Fender Bassman Club

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Is transistor, maar klinkt erg vet. En knijter hard! De verkoper had hem er eerder op staan voor bieden, en toen heb ik 125 geboden. Hij mailde mij dat hij er 200 voor wilde hebben, dus ben ik afgehaakt. Later had hij de prijs verlaagd naar 125, en heb ik 100 geboden, waarvoor ik hem dan ook heb opgehaald.. :D
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Bericht door Erwin1983 »

Mooi hoe zoiets gaat! :lol:
Goeie prijs! Daarvoor had ik em ook zekers gewild.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Voor dat geld kun je je überhaupt geen buil vallen, super koop lijkt mij. :D
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Vanavond live op de bühne met de Pearl op de peavey 115.. Super! Vet, buizig, hard! Pfffff, koop van het jaar!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Leuk hoor!!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Tof, Herman!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
bassooka
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2009, 03:21

Bericht door bassooka »

Ik zoek een waardige vervanger voor mijn ampeg 810-AV onder mijn bassman 135. Ik zoek net dat beetje meer attack en minder low end.
Dank u.
Gebruikersavatar
Mr. Bassman
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 aug 2005, 22:50

Bericht door Mr. Bassman »

Tja, om het dank bij Fender te houden zou ik voor de Bassman 410 NEO gaan, is nog superlicht ook. Volgens mij een toffe combinatie, ik gebruik hem zelf met een aguilar pre en powersoft power amp.
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Gebruik zelf een 410 neo onder mijn bassman 135. Voorheen op een ampeg 410hlf gespeeld wat voor mij ook net te boomy was. De fender cab klinkt al heel wat strakker, maar het ligt vooralsnog het meeste aan wat voor bas je erdoorheen gooit. Mijn jazz bas bijvoorbeeld knalt er altijd goed doorheen. Krijg vaak van geluidsmannen de opmerking dat ze vrijwel niks hoeven te doen aan de mix. Staat altijd direct op standje 'prima, niks meer aan doen'.

Ik zit er wel aan te denken om mijn cab (en wellicht de bassman zelf) te verkopen voor een wat compactere opstelling, dus wel erg toevallig als je daarnaar op zoek bent.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Monkey schreef:Vanavond live op de bühne met de Pearl op de peavey 115.. Super! Vet, buizig, hard! Pfffff, koop van het jaar!
Nice!

Ik heb een ELK FD-61 die ik hiermee kan vergelijken! Een te gekke top, buizige sound met alles erop en eraan maar toch luid en strak. De Elk heeft nog een 'secret-switch' aan de onderzijde / chassis die de EQ verandert van Fender naar meer middy / Tweed. Erg leuk!!

Ik ben de laatste meer gaan houden van de SS ampsjes. Ik heb een oude SS ampeg en daarin hoor ik ook die tube-sound. De Marlboro amps die ik heb ben ik ook erg over te spreken!! Ik denk dat het grotendeels te maken heeft met het transistor circuit dat erin zit; alleen transistors en geen enkele IC.
bassooka
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2009, 03:21

Bericht door bassooka »

Een bassman 135 draait toch op 4 ohm en die neo 410 is 8 ohm, zeggen alle sites...

Spijtig. Ja, een bassman 215 cab met degelijke speakers erin, zou wel een optie kunnen zijn. Iemand ervaring hiermee?

Ik knal er een fender P door en een actieve Yamaha BB Ne-2, beide met wat pedaaltjes.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

De 135 heeft een tweede speakeruitgang waar een enkele 8 ohm kast op kan worden aangesloten.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Bericht door Demonturtle »

Kaasknaap schreef:Gebruik zelf een 410 neo onder mijn bassman 135. Voorheen op een ampeg 410hlf gespeeld wat voor mij ook net te boomy was. De fender cab klinkt al heel wat strakker, maar het ligt vooralsnog het meeste aan wat voor bas je erdoorheen gooit. Mijn jazz bas bijvoorbeeld knalt er altijd goed doorheen. Krijg vaak van geluidsmannen de opmerking dat ze vrijwel niks hoeven te doen aan de mix. Staat altijd direct op standje 'prima, niks meer aan doen'.

Ik zit er wel aan te denken om mijn cab (en wellicht de bassman zelf) te verkopen voor een wat compactere opstelling, dus wel erg toevallig als je daarnaar op zoek bent.
Deze Bassman is sinds eergisteren naar België verhuist, een mooie aanvulling op mijn Ampeg SVT VR.

Afbeelding
bassooka
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2009, 03:21

Bericht door bassooka »

Deze Bassman is sinds eergisteren naar België verhuist, een mooie aanvulling op mijn Ampeg SVT VR.

Afbeelding[/quote]

Ik heb zelf een ampeg-vr verkocht en een bassman 135 binnengehaald en ben tevreden.
Heb jij enige ervaring met het vergelijken van jouw cabs met een ampeg 810-av?
Je woont niet veraf, mss kunnen we eens vergelijken?
bassooka
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2009, 03:21

Bericht door bassooka »

Kaasknaap schreef:Gebruik zelf een 410 neo onder mijn bassman 135. Voorheen op een ampeg 410hlf gespeeld wat voor mij ook net te boomy was. De fender cab klinkt al heel wat strakker, maar het ligt vooralsnog het meeste aan wat voor bas je erdoorheen gooit. Mijn jazz bas bijvoorbeeld knalt er altijd goed doorheen. Krijg vaak van geluidsmannen de opmerking dat ze vrijwel niks hoeven te doen aan de mix. Staat altijd direct op standje 'prima, niks meer aan doen'.

Ik zit er wel aan te denken om mijn cab (en wellicht de bassman zelf) te verkopen voor een wat compactere opstelling, dus wel erg toevallig als je daarnaar op zoek bent.
Bedoel je met "boomy" bij de 410 HLF, te veel laag?
Plaats reactie