Het Snelle Vraagjes Topic

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Dolf_M
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 okt 2012, 15:39

Bericht door Dolf_M »

Ik heb onlangs via het forum een Vantage Avenger X77 (Matsumoku) op de kop getikt. Nou heeft een van de vorige eigenaren bedacht om de jack-input te verplaatsen, maar is blijkbaar nooit verder gekomen dan het maken van een lelijk gat.

Waarmee kan ik het gat het beste vullen? Kan dat met kneedbaar hout?

NB ik ben voor deze gitaar ook nog op zoek naar een brug, potmeters en knoppen: viewtopic.php?f=2&t=55567" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8196
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Je kan het, als je het makkelijk wil doen, vullen met kneedbaar hout.
Of goedkoper; zaagsel van een houtsoort die vergelijkbaar is met die van de body vermengd met houtlijm en tot een pasta gemixt.

Als je het netter wil doen boor je dat gat mooi strak uit en zet er een houten prop in. Liefst van een zelfde houtsoort als die van de body.
Eventueel polyurethaan schuimlijm gebruiken om onregelmatigheden goed op te vullen.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

uitboren en vullen met n stukje hout zou ik zeggen
gaat de mooiste optie zijn ?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Dolf_M
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 okt 2012, 15:39

Bericht door Dolf_M »

Bij nadere inspectie bleek er een soort prop van rubberachtig spul in te zitten.
Die heb ik er nu uitgehaald en nu is het beeld ineens heel anders:
Afbeelding

Idee van een passend blokje lijkt me inderdaad het beste.
Zouden ze in de zaag-afvalbak van de Gamma iets hebben wat bruikbaar is? Moet volgens mij iets zijn wat makkelijk (met een mes / schuurpapier) in vorm te krijgen is en vervolgens een beetje mooi gladgeschuurd kan worden.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8196
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

De kleur van het hout rond het gat in de body ziet er uit als Esdoorn. Als de Gamma het niet heeft, wat me goed mogelijk lijkt, heb je meer kans tussen het zaagafval van een meubel- of lijstenmaker. Of een meubelmakersvakschool b.v., timmerfabriek, parketlegger, etc. .

(In '88 mocht ik gratis zaagafval bij een meubelmakersvakschool afhalen voor in de houtkachel.
Mooie stukjes hout gaf ik dan aan een speelgoedmaker in het pand.)
Gebruikersavatar
Dolf_M
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 okt 2012, 15:39

Creatief met kurk

Bericht door Dolf_M »

Ok, ben vanmiddag bij de Gamma geweest en een stukje vuren meegekregen. Bleek toch iets te hard om makkelijk (zonder de juiste spullen in huis) te kunnen bewerken. Dus tot die tijd even voor de quick&dirty methode gegaan: de wijnkurk uit de keukenla bleek vrijwel precies in het gat te passen :oops: .

Afbeelding

Hij zit er goed strak in, dus het gat is wel dicht, maar ik kan het er tzt weer makkelijk uithalen en er een echte oplossing voor maken.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

fantastisch :lol:
en de bas zal er niet minder door klinken, dus lijkt me toch een goede, snelle oplossing
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Afgelopen zaterdag heb ik 16kanalen opgenomen in adobe audition. Ik open net de sessie en hij zegt dat alle bestanden weg zijn... :shock:
Weet iemand toevallig of er misschien ergens tijdelijke bestanden zijn waarin het misschien nog zit?
(het enige verschil is dat nu de interface er niet aan hangt)
Gebruikersavatar
ThaSweet
Berichten: 329
Lid geworden op: 30 mar 2010, 12:52

Bericht door ThaSweet »

Moet je even in audition in de settings kijken welke schijf en locatie hij gebruikt als scratch disk.
Dan even via explorer kijken of er zich op die locatie nog bestanden bevinden.

Maar ben er bang voor dat de scratch folder zich al automatisch schoon gemaakt heeft. :roll:
Warwick Streamer Stage 1 (94)- Aria SB 505 met Bartolini Pre-Amp - Hartke HA3500 - Hartke Xl Serie 2x10 - Hartke A25
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Daar lijkt het wel op... toch bedankt.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Michiellll schreef:Daar lijkt het wel op... toch bedankt.
Je hebt "verwijderd" en "verwijderd".

Voor je de hoop opgeeft, even niks anders met je pc doen dan dit downloaden, installeren en laten zoeken naar verdwenen bestanden:

https://www.officerecovery.com/freeundelete/
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
ThaSweet
Berichten: 329
Lid geworden op: 30 mar 2010, 12:52

Bericht door ThaSweet »

Dit zou ook nog een optie kunnen zijn:

https://www.jakeludington.com/audition/2 ... _back.html
Warwick Streamer Stage 1 (94)- Aria SB 505 met Bartolini Pre-Amp - Hartke HA3500 - Hartke Xl Serie 2x10 - Hartke A25
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Ook hier maar even de vraag:

Ik heb net een gebruikt setje oude Dimarzio Model J pickups binnen welke ik wil monteren.

Afbeelding

Nu is mijn vraag: Welke draden moet ik waar bevestigen? Het is een ouder setje, en de kleuren (Geel+Bruin en Groen+Wit) van de draden komen niet overeen met het huidige Dimarzio schema:

https://www.dimarzio.com/sites/default/f ... ModelJ.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik durf het niet aan om op de gok maar wat te doen :)
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5674
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

De enige kleur die anders is, is de gele ipv de rode. Ik zou denken dat dat het is. Heb je de mogelijkheid om hem door te meten meteen multimeter?
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Hajvb schreef:De enige kleur die anders is, is de gele ipv de rode. Ik zou denken dat dat het is. Heb je de mogelijkheid om hem door te meten meteen multimeter?
Ha henk.

Zwart ontbreekt ook, aan mijn pickups zitten bruine draden. Wellicht dat dit dan de zwarte zijn. Helaasch heb ik geen multimeter beschikbaar.
Plaats reactie