DOODAD bass

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Bassie1210
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 okt 2012, 00:37

DOODAD bass

Bericht door Bassie1210 »

Beste forumers,

Heeft iemand van jullie ervaring met de DOODAD jazz basgitaren?

zoja?
zijn ze de moeite waard of niet

https://www.google.be/imgres?um=1&hl=nl& ... =100&ty=44" onclick="window.open(this.href);return false; de 2e van rechts.
Basses

Squier vint mod jazz bas
Cort GB75
Fender Deluxe active MEX (vintage white)
Doodad Jazz bass ( salmon pink )

Vox Humana CarbonTech JB5 Swamp ash
Sx Jazz bass
Ibanez atk200

Amp
Orange pix 50
Orange Terror Bass
Ampeg
Markbass
Jack

Bericht door Jack »

Voor dat geld zou ik het niet gokken, en kocht ik een Squier VM of CV..

Dat merk zegt mij helemaal niets, en de naam klinkt ook al niet veelbelovend. :facepalm:
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

In De Bassist kwamen ze goed uit de test.
Bassie1210
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 okt 2012, 00:37

Bericht door Bassie1210 »

Jack schreef:Voor dat geld zou ik het niet gokken, en kocht ik een Squier VM of CV..

Dat merk zegt mij helemaal niets, en de naam klinkt ook al niet veelbelovend. :facepalm:
Ik denk dat ik gewoon ga gaan testen en we zien wel :D
Maar de naam inderdaad DOODAD
Basses

Squier vint mod jazz bas
Cort GB75
Fender Deluxe active MEX (vintage white)
Doodad Jazz bass ( salmon pink )

Vox Humana CarbonTech JB5 Swamp ash
Sx Jazz bass
Ibanez atk200

Amp
Orange pix 50
Orange Terror Bass
Ampeg
Markbass
Bassie1210
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 okt 2012, 00:37

Bericht door Bassie1210 »

RUIS schreef:In De Bassist kwamen ze goed uit de test.
echt? ga ik is lezen
Basses

Squier vint mod jazz bas
Cort GB75
Fender Deluxe active MEX (vintage white)
Doodad Jazz bass ( salmon pink )

Vox Humana CarbonTech JB5 Swamp ash
Sx Jazz bass
Ibanez atk200

Amp
Orange pix 50
Orange Terror Bass
Ampeg
Markbass
Jack

Bericht door Jack »

RUIS schreef:In De Bassist kwamen ze goed uit de test.
Heb ik niet, dus ook niet gezien..
Zinvolle aanvulling dus Sven :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Heb ze ook al getest, zijn zeker niet slecht. Beetje vergelijkbaar met de London City bassen.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Is het ook niet iets in die trant? Ook een Nederlands bedrijf dat ze in China laat maken?

Zag ze laatst ook in een muziekwinkel hangen. Ik kan eventueel wel eentje voor je testen komend weekend (als je daar behoefte aan hebt).
Certifiable
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 dec 2011, 17:28

Bericht door Certifiable »

Gitarist uit mijn band verkoopt ze. (En nog meer, heeft een eigen gitaarzaak) andere gitarist uit de band heeft een jazz gekocht om thuis wat op te nemen, heeft ook een Squier vm jazz... Is ergtevreden over de Doodad.
In de winkel hangt nog een precision, maar mijn enige referentie is mijn USA Fender P en die is uiteraard beter... De Doodad is niet slecht afgewerkt, maar qua vergelijking wat vreemd natuurlijk.

Nou ken ik niet alle Squier modellen uit m'n hoofd, maar de Doodad heeft een dikke laklaag op de hals, ik vind het wel prattig, maar je moet er van houden. Had in elk geal niet direct het idee dat ik waaibomen hout in m'n handen had zeg maar.
Certifiable
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 dec 2011, 17:28

Bericht door Certifiable »

Pellek schreef:Is het ook niet iets in die trant? Ook een Nederlands bedrijf dat ze in China laat maken?

Zag ze laatst ook in een muziekwinkel hangen. Ik kan eventueel wel eentje voor je testen komend weekend (als je daar behoefte aan hebt).
Correct, volgens mij heet de man Harrold... Aardige kerel in elk geval en erg enthousiast over hetgene wat ie doet.
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

Bericht door GeertdeJonge »

Sanders schreef:Heb ze ook al getest, zijn zeker niet slecht. Beetje vergelijkbaar met de London City bassen.
Kijk. Dan wordt het interessant.

Jammer van die kleuren, beide niet mijn voorkeur.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Certifiable schreef: Correct, volgens mij heet de man Harrold... Aardige kerel in elk geval en erg enthousiast over hetgene wat ie doet.
Je bedoelt Harald Wind? Is een mede-Apeldoorner die inderdaad bij Doodad betrokken is. Ik heb eind jaren '80-begin jaren '90 met hem in een bandje gespeeld. Prima vent.
Dany Lademacher speelt op een Doodad gitaar dus rommel zal het niet zijn en de bespreking in De Bassist was inderdaad vrij lovend kwa prijs/kwaliteit.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23026
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Hans58 schreef:Dany Lademacher speelt op een Doodad gitaar dus rommel zal het niet zijn en de bespreking in De Bassist was inderdaad vrij lovend kwa prijs/kwaliteit.
Mwah, ik geloof je, maar Dany laat een natte scheet natuurlijk nog klinken als een Duesenberg...
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Da's waar. Mijn opmerking was echter zeker niet bedoeld in de trant van "als de bekende .... op een .... speelt moet het wel goed zijn". Dat stadium van heldenverering denk ik toch voorbij te zijn. :wink: Alleen speelt-ie al een tijdje op die gitaar en als iets wrakhout is doet-ie dat vast niet.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Jack

Bericht door Jack »

Mwahh, als het de schoorsteen laat roken (dubbele betekenis inderdaad) dan zal het hem weinig uitmaken denk ik.

Maar daar zal Geert wel wat over kunnen zeggen.
Plaats reactie