Een goede bas moet teringduur zijn.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.

Een goede bas hoeft niet meer dan 1000 euro te kosten!

JA! Belachelijk, zo hoog als de prijzen van Alembics en Laklands zijn. En zó geweldig zijn ze niet.
70
74%
NEEN! Voor échte kwaliteit zul je moeten dokken. Anders neem je maar genoegen met minder.
25
26%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 858
Lid geworden op: 11 sep 2004, 09:18

Bericht door Marijn »

The Mule schreef:
en Adriaan schreef:Maar als bassen (of gitaren) meer dan € 4.000 moeten kosten, dan heb ik zo mijn vraagtekens waar je dan eigenlijk voor betaalt
Als je dat er niet aan af kunt zien - ook als je je erin verdiept hebt, en via internet kan je bij verschillende bouwers een kijkje in de keuken nemen - moet je het er gewoon niet voor betalen. Er komen totaal andere dingen dan objectieve feiten, normen en kosten bij kijken...
Juist, je moet er wel voor open staan.

Ik koop dit shit ook niet maar voor sommige mensen is het heel wat anders.
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Trigger schreef:
The Mule schreef:On-topic, een goed bas hoeft niet duur te zijn, een dure bas is niet per definitie beter dan een goedkope(re) bas maar een dure bas is ook niet per definitie te duur omdat er ook goede goedkope(re) bassen bestaan. Deze poll is dus voor mij niet in te vullen, maar dat had ik al eerder gezegd.
Toch lijkt me dit passen bij de keuze JA, als ik het zinnetje erachter weg had gelaten.
Joh! :? Als er alleen 'JA' had gestaan had dat mij ook een hoop verhit typewerk gescheeld en was de discussie 'iets' anders gelopen. Natuurlijk wel vrij essentieel voor de poll, zoiets kleurt de keuzemogelijkheden behoorlijk. Duur OK, maar van mij zal je natuurlijk niet horen dat Alembic belachelijk duur is... :roll:

En zo geweldig zijn ze natuurlijk wél! :mrgreen:
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
ou est la sortie
Berichten: 887
Lid geworden op: 28 jun 2005, 18:28

Bericht door ou est la sortie »

johnbob schreef:Ik las net over alembic dat goldplated hardware nu op dit moment alleen al 950 dollar kost, dit is sterk afhankelijk van de goudkoers!!!

but I rest my case....dit is zinloos 8)
Nou, daar heb je 5 nieuwe Richwood bassen voor! :lol: :lol:
Dit is ook zinloos... Maar je moet er toch niet aan denken dat je je bas laat vallen of er ergens mee tegen aan stoot? Of gewoon gejat wordt....
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

The Mule schreef:Joh! :? Als er alleen 'JA' had gestaan had dat mij ook een hoop verhit typewerk gescheeld en was de discussie 'iets' anders gelopen. Natuurlijk wel vrij essentieel voor de poll, zoiets kleurt de keuzemogelijkheden behoorlijk. Duur OK, maar van mij zal je natuurlijk niet horen dat Alembic belachelijk duur is... :roll:

En zo geweldig zijn ze natuurlijk wél! :mrgreen:
Mule, ik ben blij dat je weer kunt lachen! Je ziet alleen nog wat groen, maar dat trekt wel weer bij. :wink:
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

ou est la sortie schreef:Maar je moet er toch niet aan denken dat je je bas laat vallen of er ergens mee tegen aan stoot? Of gewoon gejat wordt....
Tot welke prijsklasse zou je daar wel aan kunnen denken?

