Het 1x15"kastje

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7618
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Het 1x15"kastje

Bericht door Jarno »

Tijdens de knutselmeeting is er niet van gekomen om de workshop "vloerbedekking om je cabinet" te doen, dus dat heb ik vandaag thuis nog maar even gedaan.

En dit is hem:
Afbeelding

En als je je vergist en geen rekening houdt met inwendig-uitwendige maat, en de zijplankjes tekort besteld, los je het zo op:
Afbeelding

Oh well, met de vloerbedekking er over heen zie je er niks meer van.

Het my first stackie:
Afbeelding

Groeten,

Jarno.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Hehe, dat ziet er zeer leuk uit met dat tapijt :P
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Ha, mooi zo! Ziet er goed uit
Weet je wat jammer is? Ik heb gisteravond de sleutel aan Roelof teruggegeven anders hadden we vandaag door kunnen knutselen :lol:
Ik ben nu thuis ook mijn projectje aan het afronden: de humbuckers in mijn OLP solderen (misschien wel goed dat ik dat gister niet heb gedaan: ik kan heel erg vloeken en tieren als het niet gaat zoals ik wil. :evil: )
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7618
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

MagicOnion schreef:Hehe, dat ziet er zeer leuk uit met dat tapijt :P
Wat ook grappig is, is dat ik het onderste cabinet iets van 100 jaar geleden heb gemaakt, en dat ze kennelijk diezelfde kleur vloerbedekking nog steeds voeren.
In deze kwaliteit is er ook een rode vloerbedekking, en daar heb ik wel eens een 4x10" kast mee bekleed, zag er ook zeer chic uit (was niet knalrood, maar iets van Bordeaux).

Groeten,

Jarno.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

FOTO'S VAN DIE 4x10!!! :P
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7618
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Ik heb net even gespit, maar ik kon ze niet vinden, ik heb die kast lang geleden op marktplaats verkocht.
Hij had al een eeuwigheid stof staan happen (geen geld voor drivers) en toen heb ik hem op markplaats gezet. Da's misschien al wel een paar jaar geleden, de koper heeft er diezelfde week nog speakers in gehangen en er een gitaarkastje van gemaakt.

Voor de aspirant bouwers, de begroting zag er als volgt uit:
Hout 2x kwart plaat multiplex 15mm 2x14,29
Speaker Eminence Beta 15 (gekocht van Raf/ Pyroman) 30
Handvatten 2x7,95
Vloerbedekking (nog over van ander project) 18
Voor en achterpaneel 18mm MDF (had ik nog staan)
Balkjes, schroeven, lijm, jack connector 15
Demping (stuk schuim en oud hoofdkussen) 0 :-)

Totaal 107.48
Niet superweinig voor een 1x15 kast, maar hij is wel een stuk steviger dan budgetmodellen, er zit een goede speaker in, en de bekleding is een stuk "gooi en smijt bestendiger" dan tolex.


Groeten,

Jarno.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Jarno schreef: Niet superweinig voor een 1x15 kast, maar hij is wel een stuk steviger dan budgetmodellen, er zit een goede speaker in, en de bekleding is een stuk "gooi en smijt bestendiger" dan tolex.
Dan ken jij niet alle kwaliteiten tolex. Mijn '63'er bassman heeft nog steeds de originele en daar zit geen enkel scheurtje in. Zowel Speakerkast als amp hebben al veel misbruik overleefd.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7618
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Da's dan inderdaad goed spul. Vroegah pleurde ik de spullen altijd achterop de vrachtwagen (Mercedes 609 met open lange bak), mijn vader had een staalconstructie bedrijf, en daar zwierven nog wel eens wat balken en spanen rond. Vooral met die spanen was het een beetje opletten, die bleven in de vloerbedekking zitten, maar waren behoorlijk scherp, niet fijn voor je handen. Aan zulke condities zou ik een fender bassman niet blootstellen.

Groeten,

Jarno.
Plaats reactie