Nieuw: Fender Coronado & Starcaster bass (Vintage Modified)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Nieuw: Fender Coronado & Starcaster bass (Vintage Modified)

Bericht door Sanders »

Uit stills van de beelden van de backstage van een Amerikaans festival (waarschijnlijk Lollapalooza) van Fender, zie je dat daar nieuw speelgoed werd uitgetest door artiesten... En daar zitten bassen bij. Aan de specs te zien zullen het geen accurate vintage-reissues zijn, maar moderne(re) interpretaties, dus vermoedelijk zal het uitkomen in de "pawn shop" of "modern player" reeks

Allereerst: Fender Coronado II bas
Afbeelding
Correct staartstuk maar geen "getrapte" brug, geen DeArmond/Rowe pickups, maar Gretsch Thundertron pickups. Trussrod aan de kop (toch een gevalletje jammer), slagplaatje,...

Allertweeds: Fender Starcaster Bass
Afbeelding
(er waren er 3 origineel gemaakt, eentje is verloren gegaan bij een brand, eentje is in bezit van (de bassist van) Keith Richards, en de andere stond een tijd terug bij Chicago Music Exchange). Hier zijn de specs moeilijker te zien, maar ik zie dezelfde pickups als in de Squier telebas.


Voor de dunnere snarendrijvers komt er ook een Starcaster gitaar uit, jammergenoeg met een Gibson brug & stoptailpiece, ipv de stratbrug.



Uiteraard alles nog erg pril ende versch, maar toch al wel het delen waard me dunkt!
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Gaaaaf!! Sparen :D
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13422
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Cool! Het werd verdomme eens tijd dat Fender die modellen eer aandeed :)
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

die Coronado ziet er cool uit!
Die starcaster-HS doet me denken aan die van sommige '80s ibbi's

Afbeelding
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Nu idd maar hopen dat het geen US modellen zijn, maar pawn-shops.
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

gezien de grote verschillen met het origineel denk ik pawn-shops
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Jonas_
Berichten: 535
Lid geworden op: 13 okt 2009, 12:35

Bericht door Jonas_ »

Wat boeit het waar die trussrod opening zit?
Frankenstein Jazz
Frankenstein Precision
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Optisch vind ik het minder mooi maar het maakt niets uit.

Wel benieuwd hoe zo'n coronado zou klinken. Is toch ene heel ander beestje in de opzet dan het origineel.Wel zeer interessant
Laatst gewijzigd door saf op 07 aug 2013, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Ik vind die cabronita bassen tot nu toe goed klinken. Gretsch gebruikt ze ook in hun hollowbody bassen, dus het was een vrij logische zet denk ik voor Fender om deze in de Coronado te plaasen.
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

heel logisch, je gaat geen nieuwe ekmenten laten maken voor in 1 serie te gebruiken idem met de brug etc. Vraag me wel af hoe de pups vast gezet zijn. zou er een centre blok ingezet zijn?
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Heb wel intresse in de Coronado en de Starcaster gitaar.
De Starcaster bas lijkt me een beetje richting eb-2 te gaan met die pick-up plaatsing en dat soort element.
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

De EB2 heeft een brutere humbucker dichter bij de hals. De SCB heet wat Telecasterbass-vibes
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FeFpfEwHVyI[/youtube]
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
DI-OEN
Berichten: 289
Lid geworden op: 23 apr 2008, 14:02

Bericht door DI-OEN »

Heeft zo'n Starcaster nu een neck die meer naar een P neigt?
Gebruikersavatar
Robinbol
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 jan 2013, 20:31

Bericht door Robinbol »

Heb het gevoel ook al wordt het een mim pawn toch een duur basje gaat worden (€1100?)
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

CIJ of MIK waarschijnlijk en op de NAMM gepresenteerd in januari. een idee hoe lang het dan duurt tot ze uitkomen. Ik gok op MIK aangezien fender daar de gretch en guild semie-hollows maakt. Gezien de aard van deze bassen lijkt mij dat ene logische keuze.

Meest benieuwd ben ik naar de coronado. De originele is een full hollow body. De TV jones zitten hier vast geschroeft in iets beneden het element .Dat zou kunnen betekenen dat er een center blok in zit.

Ben benieuwd. Maar fender kennende komter gene lefty variant van
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Plaats reactie