Een krasje is niet automatisch 20x zo erg bij een bas die 20x zoveel kost, althans voor mij is dat niet zo. Ik ga in principe net zo zuinig met m'n Richwood omspringen als met m'n andere twee bassen (reken maar uit). Niet pietluttig, gewoon netjes, het blijven dingen om te gebruiken...
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
ou est la sortie
Berichten: 887
Lid geworden op: 28 jun 2005, 18:28

Bericht door ou est la sortie »

Het blijft wel een gebruiksvoorwerp ja... Zorg wel dat je roadie zuinig met je spullen is! :lol: Laatst vond ik mijn bastas ook onderop in de bus....
Ja, had ik m maar in de koffer moeten doen... eigen schuld... Zelf ben ik ook niet bang voor een deukje of krasje op mijn bas, maar als ik weer eens nieuwe snaren erop moet leggen omdat die lomperik een kist op mijn bas heeft gegooid.... En deuken in de hals ben ik niet blij mee.. :cry:
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14282
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

ik ben gelukkig mijn eigen roadie, en mijn roadie is altijd zuinig op mijn bassstack. Moet ook wel, want ik heb belachelijk veel voor mijn MM betaald :wink: :!:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

ou est la sortie schreef:En deuken in de hals ben ik niet blij mee.. :cry:
Je roadie vast ook niet als het om de zijne gaat, gewoon dreigen met een gedoseerd portie zinvol geweld, misschien dat 'ie dan wat voorzichtiger doet? Hoewel, roadies zijn vaak gespierde types, moet je natuurlijk ook weer mee uitkijken...
gilles schreef:Moet ook wel, want ik heb belachelijk veel voor mijn MM betaald :wink: :!:
En zó geweldig zijn ze niet! :wink:
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

stingrays zijn geweldig! welke bas heeft er 1 element en is vereeuwigd in de funk (bernard edwards) slap (louis johnson) rock (flea) !! en veel meer natuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Bogey schreef:stingrays zijn geweldig! welke bas heeft er 1 element en is vereeuwigd in de funk (bernard edwards) slap (louis johnson) rock (flea) !! en veel meer natuurlijk :wink:
Zeg eens eerlijk, heb je dat van dat ene element nog even snel toegevoegd omdat je je realiseerde dat er anders wel heel veel merken in aanmerking zouden komen, zelfs een veelbesproken merknaam beginnend met een A... :?: :wink:
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Aria? :wink:
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

The Mule schreef:
Bogey schreef:stingrays zijn geweldig! welke bas heeft er 1 element en is vereeuwigd in de funk (bernard edwards) slap (louis johnson) rock (flea) !! en veel meer natuurlijk :wink:
Zeg eens eerlijk, heb je dat van dat ene element nog even snel toegevoegd omdat je je realiseerde dat er anders wel heel veel merken in aanmerking zouden komen, zelfs een veelbesproken merknaam beginnend met een A... :?: :wink:
Nee Mule. Ik vind het gewoon een coole bas, erg divers met een element (!) en een eigen geluid, en dat zie je terug in het succes van de bas...het is een klassieker. Niet alles gaat over Alembic hier.... :wink:
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14282
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

The Mule schreef:
gilles schreef:Moet ook wel, want ik heb belachelijk veel voor mijn MM betaald :wink: :!:
En zó geweldig zijn ze niet! :wink:
:bat:
de grote storthoop heeft gesproken
pijlstaartrog
Berichten: 483
Lid geworden op: 12 sep 2005, 14:07

Bericht door pijlstaartrog »

The Mule schreef: Ik heb er hard voor gewerkt, ik heb er (want tweedehands) heel veel waar voor mijn geld en superveel plezier van gehad en er is er eentje overgebleven die de vergelijking met elke bas op dit forum moeiteloos aankan. ..
Sorry dat ik dit nog even terug haal, maar ik vind dat de Mule een beetje te erg de geslagen hond uithangt een paar pagina's terug. Hij vertelt hier wel even dat zijn bas beter is dan de bassen van ieder ander gebruiker van dit forum. Lijkt mij een beetje ongegrond, zeker omdat de beste man zeer gevoelig blijkt voor ongegronde argumenten van andere personen. Verder vind ik dat een bas best meer dan 1000 euro waard kan zijn, maar wil ik niet zeggen dat een goede alembic per se beter is dan een goede andere, en durf ik dit zelfs ten zeerste in twijfel te trekken.
Bloody D
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 okt 2005, 14:41

Bericht door Bloody D »

gilles schreef:
The Mule schreef: En zó geweldig zijn ze niet! :wink:
:bat:
Ik heb al voor minder gevochten :D
Plaats reactie