vincent136 schreef:Als ik het topic zo doorlees, lijkt een Fafner mij ook wel wat. Maar wat is nou het verschil in klank tussen bijvoorbeeld de Fafner en de HD350? Maakt dat veel uit? Hij is namelijk een stuk duurder. De Fafner heeft een buizen pre-amp, maar in hoeverre merk je dat verschil?
Ik heb de HD350 een tijdje gebruikt (geleend) en nu heb ik een fafner. De fafner gaat wel opmerkelijk luider (maar dat hangt uiteraard ook van het rendement van je cab af). Qua klank zijn ze toch niet echt te vergelijken, de fafner is warm, "rond", kan brullen. De 350 blijft cleaner en is meer sprankelend. De HD350 heeft naar mijn mening meer wat men omschrijft als de typische EBS sound (kijk maar eens in andere topics), de fafner heeft dat minder. Nu ik het neerschrijf besef ik hoe moeilijk het is om klank te omschrijven....
Als je nieuw koopt is het verschil wel groot maar ik denk dat er tweedehands wel een fafner valt te scoren rond de 800 terwijl een 350 toch ook rond de 650 tweedehjands wordt aangeboden. Ik zou dan toch die meerprijs er voor over hebben en toch voor de fafner gaan.
Ik heb ashdown gehad, ampeg, trace elliot en ebs gorm (vergelijkbaar met HD350) en nu heb ik ook een little mark. De fafner steekt voor mij met kop en schouders boven alle andere amps uit, ik zou niets anders willen (behalve misschien iets full tube

) EBS heeft een lekkere compressor aan boord die ik persoonlijk erg hard mis in bv de spullen van Markbass.