"Nieuwe" Ampeg Fliptop

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

basloze fret schreef:Maar wat heb je nu aan een versterker met slaapkamer volume? je wilt er toch ook mee kunnen repeteren en optreden? Dat extra vermogen zou alleen maar handig zijn lijkt mij. Je kan hem dan altijd nog zachter zetten.
Heeft een SVT niet een heel andere sound dan een fliptop?
Nouooouu, een buizenversterker meer vermogen geven en dan vervolgens met een volumeknop zachtjes zetten heeft toch niet helemaal hetzelfde gevoel vind ik. De fliptop krijg je op slaapkamervolume bijna aan het oversturen, dat lukt niet met meer vermogen... :wink:

Voor zover ik weet (maar ik ben zeker geen technicus ofzo) verschilt de pre-amp van een fliptop niet zo heel veel van een SVT toch? Een groot deel van het verschil in sound komt in ieder geval uit de speakerkast van de fliptop.
Maar ik heb dan ook wel een iets andere fliptop als de re-issue waar ze nu meer komen. Vergelijk:
Afbeelding
Afbeelding
Dat kan niet zo heul veel verschillen toch? Of ben ik naief? :mrgreen:
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Is die fliptop van jou hetzefde qua sound dan de (klassieke) B15? Ik ken die versie die jij hebt niet.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Nieuwe foto's:
https://www.talkbass.com/forum/showthrea ... 84&page=25" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

Ik vind het er toch wel erg erg fijn uitzien!
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Ik ben benieuwd! Lijkt me een hele leuke thuisversterker!
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

basloze fret schreef:Is die fliptop van jou hetzefde qua sound dan de (klassieke) B15? Ik ken die versie die jij hebt niet.
Er zullen ongetwijfeld wel wat klankverschillen in zitten. De kast bij de versie zoals ik hem heb heeft ook een soort poorten aan de voorkant en dat had de originele (met het plexiglasplaatje) geloof ik niet.

Anyway, op de Ampeg Facebookpagina kwam dit net voorbij:
Afbeelding
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Hm, als ik ze zo zie vind ik het ontwerp toch niet zo geslaagd.

De zijwanden van de kast hadden ook wel bedekt mogen worden met een breder stuk - oogt nu erg dunnetjes. Boven en onder ziet het er ook een beetje cheapo en lullig uit, die losse stukjes die er in gezet zijn. Dat hadden ze beter kunnen uitvoeren; b.v. zoals bij de b200r of de oude solid state fliptops:
Afbeelding

Ook vind ik de heads - vooral die kleinere - een beetje lullig en iel op de kasten staan. En als laatste zien ze er ook nog 'ns slordig in elkaar gezet uit.
Ze hadden beter mij ff kunnen bellen, dan hadden ze met een uiterlijk begerenswaardige nieuwe range kunnen komen... :roll:
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ik vind ze er niet eens zo verkeerd uitzien. Alleen die topjes vallen erg tegen qua looks; misschien dat het qua geluid wel mee valt? Ik doe m'n b200r er in ieder geval niet voor weg.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Voor mijn gevoel slaat deze serie de plank helemaal mis. Het is geen reissue en ook weer niet echt iets nieuws qua ontwerp, dus ik vraag me af of er veel nieuwe zieltjes mee gewonnen gaan worden.

Heb ik al eerder gezegd, maar als je dan een reissue doet zorg dan ook dat het er echt op lijkt en ook zo klinkt. Anders kun je net zo goed iets echt nieuws ontwerpen.
Gebruikersavatar
eppie
Berichten: 203
Lid geworden op: 17 nov 2010, 15:12

Bericht door eppie »

Ampech floptip.... :cheer:
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

ze zijn er...

Bericht door leo_tender »

De ampegsite is eindelijk up-to-date met nieuws over de fliptop-toestanden.
https://www.ampeg.com/products/heritage/splash.html
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

kijk... DIE is wel heel erg mooi
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22944
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Boeiend... ben meer geinteresseerd in hoe het ding klinkt.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Lewis
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 mei 2008, 16:40

Bericht door Lewis »

Zo, dat snoert de critici wel de mond denk ik.
Dat is echt een geweldig ding voor in de studio, volgens mij:
Afbeelding

[zeikmodus] Hij zal wel net zo duur zijn als een complete SVT stack. Maar ja, je kan niet alles hebben [/zeikmodus]
--------------------------------------------
Gear:
Sandberg JM5 (lefty)
Squier Precision (lefty)
Cort B4 LH (lefty)
Hartke HA4000
Markbass Club 115h
Hughes & Kettner BK100
Tech21 Sansamp Bass Driver DI
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Een oplage van 50...
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Plaats reactie