.
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Ik ben van origine drummer, heb in de jaren '80 van de vorige eeuw conga's en timbales in verschillende bandjes gespeeld.
Ben daarna overgestapt op gitaar en een jaar of 9 terug gaan bassen.
Ik drum sinds een paar jaar weer zeer regelmatig, heb toen (wellicht tot vreugde van mijn buren) een electronisch drumstel (Roland) aangeschaft.
Ooit, als ik groot ben, wil ik weer een set conga's aanschaffen om weer op te gaan rammelen.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik ben eigenlijk saxofonist, daarnaast speel ik ook nog contrabas. :)
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

basgitaar, contrabas en een beetje toetsen en tegen wil en dank zing ik ook af en toe.
Gebruikersavatar
lostinaudio
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 jun 2010, 22:02

Bericht door lostinaudio »

zang

ik heb ook nog een gitaar of 2, maar die staan eigenlijk alleen voor de bassen zodat mn kinderen eerst langs de gitaren moeten...
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Het enige waar ik toch wel min of meer mee bezig ben is drummen. Kan ook wel wat akkoorden op een gitaar spelen en een paar liedjes op piano (helaas de enige overblijfselen van twee jaar pianoles toen ik nog op de basisschool zat), maar dat is niet helemaal wat ik reken onder het kunnen bespelen van.
En ik zing best graag, maar alleen als er niemand in de buurt is. :facepalm:
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7896
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Contrabas, een heel klein beetje gitaar en piano. O ja, ik zing ook nog wel eens (niet heel best trouwens)
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ik speel eigenlijk voornamelijk piano, en daarnaast gitaar en bas.
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Bericht door evertalbers »

Ik speel niet onverdienstelijk Udu drum, al zeg ik het zelf. En triangel (lastiger dan je denkt). :jam:
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Ik hou het bij de basgitaar. (aangezien ik dat nog niet eens kan lijkt het me voor iedereen beter dat ik andere instrumentaria links laat liggen :mrgreen: )

Een goeie pot drummen zou ik ooit nog wel eens willen kunnen.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Toen een vriend met mij een bandje op wilde richten, had ik eigenlijk alleen aantal jaar zang-ervaring op het koor.
Ik kon een beetje op een mondharmonica jengelen en wat simpels op een piano pingelen, niets bijzonders.

Ik schafte een toen betaalbare synthesizer aan en we begonnen met repertoire maken.
Niet lang daarna kreeg ik een basgitaar van een voormalig huisgenoot.
Het bandlid leerde me op z'n elektrische gitaar spelen, het werd mijn taak om de basgitaar te bespelen.

Nadat dat bandje op zijn gat lag, omdat het bandlid in Berlijn ging wonen, werd ik door een klasgenoot gevraagd om bas te komen spelen in de band die hij met z'n drummende broer runde. Hij speelde trompet en mijn synthesizer werd door ons beiden bespeeld. Het bandje stopte vanwege ernstige meningsverschillen tussen de broers (Oasis avant la lettre).

Niet lang daarna schafte ik een goedkope viool aan om uit te vinden of het iets voor me was.
Na school deden we (huis- & klasgenoten) vaak jams en korte projectjes op toetsen, ook wel eens bandprobeersels waarin ik bas speelde. Ik had ook een stel conga's van iemand in bruikleen, die bij mij thuis vaak bij jams met rhythmbox gebruikt werden.

Uit die opzetjes met verschillende samenstellingen kwam een band voort waarin ik vooral baste.

Tegenwoordig heb ik een aantal bassen, m'n oude synthesizer, een MIDI keyboard en een gitaar.
(+ nog een aantal niet nader te noemen draagbare instrumenten)
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Alhoewel het bij mij thuis ondertussen vol instrumenten staat (piano, g*t**r, drumkit, ukelele, blokfluit, djembe, diatonische accordeon, ...), hou ik het voorlopig toch maar enkel bij mijn bas. Als het mij ooit lukt om daar op te leren spelen en ik hou wat meer vrije tijd over, dan ga ik mij eens aan die piano wagen, denk ik.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Naast een beperkte bassist ben ik ook nog een heeeel beperkte gitarist. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie