Stack of Combo?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Uitdagend budget - Hartke, warwick, misschien SWR...

Collega van me heeft een Warwick WA300+410 en is daar tevreden over.

Op 't forum staat een goedkope 4x10 kast van Warwick, als die nog te koop is:
viewtopic.php?f=2&t=54842&p=1398438&hilit=410#p1398438
Da's € 150,-

En op MP staat een WA300S (sleeved)
https://link.marktplaats.nl/m831689800
Met een vraagprijs van 250,-

Levert wss wel 'maar' 150-200w op 8 ohm (gok ik, staat alleen 300w @ 4ohm), maar een 2e kast kan altijd nog ;)

------

Als je liever voor 'nieuw' gaat kan het wel lastig worden, de goedkoopste 4x10 bij bijv. Bax is 289 euro (Hartke VX) dus dat gaat 'm niet worden denk ik.
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Voor die prijs moet je aardig zoeken idd. Het kan wel, maar dan moet je wat mazzel hebben...m'n stiefbroertje heeft nu bijvoorbeeld een set staan van een Ashdown MiBass 220 op een Nemesis NSP410, voor 110 euro :lol:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Mij werd ooit in een ver verleden gezegd de regel van 3: de basversterker dient 3 x zo zwaar te zijn als de gitaarversterker.

Maar zelf (en dit is uit eigen ondervinding) vind ik dat het eerder afhangt wat je gaat spelen en wat de gear van de gitaristen is. Gaan de gitaristen voxjes kopen van 25watt of mesa stacks die over de 100 watt gaan? Transistors, lampen?

Je moet in ieder geval boven de drummer uitkomen en dat doe je meestal hoorbaar vanaf minimum 100 watt (punt uit). Alles daarboven is goed. EN 300 watt is natuurlijk een veilige basis. Maar ik heb dat nooit nodig gehad, het is ook niet zo dat 300 watt 3x harder gaat dan 100 watt), dat scheelt maar een paar decibel.
Ik heb jaren op een Peavey tnt130 watt gespeeld en dat ding ging keihard. Nog een voordeel ze zijn spotgoedkoop. Nadeel zeer zwaar.
Ik heb in verschillende bandsituaties gezeten en verschillende stijlen en die TNT kwam zeker toe. EEn TNT 160, Peavey century 100watter, 4x10 tvx boxen vanal is de revue gepsseerd. Nu heb ik een Peavey sessionbas top en een box 2x10. Geeft 200 watt en ze zeggen op stand 4 in een punkband (met 2 gitaristen en een houthakker) om dat ding zachter te zetten. Peavey watts is iets totaal anders dan bv. ashdown watts in mijn beleving.
Trouwens repetities hoeven ook niet op vol volume want dan w het toch een brei.

Conclusie: zoek bij Peavey een oude TNT, TKO of een top met cab. Dan zit je vrijwel zeer goed. Veel betere kwaliteit dan de meeste moderne amps in mijn ogen (ik koop niks anders).

Misschien ben ik bevooroordeeld door peavey's maar je krijgt veel voor je centen. Just my two cents :-)
Jack

Bericht door Jack »

:stupid:
Dat dus, een beter advies is er bijna niet. 8)
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Grappig dat er gelijk weer met watten gesmeten wordt.

De topicstarter oefent op een SVT CL van 300W. Dat gaat heel wat harder dan een solid state 300W amp. Dan is het rendement van luidsprekers ook nog belangrijk...

Er is niet een vast wattage te noemen dat genoeg is. Dat hangt van zoveel dingen af... en een bass amp gaan afmeten aan de voorhanden gitaarversterkers...komop, ook al hebben die gitaristen straks 100W fulltubes, als ze die dingen werkelijk continue volgas gaan draaien dan is er maar 1 oplossing: gauw een andere band zoeken.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
tinymarc
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2012, 11:03

TC BG500

Bericht door tinymarc »

Iemand enige ervaring met een TC BG500?

Qua vermogen voldoende en 2 x 10 inch speakers
Bass: Ibanez BTB 555MP WBR
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

tinymarc schreef:Budget.....ik hoop dat ik voor een 3 á 4 honderd euro iets ordentelijks kan kopen....
Peavey, degelijk en goedkoop :)
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

tinymarc schreef:Iemand enige ervaring met een TC BG500?

