Interessante (5 snaar) bassen met glitterlak...

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Interessante (5 snaar) bassen met glitterlak...

Bericht door Muziekschuur »

Tegen de winter wordt het tijd voor een 5 snaar... En al een tijdje kijk ik naar bassen met een grove metallic... Ik vroeg me af welke bassen nieuw verkocht worden met die grove metallic...? Het is niet voor iedereen... Dus.. Zo vaak worden die dingen niet aangeboden....

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Bericht door Demonturtle »

Bij mijn weten kunnen de USA G&L bassen wel met metallic lak gekocht worden. Verder had Music Man in 2013 een rode sparkle finish als "premium dealer" uitvoering, en was er rond die periode ook een groene "select sparkle series".
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13425
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

G&L USA heeft inderdaad wat sparkle-kleuren, en Music Man is ook een goed voorbeeld (de foto die je hierboven gebruikt lijkt erg op de Autumn Redburst finish van mijn Stingray 5) maar veel van die kleuren waren limited editions en zijn niet meer nieuw verkrijgbaar, en bovendien moet je dan wel bereid zijn om behoorlijk in de buidel te tasten. Ook de betaalbaardere Sterling by Music Man-reeks kent / kende wat modellen met glitterlak, maar die heb ik nog nooit als vijfsnaar gezien:

Afbeelding

Verder schiet Washburn me nog te binnen, die hebben een vijfsnarige versie van de Stu Hamm signature in een sparkle sunburst die goed te betalen is (bij de winkel waar ik deze foto heb gepikt was ie 699 dollar):

Afbeelding

Washburn kent alleen niet zoveel dealers in Nederland, maar je zou Key Music kunnen proberen.
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Bericht door evertalbers »

Je zegt 'nieuw' dus viewtopic.php?f=2&t=60218" onclick="window.open(this.href);return false; valt af?

En bij de meeste kleine bouwers en assembleurs kan natuurlijk alles, qua kleur.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Die Valenti is niet bepaald een grove flake natuurlijk :) De Modulus Funk Unlimited (die Flea sig.) was trouwens ook nogal glitterig.

Afbeelding
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Clover maakt ook zulke bassen...niet bepaald voor een prikkie maar wel iets aparts:

https://www.cloverbasses.com/index.php?id=9&bass=17" onclick="window.open(this.href);return false;
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10848
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

https://deanzelinsky.com/bass/mule-bass-5-string-379" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet echt een opvallende glitter, maar toch.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Die Washburn gezocht. Maar die zijn pleite... Mooie bas trouwens.. Stu Hamm is echt tegek op bas. Heb een clinic van hem gehad. M'n hoofd duizelt nog.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

re

Bericht door Yabbadehut »

https://www.ebay.nl/itm/121684742374?_tr ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;

of toch een 4-snaar met leuk laklaagje..?
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10848
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Afbeelding
Afbeelding

Die laatste heeft nog op Speurders gestaan, is van een BGF lid (geweest)
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie