Hulp bij voorversterker (Passief)

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

rems schreef:want het ziet er op het moment toch echt verschrikkelijk uit die verschroeide draadjes omdat ik de soldeerbout er tegenaan hield etc. etc. . .
Zo zien al de meeste van mijn bassen er van binnen uit... 8)
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

rems schreef:Ik ga wel even wat nieuwe potmeters halen en die plaatsen, want deze oude weet ik niet eens van zeker of ze dezelfde waarde hebben (Zou wel eens kunnen dat er één 25K is en de ander 50K) omdat het overblijfsels zijn van andere projecten. Alles compleet opnieuw solderen zou ook zo slecht nog niet zijn, want het ziet er op het moment toch echt verschrikkelijk uit die verschroeide draadjes omdat ik de soldeerbout er tegenaan hield etc. etc. . .
25k en 50k is te weinig voor een passieve bas, weet je zeker dat ze geen 250k (single coils) of 500k (humbuckers) zijn?

Groeten,

Jarno.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Het was een actieve bas, vandaar denk ik...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

KvE schreef:Het was een actieve bas, vandaar denk ik...
Yes!

Het kan prima zulke lage waardes maar je gaat dan wel aardig wat treble cutten
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

KvE schreef:Het was een actieve bas, vandaar denk ik...
Ah, ok, (voortaan zal ik alles lezen)
Gebruikersavatar
rems
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 aug 2007, 22:57

Bericht door rems »

Jarno schreef:
rems schreef:Ik ga wel even wat nieuwe potmeters halen en die plaatsen, want deze oude weet ik niet eens van zeker of ze dezelfde waarde hebben (Zou wel eens kunnen dat er één 25K is en de ander 50K) omdat het overblijfsels zijn van andere projecten. Alles compleet opnieuw solderen zou ook zo slecht nog niet zijn, want het ziet er op het moment toch echt verschrikkelijk uit die verschroeide draadjes omdat ik de soldeerbout er tegenaan hield etc. etc. . .
25k en 50k is te weinig voor een passieve bas, weet je zeker dat ze geen 250k (single coils) of 500k (humbuckers) zijn?

Groeten,

Jarno.

Even nagekeken omdat anderen zeiden dat 50/25K ook best kon, maar ik heb inderdaad 250/500k besteld. Ben af en toe een beetje warrig :)
Bassplayingcurlyhead schreef:Leren is vallen en opstaan. Zo heb ik het ook geleerd en hiervoor hoef je je echt niet te schamen :)
Ik schaam me er ook zeer zeker niet voor, maar oefening baart kunst, en kunst zit hem in de perfectie. Dus opnieuw, opnieuw en opnieuw net zolang totdat alles er degelijk uitziet en werkt. . . En ik er tevreden mee ben :mrgreen:
Plaats reactie