Het Snelle Vraagjes Topic

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7658
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Het zou kunnen dat die gaten daar "by design" zitten zodat de versterker voldoende warmte kwijt kan he? De duitsers hebben die DIN norm voor 19" behuizingen verzonnen, dus ik kan me slecht voorstellen dat ze bij een bedrijf als Warwick (Duits) ze die standaard in de wind slaan en lekker hun eigen ding doen.

Dan nog kun je die gaten gewoon wel boren, maar ik zou wel effe checken of die versterker niet al te heet wordt (welke Warwicks hadden nou de naam erg warm te worden? Weet niet meer of dat die tops of combo's waren).
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10871
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Dat warmte probleem kunnen deze ook wel zijn geweest, de vorige eigenaar heeft er twee ienie minie ventilatoren in gebouwd die de behuizing in blazen.
Die wou ik nog vervangen met een groter exemplaar die de lucht naar buiten moet zuigen, maar mijn soldeerbout is kapot...

Voor het probleem met de schroefgaten, ik ga gewoon een koffer kopen met van die schuif moertjes. Veel makkelijker lijkt me.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Geen andere case kopen? Ik heb er meerdere gehad waarbij de gaten gewoon instelbaar waren met een verschuifbare bout
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Hele gekke opmerking misschien, maar zou het kunnen dat de case ondersteboven moet?
Proberen waard...
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10871
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Al gedaan, helpt niks ... ;)
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Ah had zo mooi geweest :)
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Heel soms maakt mijn ibanez sr905 een kort laag plopgeluidje uit het niets.
Heb even naar de draden gekeken, maar zie niets bloot liggen... Is dit toevallig een bekend iets?
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Kun je elke willekeurige preamp gebruiken met een enkele (MM) humbucker?
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Michiellll schreef:Heel soms maakt mijn ibanez sr905 een kort laag plopgeluidje uit het niets.
Heb even naar de draden gekeken, maar zie niets bloot liggen... Is dit toevallig een bekend iets?
Probeer eens een nieuwe batterij. Ik heb dit soort probleempjes al vaker op deze manier op kunnen lossen. :)
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Bericht door Lacertus »

Michiellll schreef:Heel soms maakt mijn ibanez sr905 een kort laag plopgeluidje uit het niets.
Heb even naar de draden gekeken, maar zie niets bloot liggen... Is dit toevallig een bekend iets?
Ik heb dit ook een keer gehad met een Ibanez SR3000. Er was toen een soldering op de printplaat los gekomen. Was met het blote oog niet te zien, maar met heel licht buigen van de plaat en/of bewegen van het soldeerpunt wel. Misschien vergelijkbaar, misschien niet...
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

deevit schreef:Kun je elke willekeurige preamp gebruiken met een enkele (MM) humbucker?
Ja hoor, maakt geen verschil. Het is gewoon een versterkertje, dus dit is als vragen of je wel met een Music Man op je Tecamp kunt spelen of dat je er perse een Ampeg voor nodig hebt :) Waar je tegenaan kunt lopen, is dat er opties op zitten die je niet gebruikt, zoals een balance of iets. Dat zul je dan moeten/kunnen omzeilen, vaak wordt het gewoon een draadje dan.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

:stupid:
Ik zat net een soortgelijk verhaal in te kloppen. :)
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Dacht ik al, maar ik ben absoluut onwetend wat betreft elektronica dus ik vraag het toch maar even. :)

Zou je zo'n blend (bijvoorbeeld, is het meest voorkomende ook denk ik) ook kunnen gebruiken om beide coils van zo'n humbucker te selecteren?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Jup, zou moeten kunnen. In principe doe je dan niks anders als wanneer je bij een Jazz voor of achter of van beide een beetje selecteert, alleen zitten ze nu in één behuizing :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Michiellll schreef:Heel soms maakt mijn ibanez sr905 een kort laag plopgeluidje uit het niets.
Heb even naar de draden gekeken, maar zie niets bloot liggen... Is dit toevallig een bekend iets?
telefoon in je broekzak?
Plaats reactie