Het J-bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Tokai '84 zonder slagplaat. Lag even helemaal uit elkaar om de hals te stellen en een (mislukte) poging de bushings van de tuners te fixeren. Inmiddels zit de (witte) plaat er toch maar weer op, merkte dat het minder lekker speelde zonder plaat bij het slappen. Blijft een superbasje!

Afbeelding
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Afbeelding
Helemaal vergeten mijn nieuwe lefty F(ake)ender Jazz V hier te plaatsen, bij deze.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Hajvb schreef:Wellicht even een ongevraagd advies maar... maple/rosewood hals erop en Fralin elementen met verhoogde pooltjes erin. Wedden dat je dat ineens een heel stuk meer tevreden bent met je Jazz? :wink:
Nu ook hoor, ik wilde een natural Jazz, die heb ik 8) Door de elementen wat schuin te zetten klinkt het ook allemaal wat evenwichtiger. Maar er komen dus binnenkort 2 bassen bij hier: een Peterbuilt P en een Pawn Shop Mustang. Ik ga een heel blij man zijn :jam:
Gebruikersavatar
Aspiradora
Berichten: 278
Lid geworden op: 16 okt 2013, 09:49

Bericht door Aspiradora »

Deze zag ik een tijdje terug op vakantie in een klein zaakje in tokyo, zo fout dat ik hem eigenlijk heel erg tof vind!
Bijlagen
20140324_142520.jpg
Bassist bij Californicated, flea fanboy
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

59800? Da's ongeveer €422, koopje! :) En valt nog net onder de €430 die je zonder invoerrechten zelf mag invoeren als je van vakantie iets mee terug neemt. Terugvliegen en ophalen!
Gebruikersavatar
Aspiradora
Berichten: 278
Lid geworden op: 16 okt 2013, 09:49

Bericht door Aspiradora »

Ik heb het serieus overwogen, maar samen met mn andere souvenirs en de hardcase die ik er bij zou moeten kopen en extra bagagefooi.... ik houd het dan maar voorlopig bij mn american std en classic vibe (die ik ook wel wil verkopen, hint hint)
Bassist bij Californicated, flea fanboy
Gebruikersavatar
DFbass
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:55

Het J-bas topic.

Bericht door DFbass »

Zonde, Als je die bas gebruikt op een podium met stroboscoop ben je wel goed zichtbaar denk ik :P. Ik mag dat soort gitaren wel ;).
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Afbeelding
Mijn Jazz kudde.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15124
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Foto die ik nog niet kende :

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Is een promoshot van Dylan voor Fender, tijdens de opnames van Highway 61 Revisited. De bas is trouwens die van Harvey Brooks.

Afbeelding
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
mifune
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 jul 2005, 12:14

Bericht door mifune »

AfbeeldingSquier Vintage Modified Jazz Bass '77 by -meishi77-

Nieuwe aanwinst: Squier Vintage Modified Jazz Bass '77. Voor een heel vriendelijk prijsje overgenomen van een gitarist. Afstelling was naatje en pickups stonden zo ver van de correcte positie dat ze haast uit fase stonden. Nu superstrak afgesteld door Paul ('s BassMatters) en elektronica geüpgraded (cts-pots, switchcraft jack en luxe-condensator). Eindresultaat is een monster voor weinig geld :)

En ja, ik ben ook van '77.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Prachtig! Gefeliciteerd.
Sinds dat model met gelakte hals word geleverd ben ik er nóg benieuwder naar.
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

Goh, je ziet er nog goed uit, Mifune! :wink:
Congrats en veel plezier met die VM! Ziet er leuk uit ook.
Wat bedoel je met die pu-positie? Stonden die fout in de lengterichting van de snaren, of in de dwarsrichting? Zit er dan nu een andere slagplaat op?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Denk eerder de pickup-hoogte ;) Als je dat verkeerd zet, kun je idd een soort vaag uit-fase geluid krijgen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
mifune
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 jul 2005, 12:14

Bericht door mifune »

Inderdaad, de pickups stonden totaal verkeerd. Niks ernstigs, maar aangezien de gitaar echt helemaal afgesteld moest worden, liet ik het graag over aan de expert.

Gitaristen die willen bassen, dat gaat ook nooit wat worden ;)
Plaats reactie