Kelstone

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15129
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Kelstone

Bericht door padawatje »

Een aantal jaar geleden heb ik eens een persvoorstelling van dit instrument gezien, maar nadien bleef het er nogal stil rond. Nu is er blijkbaar een nieuwe versie van op de markt.

De Kelstone : kan gezien worden als een doorontwikkeling van de Chapman stick, "uitgevonden" door de Belgische zanger/muzikant Jan Van Kelst.

Afbeelding

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7YHhWUpVR4M[/youtube]

Wat denken jullie er van ? Iemand dit instrument ooit al ergens gezien, gehoord, bespeeld ?
B-snaar
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 sep 2010, 19:13

Bericht door B-snaar »

:(
Laatst gewijzigd door B-snaar op 19 mar 2012, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

ach, wat geeft t. Die buitengewoon informatieve en up-to-ge-date website maakt me ook niet echt vrolijker...... :roll:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Enkele maanden terug was er in Trix, Antwerpen een opendeurdag/2dehands-muziekinstrumenten-markt/inschrijvingsdag-voor-muzieklessen/... Ik stond er wat gerief te verkopen met mijn broer, en Jan Van Kelst stond er ook met 2 Kelstones. Eentje waar hij zelf héél de tijd op stond te spelen, en eentje waarop je zelf kon proberen met koptelefoon zodat je de andere mensen niet lastig valt.
Ik heb 't zelf niet geprobeerd, maar man, ik werd er gewoon zenuwachtig en geirriteerd van. Het stond vrij luid, en hij bleef er maar opspelen, de klank was ook niet echt aangenaam te noemen.
Gebruikersavatar
matsjuw
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:48

Bericht door matsjuw »

Ik zie het ook niet echt aantrekken, in de laatste show (TV programma in België) heeft hij het ook al voorgesteld en stond er ook niet versteld van.

Hebben de Chinezen ook niet zo een instrument die met zo'n ijzeren nagel bespeeld wordt? Dat vind ik daarentegen wel weer mooi van geluid.
MM Stingray 4
FMC 2128 NEO
Sound City "Model T modded"
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

padawatje schreef:Wat denken jullie er van ? Iemand dit instrument ooit al ergens gezien, gehoord, bespeeld ?
Ja, op het jaarlijks Haagse Fretless gitaar festival. Daar komen allerlei 'bijzondere' figuren met hun 'bijzondere' instrumenten. Maar hoofdzakelijk bands met een gitarist die een fretloze (meestal Vigier) gitaar bespeelt.
Die Kelstone trad daar ook op. Duurde me ook te lang. Kan me wel voorstellen dat als-ie gewoon deel uitmaakt van een band, het wat beter te verdragen is.
Nu kwam het vooral over als "kijk eens wat er allemaal kan", een soort promotie voor z'n instrument.
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

Het lijkt te veel op de Stick, staat op pootjes :? en is volledig Sub Zero (Top Gear) en dus VERY UN-COOL. :thumbsdown: De Chapman Stick draag je met een riem en geeft je bewegingsvrijheid. De klank van deze Kelstone lijkt ook nog eens qua uiterlijk EN klank te veel op de Stick. Ik word geen fan.
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

AppleMies schreef:Sub Zero (Top Gear) en dus VERY UN-COOL. :thumbsdown:
Sub Zero is juist extreem cool, aldus Top Gear. :wink:

Dit 'nieuwe' instrument, is het niet gewoon een lap steel met meer snaren, zie ik ook niet zo zitten...
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

dr. Bassvibes schreef:
AppleMies schreef:Sub Zero (Top Gear) en dus VERY UN-COOL. :thumbsdown:
Sub Zero is juist extreem cool, aldus Top Gear. :wink:
FART.....je hebt gelijk. Nouja, ik bedoel in ieder geval VERY UN-COOL!!!!!!
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Troost je, ik heb elke aflevering van de afgelopen seizoenen minstens 2, 3 keer gezien... :facepalm: :lol:
Plaats reactie