Fafner fantopic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.

Berichtdoor Xytras 1978 op 08 mei 2010, 11:52

Thanks,

Prijzen ja, ik was in de running voor een 6*10 (1399), maar voor dezelfde prijs koop je 2 4*10 (790) (of toch bijna). Komende weken ergens kan ik er normaal gezien eentje uittesten bij een mede-forumlid (de 6*10 en de black cat top (discontinued)). Ik ben erg benieuwd.... Ik zou de Bad Bull 700 ook eens graag getetst hebben maar nergens in de buurt eentje te vinden (dat ik weet)....
Warwick Corvette $$ 5-string (Custom Shop)
Music Man Stingray 4 Vintage sunburst (On order, waarschijnlijk september)
Afgeragde duitse contrabas
Genz-Benz STL6.0-210T Combo, Genz Benz STL-12T extension cabinet

http://www.myspace.com/rebelyellmusic
Xytras 1978

Berichtdoor telebass op 23 mei 2010, 00:22

Ik heb vandaag mijn ampeg 410HE omgeruild voor een Eden E410V4 (zo'n classic-bak) om te gebruiken met mijn Fafner.
Kon hem vanavond meteen live testen, en dat heeft hij met glans doorstaan :dance:
tjonge, is me dat een lekker klinkende box. En de looks mogen er ook zijn.
Vreemd trouwens dat Eden alweer met de productie gestopt is.
ik ben iig heel erg blij met m'n setup.
telebass

Berichtdoor vincent136 op 28 mei 2010, 15:07

Als ik het topic zo doorlees, lijkt een Fafner mij ook wel wat. Maar wat is nou het verschil in klank tussen bijvoorbeeld de Fafner en de HD350? Maakt dat veel uit? Hij is namelijk een stuk duurder. De Fafner heeft een buizen pre-amp, maar in hoeverre merk je dat verschil?

'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Ampeg SVT3 Pro - Glockenklang 2x10
-
Nemesis RS-400 - TE KOOP
-
Weblog
vincent136

Berichtdoor Rody op 28 mei 2010, 15:24

vincent136 schreef:Als ik het topic zo doorlees, lijkt een Fafner mij ook wel wat. Maar wat is nou het verschil in klank tussen bijvoorbeeld de Fafner en de HD350? Maakt dat veel uit? Hij is namelijk een stuk duurder. De Fafner heeft een buizen pre-amp, maar in hoeverre merk je dat verschil?

Ik heb de HD350 een tijdje gebruikt (geleend) en nu heb ik een fafner. De fafner gaat wel opmerkelijk luider (maar dat hangt uiteraard ook van het rendement van je cab af). Qua klank zijn ze toch niet echt te vergelijken, de fafner is warm, "rond", kan brullen. De 350 blijft cleaner en is meer sprankelend. De HD350 heeft naar mijn mening meer wat men omschrijft als de typische EBS sound (kijk maar eens in andere topics), de fafner heeft dat minder. Nu ik het neerschrijf besef ik hoe moeilijk het is om klank te omschrijven....

Als je nieuw koopt is het verschil wel groot maar ik denk dat er tweedehands wel een fafner valt te scoren rond de 800 terwijl een 350 toch ook rond de 650 tweedehjands wordt aangeboden. Ik zou dan toch die meerprijs er voor over hebben en toch voor de fafner gaan.

Ik heb ashdown gehad, ampeg, trace elliot en ebs gorm (vergelijkbaar met HD350) en nu heb ik ook een little mark. De fafner steekt voor mij met kop en schouders boven alle andere amps uit, ik zou niets anders willen (behalve misschien iets full tube ;-) ) EBS heeft een lekkere compressor aan boord die ik persoonlijk erg hard mis in bv de spullen van Markbass.
Rody

Berichtdoor vincent136 op 28 mei 2010, 15:31

De Fafner heeft dus meer die ronde, warme tone.. klinkt goed. Zal ze eens in de gaten houden op MP

'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Ampeg SVT3 Pro - Glockenklang 2x10
-
Nemesis RS-400 - TE KOOP
-
Weblog
vincent136

Berichtdoor Chris90 op 28 mei 2010, 20:38

Heb op het moment zelf ook een HD350 staan en moet zeggen dat hij toch behoorlijk luid gaat, verder heb ik de fafner nooit gehoord maar door het missen van de tube in de HD350 heeft kun je er toch een wat mindere 'grom' uithalen dan bijvoorbeeld uit mijn TD650. De HD350 gaat trouwens zowieso de verkoop in.
MusicMan Stingray - Boerjes Grover Dlx - Warwick Streamer Stage I '88 - Sandberg PM5 - Crafter ac bass

Glockenklang Take Five + Heart-Rock
EBS TD650 + VDK 210 + 112

For sale: Glockenklang Tedd box (15"+6" zgan)
Chris90

Fafner fantopic

Berichtdoor janbas op 06 jun 2010, 14:24

Ik gebruik de Fafner samen met 2 x Aguilar GS112 cabs.
Ben heel tevreden hievan, en zou de klank omschrijven als vet strak.
janbas

Berichtdoor bass.player op 07 jun 2010, 07:20

Idd, de Fafner met Aguilar cabs geeft een prima combinatie, ik heb hem zelf een tijdje gehad in combinatie met een GS410. Met Ampeg cabs gaat ook prima trouwens :jaaaaa:
Fender |Rickenbacker | Höfner | Ampeg | Aguilar |
http://www.loepoes.be
bass.player

Berichtdoor arjan op 09 jun 2010, 21:13

vincent136 schreef:De Fafner heeft dus meer die ronde, warme tone.. klinkt goed. Zal ze eens in de gaten houden op MP

Vergeet niet dat een fafner ook enorm kan rocken, ik heb ook jaren een HD350 gehad maar lekker rocken lukte daar nooit mee eigenlijk
loves a big bASS

Ellio Martina forza
EBS Fafner
Eden d410 xlt
Vanderkley 112
basscreamer
EBS bassiq
EBS unichorus
EBS multicomp
Boss geb-7
arjan

Berichtdoor spacebeer op 11 jun 2010, 12:21

Ik heb een fafner en een Ampeg SVT2 pro (all tube), maar ik gebruik vrijwel altijd mijn Fafner. Hij klinkt echt super ook in vergelijking met een buizenbak. Hij ronkt net zo en bovendien een stuk lichter! Ik heb nog geen betere amp head gehad, al was de Ashdown ABM ook niet verkeerd...
spacebeer

Berichtdoor telebass op 31 jul 2010, 02:01

hmm, vandaag had ik een show, en van in het begin stelde ik vast dat mijn amp bijna geen geluid produceerde, zelfs met de gain en volume helemaal open. Ik stelde trouwens al enkele weken vast dat het erg lang duurt voor de Fafner geluid produceert.
Heb dan maar rechtstreeks via DI gespeeld. Maar een lekker geluid is anders :roll:

Wat denken jullie? Lampen aan vervanging toe? Kan ik dat zien op de een of andere manier? Of kan het iets anders zijn?
telebass

Berichtdoor Vanrees op 17 aug 2010, 18:08

Fafner is geweldig! Ik speel inmiddels zo'n 11 jaar met Fafner in combinatie met Ampeg 4x10, ben er erg tevreden over! Warm, rockend met soul....! Heb inmiddels 2 collega bassisten aan de Fafner gekregen :lol:
Fender P-Bass '65
Fender J-Bass '76
Fender P-Bass '79
Fender MIM 5str. J-Bass Fretless
Framus StarBass '67
Ibanez 5str. BTB OL
Sandberg JM 5str.
Ibanez Roadbass
Vanrees

Berichtdoor arjan op 17 aug 2010, 19:04

Dit vind ik dus een geweldige eerste post. In één zin zoveel kennis en passie, ik draag je hierbij voor om moderator van dit forum te worden!

En wederom, Fafner is de baas, al begin ik `m wel een beetje zwaar te vinden de laatste tijd nu er heel veel licht spul op de markt is....
loves a big bASS

Ellio Martina forza
EBS Fafner
Eden d410 xlt
Vanderkley 112
basscreamer
EBS bassiq
EBS unichorus
EBS multicomp
Boss geb-7
arjan

Berichtdoor Xytras 1978 op 20 aug 2010, 18:06

Was zonet op de site van EBS, de nieuwe Fafner II heeft zijn eerste zending naar de stores. Ik was eigenlijk aan het sparen voor de Fafner 'I' maar nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar deze. Als iemand weet waar hij in het kort te testen is hoor ik het graag...
Warwick Corvette $$ 5-string (Custom Shop)
Music Man Stingray 4 Vintage sunburst (On order, waarschijnlijk september)
Afgeragde duitse contrabas
Genz-Benz STL6.0-210T Combo, Genz Benz STL-12T extension cabinet

http://www.myspace.com/rebelyellmusic
Xytras 1978

Berichtdoor Rody op 24 aug 2010, 19:25

Vraagje voor de fafnereigenaars...

Ik heb onlangs mijn fafner vergeleken met een svt classic (van forumlid bassplayer). Bij cleane settings waren ze aan elkaar gewaagd maar als we ze over hun nek lieten gaan dan bleek de ronk van de svt (via gain oversturen dus niet de eindlampen) een pak zwaarder en bassiger (en gewoon lekkerder) dan die via de drive van de fafner.

Heeft er iemand enig idee of een andere voorversterkerlamp de fafner misschien lekkerder doet oversturen (denk in de richting van gain op 15u). Het moet geen volle bak distortion zijn maar hetgene ik er nu uitgeperst kreeg was veel te "dun".

Graag jullie advies.
Bedankt
Rody

Vorige paginaVolgende pagina
Vorig onderwerp Volgend onderwerp

Keer terug naar Versterkers