Neverending Circles - Northsea Collective

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Neverending Circles - Northsea Collective

Bericht door Bornlivedie »

The Northsea Collective dus, een projectje waar ik al een tijd mee bezig ben... De ruggengraat zijn Paul Tinker en ik zei de gek. Paul schrijft de nummers en stuurt me de multitracks, opgenomen in de cabine van zijn truck, waarna ik mag losgaan.. Ik ben de producer en mix en master de nummers... En vaak voeg ik wat toe of laat dingen weg waardoor het nummer vaak een andere wending krijgt dan oorspronkelijk het idee was, maar ik mag doen wat ik wil volgens Paul en zo geschied.
met dit nummer ben ik al een tijdje bezig, kan nog niet helemaal de juiste "feel" krijgen maar het begint vorm te krijgen, zeker nadat ik de zus van een vriend had gevraagd om om het nummer te zingen :D .. ik ben benieuwd wat jullie van het resultaat tot nu toe vinden, het is nog lang niet af... er moet nog een basgitaar in, natuurlijk :wink: , en wat keyboards maar ik wil het niet volproppen met van alles en nog wat... het einde is ook nog niet klaar en de mix... ach het is ff snel gedaan om eerder genoemde zangeres te te laten horen dat ze echt meer dan gemiddeld kan zingen :oops:
edit: ik zie nu dat ik het vanwege de maximale toegestane grootte het in een 128 kb/ps mp3 moet posten... jammer :evil:
Bijlagen
Circles Daphne new vocals and mix Mixdown.mp3
(2.83 MiB) 90 keer gedownload
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Afbeelding
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Dank U, extra bier vrijdag? :wink:
Bidet as it may
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3029
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Lekker sfeervol nummer.
De dame heeft een 'speciale' klankkleur in haar stem. Ik hoor ze graag zingen. :yes:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

:jaaaaa:
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Neverending Circles - Northsea Collective

Bericht door Bornlivedie »

Helaas.. ik wilde een betere versie laten horen maarrrrrr... dat kan niet, tenzij ik de mp3 zo ontzettend klein maak dat het echt nergens meer naar klinkt.
Dit moet beter mods!!! dit kan echt niet meer anno 2015 kom op zeg!
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Dan maar met de botte bijl erin jammer genoeg...
ok... Het verloop van Never Ending Circles... Dit is waar we nu zijn en het nog niet klaar... Helaas is het een 112 kbp/s mp3, het is niet anders...
Bijlagen
Circles new mix .mp3
(2.47 MiB) 53 keer gedownload
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

we gaan verder... wat vinden jullie hiervan?
Edit: Het is nu wel een heel ander nummer geworden :jaaaaa: :wink:
Edit 2: Vergeten om een kanaal te muten.. Dat was een geintje.... Ben benieuwd wie het opvalt :mrgreen:
Bijlagen
Circles new .mp3
(2.88 MiB) 57 keer gedownload
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Feedback? Iemand? :wink:
De deadline is aanstaande vrijdag en dan gaat het "de lucht in".
Iemand "van naam en faam" heeft hier al het het één en ander over gezegd en daar ben ik erg blij me, maar ik wil weten wat jullie er tot nu toe van vinden :jaaaaa:
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23037
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Hmmm... Neverending Circles en jij die tegen jezelf zit te praten in dit topic. Ik zie een connectie.
Zal straks thuis even luisteren - linkje naar hi-res versie mag je ook in PB sturen. Heb ook nog een PB van je te goed trouwens :P
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Hahahaha :mrgreen:
Wat op het niet gemute kanaal staat is een geintje, het was niet de bedoeling dat iemand anders dat te horen zou krijgen :oops:..
Ik zal vanavond de juiste versie uploaden!
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23037
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Even niet op je gemute kanaal gelet en even snel geluisterd. De mix kan ik op mijn laptop speakers niet beoordelen, maar Paul wordt wel beter in zijn composities, hier zit meer variatie in dan in The Photograph (heeft ie die eigenlijk nog afgemaakt?)
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Die heb ik met hangen wurgen voor hem afgemaakt, heb er een soort "driving song" van gemaakt :mrgreen: , compleet anders dan de demo dus....
Bedankt voor het luisteren enne... De pb komt vanavond :mrgreen: :wink:
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23037
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Zal er straks de AKG schelpen ook nog eens bij pakken :wink:
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Het is nog niet af hoor, ik moet het nog masteren :wink:
Bidet as it may
Plaats reactie