naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

Wolfmother, Oosterpoort Groningen op 29 april!
Gebruikersavatar
FR5
Berichten: 737
Lid geworden op: 23 nov 2004, 17:07

Bericht door FR5 »

Op 19 februari naar Zoetermeer voor Incognito. Of eigenlijk nog meer voor het voorprogramma Tristan met Frans Vollink op bas:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZggMAbGT-bA&sns=em[/youtube]
"Higher conciousness through lower frequencies"

Rikkers Bodyline 5-string fretless
Sandberg Edwin van Huik signature 5-string
Sire Marcus Miller U5 shortscale
Epifani UL502 + 210UL + 112UL
Korg AX30B
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

3 april Leprous in de Duycker in Hoofddorp :D
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

10 februari naar Tortoise in Trix
1 maart naar Ghost in 013
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Vanavond Mutemath!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

we tigers schreef:10 februari naar Tortoise in Trix
Ja, mooi !! Ga ik ook naar toe.
Nieuwe album is [uiteraard] weer te gek !!
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Donderdag a.s. naar Steven Wilson in de Oosterpoort hier om de hoek. Ben benieuwd hoe dat live gaat klinken!
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

viersnaar schreef:
we tigers schreef:10 februari naar Tortoise in Trix
Ja, mooi !! Ga ik ook naar toe.
Nieuwe album is [uiteraard] weer te gek !!
Wat vond je er van? Ik vond ze voor hun doen opvallend losjes (podiumpersoonlijkheden zullen ze nooit worden). Ik werd erg blij van de oudere nummers en wanneer de drums lekker tegen elkaar in gingen. En McCombs is een basheld van me.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2908
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Ik was er ook. Goh, ik vond het eigenlijk maar zo-zo, het optreden kende hoogtes en laagtes. Er zaten echt heeel sterke stukken bij, maar bij momenten zat het niet lekker en vond ik het eigenlijk maar niets, en dat terwijl ik wel een grote Tortoise-fan ben.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Ik vond het wel goed, maar zeker niet het nivo wat ik eerder van ze heb gezien. Het was zeker niet 'strak'. Had het idee dat de podiummix zo slecht was dat ze elkaar gewoon niet goed konden horen. Bij Gescaep kreeg John McEntire de drums in de 2e helft niet zoals het moest, en Yonder blue ging ook aardig mis [sample was ergens heel ver weg te horen].

Maar allez... Wat vonden we dan van Sam Prekop? [ik loop niet snel weg bij een optreden, maar heb dat nu toch maar wel gedaan... :? ]
MagicOnion schreef:Ik was er ook. Goh, ik vond het eigenlijk maar zo-zo, het optreden kende hoogtes en laagtes. Er zaten echt heeel sterke stukken bij, maar bij momenten zat het niet lekker en vond ik het eigenlijk maar niets, en dat terwijl ik wel een grote Tortoise-fan ben.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

viersnaar schreef: Maar allez... Wat vonden we dan van Sam Prekop? [ik loop niet snel weg bij een optreden, maar heb dat nu toch maar wel gedaan... :?
Ik ben groot fan van de eerste twee solo albums van Sam Prekop. Vooral zijn eerste is wonderschoon. Gisteren echter vond ik het een eikel. Zonder iets te zegen of ook maar het publiek een blik te geven gaat meneer een half uur stekkertjes steken en knoppen draaien om daarna uit te raden en net zo hufterig weer weg te lopen. Ik hou wel van een mopje modulaire sint, maar hier ontbrak een narrative en was het vooral een poging door te ontwikkelen op hetzelfde wat totaal niet werkte. Gebrek aan idee van compositie, melodie en vooral dynamiek. Geef die man een gitaar, zet er een drummer en een contrabassist naast en laat Rob Mazurek een mopje meeblazen.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Vanavond Toto in Tilburg
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ik morgen. Ben erg benieuwd naar je ervaring!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Toto was in mijn tienerjaren een van mijn favoriete bands. Ik heb van hun eerste tot the Seventh One alles in huis. Net toen mijn liefde voor de perfecte afgewerkte sound begon te verflauwen, sloegen ze keihard terug met het stevige "Kingdom of Desire". Daarna werd het toch minder:'Tambu was te slap, en na een livealbum ging het hele boeltje in de uitverkoop met alle 'The Best of"albums.
Ook live konden ze me minder boeien.Toen ik ze de laatste keer live kon meepikken op een van de laatste Arrow Classic Rock festivals koos ik voor een andere band en zag daarna nog een staartje waarbij Bobby Kimball al pijnlijk tekort kwam.

Nu: het album XIV Klinkt ouderwets goed. De band grijpt terug naar een andere oudgediende als zanger en er is weer een Porcaro in de gelederen. Op bas is opnieuw Lee Sklar meegelokt.
Met die een uitstekende bezetting gaat het vol vuur op het podium. De zanger /frontman Joseph Williams zingt nog net goed als destijds op The Seventh One. David Paich verdeelt met Porcaro de toetsen en Bovenbaas Lukather galmt, scheert en giert als vanouds. Lee blijft wat meer in de shadows van de 2de rij maar zijn achteloze loopjes staan als een huis. De drummer ken ik niet, maar dat zegt niets over diens kwaliteit. Naast de drummer is er een percussionist. Twee achtergrondzangers m/v van een donkere soort zingen de sterren van de hemel, zeker bij de songs waar ze op de voorgrond treden.
Een hilarisch moment als bij de opkomst het doek niet wil vallen, geeft gelijk een vrolijke kiekeboe en daarna rollen de hits in swingende ritmes galmend de zaal in. Strak, warm en zooo lekker.

Dan gaat halverwege het optreden het roer om en worden er minder bekende songs gespeeld en Lukather die bij mij niets verkeerd kan doen, gaat wel erg ver in zijn solo experiment. Knap, virtuoos maar ook gezocht en voor het publiek dat lekker mee wil zingen met de grote hits is dit een langzame zakker in de feestvreugde.
Daarna pakt de band de draad weer op en gooit met Rosanna met extra pianosolo weer een sterkte troefkaart. De encore is jammer genoeg maar 2 nummers lang, als is Africa een fenomenaal uitgebouwd slot.

Heerlijke avond TOTO. Wel persoonlijke favorieten als Childs Anthem, I can't stop loving You en Home of the Brave gemist. Van het album -wat ik thuis nog af en toe opzet- Kingdom Of Desire had ik er ook wel wat willen horen.
Toch en ouderwets goed concert van een topband gezien. De moeite waard.
Laatst gewijzigd door Hagen op 13 feb 2016, 00:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Tnx! Zie ernaar uit.

Heb stiekem de laatste tijd setlist.fm in de gaten gehouden... Inderdaad ook veel nieuw spul.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Plaats reactie