Centraal Ampeg topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Iets harder aanslaan...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Die Billy Sheehan pre-amp schijnt trouwens niet de beste Ampeg pre-amp te zijn geweest. Op Talkbass lopen ze er blijkbaar niet zo warm voor. De SVP-CL schijnt wel een topper te zijn.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Ik kreeg er geen lekker mid-laag uit.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13422
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

BlazingRiCO schreef:De SVP-CL schijnt wel een topper te zijn.
Kan ik alleen maar beamen! De SVP-BSP ken ik nog niet, die wil ik heel graag nog eens proberen. Dat is trouwens ook geen pure buizenpreamp maar een hybride, er zit maar één buisje in als driver. De SVP-CL en SVP-PRO die ik heb zijn top! :)
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

LeftyJ schreef:
BlazingRiCO schreef:De SVP-CL schijnt wel een topper te zijn.
Kan ik alleen maar beamen! De SVP-BSP ken ik nog niet, die wil ik heel graag nog eens proberen. Dat is trouwens ook geen pure buizenpreamp maar een hybride, er zit maar één buisje in als driver. De SVP-CL en SVP-PRO die ik heb zijn top! :)
Als je ooit die SVP-CL verkoopt, call me :wink:
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 438
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Bericht door Rob66 »

Mach1 schreef:Dat zeker, terwijl ik niet eens zo blij ben met het geluid dat uit mijn vingers komt. Ik moet het meer hebben van de juiste bas/amp combinatie. Ik krijg bv. geen lekker geluid met mijn P uit die nieuwe 4VB en lang geleden ook nooit uit de Billy Sheehan pre-amp met 1x15 en 4x10 classic. Ik had Ampeg dus een beetje afgezworen tot ik deze hoorde.
Ik vind daarentegen Ampeg weer erg goed combineren met een Jazzbas; mijn vriend zijn Jazz klinkt juist waanzinnig over een 4VB en zijn Portaflex set.
Wat mij opvalt dat als iemand over mijn spullen speelt het anders klinkt. Dacht zit in de vingers maar we hebben gewoon wat nootjes aangeslagen met nagenoeg de zelfde aanslag (helemaal hetzelfde lukt nooit natuurlijk), het klinkt gewoon anders. Van een ander klinkt het meer "spannend" denk dat het komt omdat jeje eigen spel kent, je weet wat er komt, hoe het klinkt etc.
Heel maf eigenlijk maar toch weer logisch.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13422
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

BlazingRiCO schreef:Als je ooit die SVP-CL verkoopt, call me :wink:
Haha, ik zal aan je denken, maar ik denk niet dat die gauw weggaat. Ik ben er veel te blij mee! Onze geluidstechnicus trouwens ook, die heeft hem al een paar keer van me geleend als hij bands over de vloer had voor studiowerk :)
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Jammer :mrgreen: Want ben wel eens benieuwd wat het zou geven met een SVT7 Pro daar onder. Een full tube pre-amp met een kilowatt vermogen daar onder 8)
Perspective
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 jul 2007, 16:12

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Perspective »

Heb als 2e cab bij mijn ampeg svt-4 een pn 210 gekocht! Lekker cab en kan hard genoeg. Met de muziek die ik speel in de oefenruimte en kleinere gigs! Verbaasde mij hoeveel laag er nog uit z'n 210 komt! Bijkomend voordeel is dat hij als monitor gekantelt kan worden!
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

de laatste tijd de V4 weer eens uit de kast getrokken, volume vol open op een oude peavey 2x15 .. errug lekker. Mids op 1Khz voluit, heerlijk distorted en superduidelijke punchy sound met de precision. Is een nieuwe vaste toevoeging naast de DR201 op de 8x10 :)
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
niekniek
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2012, 09:44

Bericht door niekniek »

Ik heb dit weekend een wiel verloren van men ampeg 410he cabinet, https://www.ampeg.com/products/classic/svt410he/, op de bekende sites die ik meestal gebruik zijn ze niet of niet meer te koop.
Dat ene wiel viel er ook al een tijdje uit dus ik veronderstel dat ik die socket ook moet vervangen. Ik vind ze nog te koop op ebay maar enkel in winkels uit de VS, dus weet iemand waar ik zo'n setje zou kunnen kopen in België of in een winkel die levert naar België?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Al gekeken bij tonefactory? Soms zijn de wielen en sockets van verschillende merken wel uitwisselbaar. Even een mailtje sturen; je krijgt altijd snel antwoord van hen.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
niekniek
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2012, 09:44

Bericht door niekniek »

Heb een mailtje gestuurd, bedankt.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Hornbach ? :roll:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3054
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

Wat is een goede prijs voor deze set? Zit te kijken naar een fatsoenlijke amp voor in de oefenruimte...

https://link.marktplaats.nl/m797015757" onclick="window.open(this.href);return false;
What difference does it make?
Plaats reactie