Qua vermogen voldoende en 2 x 10 inch speakers
Zal prima bruikbaar zijn maar of het geluid jouw ding is... dit klinkt totaal anders dan bijv. de SVT CL in de oefenruimte. Gewoon gaan proberen...
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Dat gaat je wel lukken voor dat geld. Een combo van dat bedrag doet al heel wat, maar ik kan sterk de Peavey T-Max aanbevelen. Veel power, mooi geluid (zowel modern als smerig oldschool klankjes) en DI/ XLR out. Scoort tweedehands rond de 200 a 250 maximaal. Heb die amp zo'n zes jaar in mijn bezit gehad, speelde veel in die tijd en klaagde nooit. Koop een speaker voor de rest van het geld er bij (tweedehands Ashdown, SWR of Trace bvb) en je bent voor de komende tijd echt klaar.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Peavey Tmax is inderdaad een goede aanrader (met bijvoorbeeld een TVX cab).
Of een hartke HA3500 met dezelfde TVX of een hartke XL4,5 cab (andere Hartke cabs ben ik minder gecharmeerd van).
Of, met geluk een leuke tweedehands Marbass LMII.
Persoonlijk zou ik eerder voor een 4x10 cab kiezen, maar er zijn genoeg bassisten hier die ruim voldoende hebben aan een 2x10 cab.
In ons repetitie hok staat een peavey Nitrobass 450...die klinkt ook helemaal niet gek.
Best opties te bedenken binnen het budget dus....alleen niet gaan vergelijken met een Ampeg CL 300...dat is een buizen bak die tyfus hard gaat.....
Bovengenoemde ampjes hebben allemaal meer dan genoeg vermogen om een gangbaar optreden aan te kunnen, ook als het op een festivalletje is of in een kiosk op de markt. of achter op een boerenkar bij wijze van spreken.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ik heb ook een T-max gehad (icm een BagEnd 4.10) erg fijne amp inderdaad en regelmatig voor leuke prijzen te scoren op de tweedehandssites! Veelzijdig en makkelijk in gebruik!
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Laatste tijd doe ik de optredens met mijn 500 W Epifani combo...weinig gesleur en zelfs met drie gitaristen en drums geraak ik er nog boven (en nochtans met twee tien-inchers, nooit gedacht)

Afbeelding
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Deze staat te koop op Facebook: Muzikanten Marktplaats voor €200,- vraagprijs... Misschien de moeite om te checken voor de TS?

Afbeelding
Afbeelding
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
tinymarc
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2012, 11:03

Peavey 260c 130w met BW

Bericht door tinymarc »

Tijdje stil geweest, maar ben nog steeds op zoek.
Kan nu wellicht voor echt een prikkie een Peavey 260 C MkIII Combo op de kop tikken.
Er zit wel een addertje onder het gras, na verloop van tijd komt er een lage brom in.
Wat kan het zijn? Is dit makkelijk te verhelpen en zo ja was kost zuks?
Bass: Ibanez BTB 555MP WBR
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

waarom zou je een peavey met een dergelijk defect willen kopen als je binnen budget net zo makkelijk eentje vind die geen defect heeft?
Alleen als deze combo nou precies is wat je zoekt qua sound, en bovendien normaal niet voor de prijs te vinden zou ik overwegen zoiets te laten repareren.
Die 260C is geen heel speciale amp. Een losse 15"black widow speakerkast is makkelijk te vinden en peavey tops ook in alle varieteiten.
Persoonlijk zou ik dus even verder zoeken.
Extra argument voor een stack: je kunt makkelijker upgraden als je eens wat geld hebt, een betere cab, bijvoorbeeld...zo kun je in stappen je droominstallatie bij elkaar sparen.
Met een combo moet je gelijk beide componenten wegdoen/repareren/vervangen.


check dit setje eens: is vast ook voor pegels te verkrijgen
https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=55509
Op marktplaats staat momenteel ook een 4x12 speakerkast van Peavey te koop voor 100€ en een 300BW combo (ook met 15"BW) voor 250.
Keuze genoeg dus.
Plaats reactie