Basgitaar

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
sidewinner
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2010, 21:14

Basgitaar

Bericht door sidewinner »

Hoi,

Waarschijnlijk is deze vraag al meerdere keren gesteld maar ik ben van plan om een nieuwe basgitaar te kopen en ik kan zo'n 600 a 700 euro spenderen. Iemand suggesties ?
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Welkom!

Dit soort vragen komen inderdaad regelmatig voorbij. Ik zou zeggen ga eens lekker een avondje forum-snuffelen, kijk welke modellen je aanspreken, en ga dan eens zoeken op wat je daarover tegenkomt. Zo krijg je vanzelf je antwoorden. Voor dat budget is er genoeg keuze, zowel gebruikt als nieuw.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Langs een muziekwinkel gaan en proberen.
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

Nardix schreef:Langs een muziekwinkel gaan en proberen.
Wel natuurlijk eentje met veel keus, anders kom je nog niet ver. :D Een tripje Music Store of Musik Productiv dus. En welkom op het forum trouwens, Sidewinner!
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Precision!











Hopppaaaa!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Welkom!

En inderdaad, lees het forum door, en ga naar een goede muziekwinkel met ruime keus.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Mexicola
Berichten: 1032
Lid geworden op: 23 nov 2010, 17:19

Bericht door Mexicola »

Liefst een winkel waar ze G&L tributes hebben, of een tweedehands G&L! :jam:
"how I wish I could be with you now and change my tone..." --(Apostle Paul, Gal. 4:20a)
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14300
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Welkom! Zoals al een paar keer gezegd is: goed het forum doorsnuffelen. Dit is een vraag waar je eigenlijk niks mee kan. Zoiets als: ik wil nieuwe schoenen, maar ik weet niet welke. Wat wil je er precies mee gaan doen, welke stijl wil je spelen, wat voor geluid zoek je, wil je een 4snaar, 5snaar, fretloos...?
Kijk bijvoorbeeld naar bands die je leuk vindt, en kijk watvoor basgitaar hun bassist gebruikt. Ik wilde destijds net zo'n bas als Flea, en heb mezelf toen een Stingray gekocht (waar ik nog altijd heel blij mee ben).
Als je nog niet helemaal weet watvoor geluid je zoekt, zou ik kiezen voor een basgitaar met een J-element en een P-element. Of eventueel ipv een J-element een MM-element, voor extra keuzemogelijkheden aan geluid.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5303
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Het uitkiezen van een bas is toch heel persoonlijk denk ik. Heel veel uitproberen is de tip. Probeer op verschillende versterkers te spelen, die zijn ook belangrijk voor je geluid. En probeer ook de versterker-instellingen eens goed uit. Neem er goed de tijd voor en ga naar verschillende winkels. Ik denk dat je dan wel een idee gaat krijgen wat je wilt!
Fender
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

:(
Laatst gewijzigd door Charlie op 17 dec 2011, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Riposa il giorno per dormire la notte.
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Ik zeg Fender niet doen. Omdat Fender niet een constant is in zijn/haar kwaliteit, als je niet weet waar je op moet letten kan het zijn dat je met een maandagmorgen monster thuiskomt.
Goede prijs kwaliteit verhouding, met constante kwaliteit, vind je eerder bij bv Yamaha...

welkom en succes
Laatst gewijzigd door Hendry op 22 dec 2010, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
Visual Anonymous
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 okt 2010, 23:52

Bericht door Visual Anonymous »

De Fender classics zijn zeer goed tegenwoordig. Mooie basjes voor het geld :jaaaaa: Als je tot €750 kan gaan, zijn de Highway one series zelfs binnen handbereik (als je van nitro houdt natuurlijk). Zijn zeer goeie bassen voor het geld, en tot hiertoe heb ik er nog geen in mijn handen gehad waar de QC slecht van was :jaaaaa:
Een derde keuze zou een SX zijn. Heb nog geen ervaring met deze bassen, maar ze schijnen zeer goede reviews te krijgen :D
Gewoon zoveel mogelijk modelletjes uitproberen zou ik zeggen. De perfecte bas voor jou zit er wel ergens tussen :wink:
The Mean Cookiemachine!

Ooit al wakker geworden naast twee naakte mannen? Geloof me, dan grijp je naar de fles!
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2873
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Qua merk kan ik je weinig advies geven, maar een groene bas klinkt altijd beter dan andere kleuren :mrgreen:
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
phoenix555
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 jul 2010, 00:56

Bericht door phoenix555 »

Ibanez SR series?
Musicman Stingray '93. || Gallien-Krueger 700RB-II. || Gallien Krueger MBE 212.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Hendry schreef:Ik zeg Fender niet doen. Omdat Fender niet een constant is in zijn/haar kwaliteit, als je niet weet waar je op moet letten kan het zijn dat je met een maandagmorgen monster thuiskomt.
Goede prijs kwaliteit verhouding, met constante kwaliteit, vind je eerder bij bv Yamaha...

welkom en succes
De consistentie in kwaliteit bij Fender is de afgelopen jaren enórm verbeterd. Af en toe kom je een uitschieter naar boven tegen, maar voor de rest zijn ook Mex Fenders over het algemeen gewoon prima instrumenten.
Yamaha kun je inderdaad nooit mee de mist in gaan :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie